Ηλεκτρονικό Σχέδιο Μαθήματος

Ηλεκτρονικό Σχέδιο Μαθήματος

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούσαν να είναι τυπικοί, μέχρι και πριν από μερικά χρόνια, συμπλήρωναν το Σχέδιο Μαθήματος σε ειδικό έντυπο σχεδιασμού. Τη σημερινή εποχή έχουν αναπτυχθεί καινοτόμα εργαλεία μαθησιακού σχεδιασμού που βοηθάνε τους εκπαιδευτικούς να αναπτύσσουν σχέδια μαθήματος πολύ πιο εμπλουτισμένα και αναλυτικά με σύγχρονες ηλεκτρονικές μεθόδους.

  Για το σχεδιασμό μίας διδασκαλίας ή ενός εκπαιδευτικού ψηφιακού σεναρίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα ελεύθερης χρήσης Learning  Designer (εικόνα) η οποία είναι μια παραλλαγή του LDSE  (Learning  Design  Support Environment).

   Απαιτείται μία απλή εγγραφή στην πλατφόρμα (sign in) learning-designer για να είναι εφικτή η είσοδος (log in) κάθε φορά που επιθυμούμε να εργαστούμε. Έτσι επιτυγχάνεται εύκολα η ανάρτηση σχεδιασμού διδασκαλίας. Μπορούμε να μοιραστούμε με άλλους το σχεδιασμό ή να δώσουμε πρόσβαση για διορθώσεις και προσθήκες.

Έχουμε αναρτήσει ένα Υπόδειγμα σχεδιασμού ψηφιακού σεναρίου με μεθοδολογία ολοκληρωμένου STEM σε αυτήν την πλατφόρμα για να καταστεί δυνατή η κατανόηση της χρήσης της.

Στα πέντε TLA (Teaching Learning Activities – διδακτικές μαθησιακές δραστηριότητες) έχουν λάβει θέση οι πέντε φάσεις ενός ψηφιακού σεναρίου. Στο παράδειγμα μας διευκρινίζεται ότι ο σχεδιασμός αφορά ψηφιακό διδακτικό σενάριο και όχι μια ωριαία διδασκαλία.

Στο Learning Designer αναφέρονται οι σκοποί (aims), οι δραστηριότητες και οι διατιθέμενοι χρόνοι για κάθε μια ξεχωριστά. Αναφέρεται επίσης ο αριθμός των εκπαιδευόμενων, μία σύντομη περιγραφή της θεματολογίας του σεναρίου με ενδείξεις που απαιτείται να παρεμβαίνει ο εκπαιδευτικός.

  Η χρήση της είναι απλούστατη και εντυπωσιακή με την παράθεση των δραστηριοτήτων με χρωματικές διαφοροποιήσεις.

Τη διαχείριση της πλατφόρμας σχεδιασμού (Leanring Designer) την έχει το University College London UCL

Πολύδωρος Σταυρόπουλος

Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός

MSc STEM στην εκπαίδευση

Μέλος Δ.Σ. Ελληνικής Εκπαιδευτικής Ένωσης STEM

 

Πολύδωρος Σταυρόπουλος
• Πτυχιούχος Εκπαιδευτικός Μηχανολόγος ΑΣΕΤΕΜ - ΣΕΛΕΤΕ επί 32 έτη
• Κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών MSc S.T.E.M. στην Εκπαίδευση του Παιδαγωγικού Τμήματος ΑΣΠΑΙΤΕ
• Δ/ντης 3ου Εργαστηριακού Κέντρου Πειραιά επί 10 έτη (2007-2017)
• Υποδιευθυντής επί εννέα έτη (1991-1999) στη Τεχνική Σχολή Δραπετσώνας
• Συγγραφέας, μεταφραστής, 35 Μηχανολογικών βιβλίων στον εκδοτικό όμιλο ΙΩΝ
• Πιστοποιημένος στο Μητρώο Ενηλίκων του ΕΟΠΠΕΠ ως Εκπαιδευτής Μηχανολόγος Μηχανικός και Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου με αριθμό πιστοποίησης ΕΒ08627 (ΣΤΕΠ 2430-3115-3182)
• Εισηγητής σεμιναρίων Moodle.

• Πτυχιούχος Εκπαιδευτικός Μηχανολόγος ΑΣΕΤΕΜ - ΣΕΛΕΤΕ επί 32 έτη • Κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών MSc S.T.E.M. στην Εκπαίδευση του Παιδαγωγικού Τμήματος ΑΣΠΑΙΤΕ • Δ/ντης 3ου Εργαστηριακού Κέντρου Πειραιά επί 10 έτη (2007-2017) • Υποδιευθυντής επί εννέα έτη (1991-1999) στη Τεχνική Σχολή Δραπετσώνας • Συγγραφέας, μεταφραστής, 35 Μηχανολογικών βιβλίων στον εκδοτικό όμιλο ΙΩΝ • Πιστοποιημένος στο Μητρώο Ενηλίκων του ΕΟΠΠΕΠ ως Εκπαιδευτής Μηχανολόγος Μηχανικός και Επιθεωρητής Ασφάλειας, Υγείας και Ποιοτικού Ελέγχου με αριθμό πιστοποίησης ΕΒ08627 (ΣΤΕΠ 2430-3115-3182) • Εισηγητής σεμιναρίων Moodle.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.