Από τις 26 Φεβρουαρίου ξεκινάνε τα σεμινάρια εξ αποστάσεως του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, αφού πήραν παράταση 1 εβδομάδας.
Από επιστήμονες με ιδιαίτερη γνώση, εμπειρία και κατάρτιση στο αντικείμενό τους δίνουν την ευκαιρία στους επιμορφούμενους να ακολουθήσουν ένα ευέλικτο πρόγραμμα από όπου και εάν βρίσκονται, με μόνο περιορισμό τη δυνατότητα πρόσβασης σε internet.
Τα εναλλακτικά προγράμματα εκπαίδευσης έγιναν επίκαιρα λόγω των αυξανόμενων κοινωνικών και επαγγελματικών αλλαγών. Σε τομείς όπως Παιδαγωγικά, Ψυχολογία, Ειδική Αγωγή, Τέχνες-Πολιτισμός, Νέες Τεχνολογίες δίνουν τη δυνατότητα εξειδίκευσης και επικαιροποίησης γνώσεων μέσα από μη τυπικούς τρόπους εκπαίδευσης εξίσου όμως ποιοτικούς.
Τα προγράμματα είναι 40 διδακτικών ωρών και διαρκούν 1,5 μήνα.
To υλικό θα δίνεται σταδιακά και θα ακολουθούν εργασίες και δραστηριότητες με μία τελική εργασία.
Βεβαιώσεις παρακολούθησης δίνονται όταν κάποιος/α παρακολουθήσει όλες τις θεματικές ενότητες και παραδώσει τις εργασίες του.
Tα σεμινάρια απευθύνονται σε νηπιαγωγούς, δασκάλους, παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές, εμψυχωτές, κοινωνικούς λειτουργούς.
Ημερομηνία έναρξης: 26 Φεβρουαρίου
Κόστος συμμετοχής: 120 ευρώ
Εκπτώσεις: 100 ευρώ /φοιτητές,κάτοχοι κάρτα ανεργίας έκπτωση 10% στα μέλη μας
(Δυνατότητα αποπληρωμής σε 2 δόσεις)
Πληροφορίες/Εγγραφές:
Συμπληρώστε τη φόρμα συμμετοχής εδώ https://goo.gl/forms/X8uI5DlXXmcsyMdq1
Τ: 2103250341

Μουσειακή Εκπαίδευση: Σχεδιάζοντας εκπαιδευτικά προγράμματα

Η Μουσειακή Εκπαίδευση μπορεί να παίξει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, δίνοντας ένα νέο περιεχόμενο σε όσα μαθαίνουν τα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας στο σχολείο. Κυρίως καλλιεργείται ο στοχασμός, η δημιουργικότητα, η αυτογνωσία, η επικοινωνία των ιδεών, η κατανόηση της διαφορετικότητας και τη γνωστική ανάπτυξη.

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν τις δεξιότητες που απαιτούνται ώστε να εξοικειώσουν τα παιδιά με διαφορετικές μορφές της πολιτιστικής κληρονομιάς και της Τέχνης προσφέροντάς τους βιωματικές μαθησιακές εμπειρίες, άμεση επαφή με πραγματικά αντικείμενα, δυνατότητες πολλαπλών ερμηνειών των εκθεμάτων, αύξηση του ενδιαφέροντός τους και της ευελιξίας της σκέψης τους και ενίσχυση των επικοινωνιακών σχέσεων μουσείου-σχολείου.

Ειδικότερα οι συμμετέχοντες θα μελετήσουν:

– την ιστορική και εννοιολογική θεώρηση του μουσείου γενικά και των μουσείων ανοικτών στα παιδιά (παιδικά μουσεία)
– τις βασικές θεωρίες μάθησης που εφαρμόζονται στα εκπαιδευτικά προγράμματα Μουσειακής Εκπαίδευσης
– τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο μουσείο (φάσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων, οπτικός/αισθητικός εγγραμματισμός: στρατηγικές οπτικής ανάγνωσης έργων τέχνης, δραστηριότητες και παιχνίδια, αξιολόγηση)
– τη σχέση διαδικτύου και μουσείου (ιστοσελίδες, εικονικές εκθέσεις, διαδραστικά παιχνίδια για παιδιά).

Διδάσκουσα: Νίκη Κάντζου, Νηπιαγωγός, Μ.Δ.Ε. στην Παιδαγωγική και Διδακτική Μεθοδολογία του Νηπιαγωγείου, υποψήφια Διδάκτωρ στη Μουσειακή Εκπαίδευση
—————————————————————————————–
Ειδική Αγωγή: Διάγνωση, αξιολόγηση και υποστήριξη Μαθησιακών Δυσκολιών

Η Ειδική Αγωγή αποτελεί κατεύθυνση της Παιδαγωγικής Επιστήμης και κατά βάση έχει ως αντικείμενο μελέτης την εξελικτική πορεία των μαθητών που παρουσιάζουν δυσκολίες στους τομείς του λόγου, της μάθησης, της συμπεριφοράς και της διαχείρισης των συναισθημάτων τους.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες από το χώρο της Εκπαίδευσης, των Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, καθώς και σε σπουδαστές/ φοιτητές αντίστοιχων Σχολών.

Σκοπός του συγκεκριμένου σεμιναρίου είναι η εκπαίδευση των συμμετεχόντων στο πεδίο των Μαθησιακών Δυσκολιών. Ειδικότερα, θα παρουσιαστεί το σύγχρονο θεωρητικό πλαίσιο σχετικά με τις Γενικές και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, ώστε οι συμμετέχοντες να μπορούν να εντοπίζουν τα κύρια χαρακτηριστικά αυτών κατά την εκπαιδευτική και κλινική πράξη. Επίσης, θα παρουσιαστεί βήμα-βήμα η διαδικασία της αξιολόγησης, καθώς και η διαδικασία της διεπιστημονικής προσέγγισης κατά τη διάγνωση. Τέλος, θα δοθούν βασικές κατευθυντήριες για την εκπόνηση του ψυχοπαιδαγωγικού προγράμματος παρέμβασης στις Μαθησιακές Δυσκολίες.

Οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να εξασκηθούν πρακτικά μέσα από μελέτες περίπτωσης και άλλες βιωματικές ασκήσεις, οι οποίες θα έχουν άμεση σύνδεση με τη σύγχρονη εκπαιδευτική και κλινική πράξη.

Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευόμενοι θα μελετήσουν:

Την ιστορική αναδρομή των θεωριών περί Μαθησιακών Δυσκολιών
Τις υποκατηγορίες των Μαθησιακών Δυσκολιών, καθώς και τα βασικά συμπτώματα αυτών
Τη διαδικασία παραπομπής, αξιολόγησης και διάγνωσης σε σχέση με τη διεπιστημονική συνεργασία
Τα βασικά διαγνωστικά εργαλεία (λήψη ιστορικού, νοομετρικός έλεγχος, αξιολόγηση μαθησιακών δεξιοτήτων, προβολικά τεστ)
Τις βασικές αρχές ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης – Εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα
Διδάσκουσα: Γεωργία Κιζιρίδου, Σχολική Ψυχολόγος, Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ., καθώς και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην Εξελικτική – Σχολική Ψυχολογία, του ίδιου Πανεπιστημιακού Ιδρύματος. Από το 2007 διατηρεί διεπιστημονικό πολυδύναμο κέντρο Αντιμετώπισης Διαταραχών Λόγου, Ομιλίας, Φωνής και Μαθησιακών Δυσκολιών.
—————————————————————–
Εφαρμογές του Διαδικτύου στη σχολική τάξη

Οι υπολογιστές είναι πλέον απαραίτητο εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πόσο καλά όμως γνωρίζουμε οι εκπαιδευτικοί τις δυνατότητες που μας παρέχει το διαδίκτυο ώστε να κάνουμε τα μαθήματα μας περισσότερο ελκυστικά και αποτελεσματικά; Στον συγκεκριμένο κύκλο σεμιναρίων θα μάθουμε πώς να αλλάξουμε τον τρόπο διδασκαλίας μας αλλά και τη μορφή των μαθημάτων μας, με απλές εφαρμογές, χωρίς να απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις Πληροφορικής. Πώς να φτιάξουμε τη δική μας ψηφιακή τάξη, εύκολα, γρήγορα και δωρεάν! Τα σεμινάρια απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

Διδάσκων: Μπάμπης Γεωργάκαινας, Φυσικός-MSc στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Διδάσκων στο Chengdu Shishi High School
——————————————————————————————-
Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής- Ανακαλύπτοντας την απόλαυση της γραφής

Με ποιους τρόπους μπορούν να αγαπήσουν τα παιδιά το γράψιμο; Υπάρχουν τρόποι βελτίωσης των κειμένων τους ως προς τα δημιουργικά χαρακτηριστικά (πρωτοτυπία και φαντασία); Οι εκπαιδευτικοί, οι εμψυχωτές/τριες των εργαστηρίων δημιουργικής γραφής, οι γονείς, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, αφού γνωρίσονυ τις μεθόδους και τις τεχνικές με τις οποίες δημιουργούνται τα λογοτεχνικά και μη λογοτεχνικά έργα και εξερευνήσουν τις δυνατότητες έκφρασης, στη συνέχεια θα μεταμορφωθούν οι ίδιοι σε δημιουργούς κειμένων. Ταυτόχρονα, έχοντας προσεγγίσει και υλοποιήσει ένα πλήθος διδακτικών πολυπαραδειγματικών προτάσεων, θα είναι ικανοί να σχεδιάζουν δραστηριότητες και να οργανώνουν εργαστήρια δημιουργικής γραφής για παιδιά, μέσα και έξω από το σχολείο.

Διδάσκων: Δρ.Σταύρος Γρόσδος, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε.- Διδάκτορας Δημιουργικής Γραφής στην Εκπαίδευση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.