“…Μια νέα φόρμα γραφής, μια νέα προσέγγιση στο μυθιστόρημα!…”
Αν ψάχνεις για μια ιστορία με έστω μια κλασική δομή που έχει αρχή-μέση-τέλος και έναν πρωταγωνιστή-ήρωα, τότε το “Παζλ” δεν είναι αυτό που γυρεύεις.
Τι είναι το “Παζλ”;
– Κεφάλαιο 2ο: “Η γέννηση του έρωτα”. Το διήγημά μου είναι μέσα σε μια φωτογραφία.
– Κεφάλαιο 3ο: “Ο έρωτας”. Το διήγημά μου είναι μέσα σε έναν πίνακα.
– Κεφάλαιο 4ο: “Ο θάνατος του έρωτα”. Το διήγημά μου είναι μέσα σε ένα τραγούδι.
– Κεφάλαιο 5ο: “Η λήθη του έρωτα”. Το διήγημά μου είναι μέσα σε μια ιστοσελίδα.
– Κεφάλαιο 6ο: “Ο ανεκπλήρωτος έρωτας” Το διήγημά μου είναι μέσα σε ένα βιβλίο.
– Κεφάλαιο 7ο: “Πέρα από τον έρωτα” Το διήγημά μου είναι μέσα σε μια ταινία.
Τελικά το μυθιστόρημα που γεννήθηκε μπορεί να χαρακτηριστεί σαν δεκάδες αυτόνομα κομμάτια ενός παζλ. Μπορείς να διαβάσεις κάθε ένα από αυτά “αυτόνομα” ακόμα και με τυχαία σειρά, όμως αν το διαβάσεις όλο θα δεις και μια συνολική εικόνα που αλλιώς θα σου έχει διαφύγει!
Το “Παζλ” και η Ζωγραφική
Το τρίτο κεφάλαιο του βιβλίου είναι όλο αφιερωμένο στη ζωγραφική και εκεί υπάρχουν ιστορίες για τον Ντα Βίντσι, τον Πικάσο, τον Κλιμτ, τον Γκωγκέν, τον Βαν Γκογκ και τον Λωτρέκ. Ο Λωτρέκ μάλιστα είναι ίσως ο σημαντικότερος ήρωας του μυθιστορήματος αφού διαδραματίζει ρόλο και σε άλλα κεφάλαια του βιβλίου. Επίσης ζωγράφος είναι και ο Φινν ο ήρωας της ταινίας “Μεγάλες προσδοκίες” μέσα στην οποία έχει γραφτεί το έβδομο διήγημα.
Ακόμα μέσα στο “Παζλ” τα διάφορα στάδια του έρωτα, έχουν αποτυπωθεί σε 12 πίνακες από Έλληνες ζωγράφους δίνοντας την δική τους εκδοχή και μια διαφορετική αισθητική στο μυθιστόρημα εντελώς απαραίτητη στη νέα αυτή δομή αφήγησης.
Τέλος ακόμα και το εξώφυλλο του βιβλίου είναι πίνακας ζωγραφικής!
Το “Παζλ” μιας “Ψηφιακής επιπολαιότητας” και ενός “Ρεφρέν¨
Με το “Παζλ” επίσης κλείνει και μια άτυπη τριλογία που ξεκίνησε με την “Ψηφιακή επιπολαιότητα του έρωτα” και συνεχίστηκε με το “Και στο ρεφρέν θα μπω ξανά”.
Η σύνδεση των τριών βιβλίων γίνεται μέσα από την θεματολογία, μιας και στην “Ψηφιακή επιπολαιότητα” παρακολουθούμε την διαδρομή από τον “αιώνιο” έρωτα που μας έρχεται από την εποχή του “Δον Κιχώτη” και του “Ρωμαίου και της Ιουλιέτας” να μετατρέπεται στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε “στιγμιαίο” έρωτα που δεν κρατά παρά λίγα κλικ.
Στο μυθιστόρημα αυτό επιχειρείται μια νέα φόρμα γραφής και μια νέα προσέγγιση στο μυθιστόρημα!
Είναι ένα μυθιστόρημα πολυεπίπεδο. Το επίπεδο ευκολίας του “παζλ” με το οποίο θα βρεθεί αντιμέτωπος ο αναγνώστης, εξαρτάται μόνο από την διάθεση που θα δείξει για να το ψάξει!
“…Έχεις την διάθεση να ενώσεις όλα τα κομμάτια;…”