Σεμινάριο: Τεχνικές Ενίσχυσης της Θετικής Συμπεριφοράς στα Παιδιά

Σεμινάριο: Τεχνικές Ενίσχυσης της Θετικής Συμπεριφοράς στα Παιδιά

Κάθε φορά που καλούμαστε να επιλύσουμε μια προβληματική συμπεριφορά πρέπει να θυμόμαστε ότι:

  • Λέγοντας στο παιδί τι να κάνει και τι να μην κάνει συνήθως καταφέρνουμε ακριβώς το αντίθετο.
  • Όσο εκνευρισμένοι και αν είμαστε θα πρέπει να έχουμε στο νου μας, ότι ο τρόπος που διορθώνουμε ένα παιδί,  έχει σχέση με το αν το ίδιο το παιδί θα θελήσει να αλλάξει την συμπεριφορά του στο μέλλον.
  • Οι φωνές και απειλές συχνά ενισχύουν το πρόβλημα και το μόνο που καταφέρνουμε είναι να σταματούμε προσωρινά την προκλητική συμπεριφορά του.
  • Η συχνή τιμωρία οδηγεί αρκετά παιδιά να κλείνονται στον εαυτό τους ή να γίνονται απότομα και να ανταποκρίνονται με βία, μιμούμενα τον ενήλικα.

Πως λοιπόν μπορούμε να παρέμβουμε αποτελεσματικά στις προκλητικές λεκτικές και σωματικές ενέργειες του παιδιού; Τι θα μπορούσαμε να πούμε και τι να κάνουμε σε ένα παιδί που γίνεται συχνά προκλητικό;

  • Ας αναζητήσουμε ειλικρινά, μαζί με το παιδί τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να είχε αντιδράσει διαφορετικά και με ποιο θετικό τρόπο. Στην περίπτωση αυτή θα ήταν προτιμότερο να δώσουμε στο παιδί μια επιλογή ανάμεσα σε δύο εναλλακτικές πράξεις και να του αφήσουμε την πρωτοβουλία να επιλέξει μόνος του αυτήν που του ταιριάζει καλύτερα.
  • Ας προσπαθήσουμε με ήρεμο τρόπο να αναγνωρίσουμε στο παιδί την υπευθυνότητα για τις πράξεις του και να του εξηγήσουμε ότι δεν φταίνε πάντα οι άλλοι για τον τρόπο που αντιδρά.
  • Ας ζητήσουμε από το παιδί να δεσμευτεί με ένα προσωπικό συμβόλαιο με τον εαυτό του που θα λέει ότι δεν θα επαναλάβει την ανεπιθύμητη πράξη ή συμπεριφορά για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, που θα έχουμε επιλέξει μαζί.
  • Ας δείξουμε πραγματικά την εμπιστοσύνη μας, χωρίς επικρίσεις,  ότι θα τα καταφέρει να αντιδράσει με τον επιθυμητό τρόπο την επόμενη φορά… (Γεράσιμος Ρούσσος)


Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

  • Προβλήματα λειτουργίας της σχολικής τάξης & γεγονότα που διαταράσσουν τη διδασκαλία σε αυτήν
  • Ποιά είναι τα κριτήρια προσδιορισμού μιας συμπεριφοράς ως “προβληματικής”; & πότε ένα παιδί έχει προβλήματα συμπεριφοράς
  • Ποιά είναι τα συνηθέστερα προβλήματα συμπεριφοράς & ποιές είναι οι εκδηλώσεις τους;
  • Ποιά είναι τα αίτια της προκλητικής & παραβατικής συμπεριφοράς των παιδιών;
  • Ποιά είναι τα σημαντικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διακρίνει ο εκπαιδευτικός & πως να παρεμβαίνει αποτελεσματικά;
  • Τι είναι όρια & ποιά η αξία των ορίων
  • Πως θέτουμε όρια στη συμπεριφορά των παιδιών & πόσο εύκολο είναι;
  • Συνέχεια & συνέπεια των ορίων
  • Ποιά είναι η διαφορά μεταξύ ποινής & τιμωρίας και τι πρέπει να εφαρμόζουμε;
  • Στρατηγικές αντιμετώπισης & αποτελεσματικής διαχείρισης της προβληματικής συμπεριφοράς
  • Τι πρέπει να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί & οι γονείς για να βοηθήσουν στην οριοθέτηση των παιδιών τους
  • Πως επιτυγχάνεται η συνεργασία εκπαιδευτικών & γονέων

Στόχοι του σεμιναρίου

  • Να μπορούν οι εκπαιδευτικοί & οι γονείς να εντοπίζουν τα προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών
  • Να είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τις αιτίες & τους τρόπους εκδήλωσης των προβλημάτων συμπεριφοράς
  • Να εξασφαλίσουν οι εκπαιδευτικοί τη μαθητική συμμετοχή στη διαδικασία της αξιολόγησης & της αντιμετώπισης των προβλημάτων συμπεριφοράς, τα οποία εκδηλώνονται στο σχολικό πλαίσιο
  • Γονείς & εκπαιδευτικοί να εκπαιδευτούν στις στρατηγικές αντιμετώπισης των προβλημάτων συμπεριφοράς


Χρήσιμες πληροφορίες:

Πόλη Διεξαγωγής: Αθήνα, 24-02-2018
Τόπος:

Τα Σεμινάρια υλοποιούνται στις εγκαταστάσεις του ΑΙΕ: Αβέρωφ 18 Περισσός Τ.Κ. 14232 (δίπλα στη στάση του ΗΣΑΠ)

Ώρες Διεξαγωγής: 10:00-14:00
Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

09:00-09:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00
Διάλειμμα – Καφές: 12:00-12:30
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 14:00-14:30
Επιμορφωτής: Γεράσιμος Ρούσσος, Παιδιατρικός Εργοθεραπευτής, Επιστημονικός Διευθυντής του Διεπιστημονικού Κέντρου  Λόγου “Ανάπτυξη και Εκπαίδευση”

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 25€, Εκπαιδευτικοί 20€,  Ψυχολόγοι 20€, Φοιτητές: 15€,   Άνεργοι: 15€, Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων του ΑΙΕ: Δωρεάν


Παρέχονται:

  • Σημειώσεις
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες: 2

Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες;

Από τον Ιανουάριο του 2013 το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, καθιερώνει μια ακόμα παροχή για όλους όσους συμμετέχουν στα δια ζώσης σεμινάρια και τις Ημερίδες.

Κάθε σεμινάριο, εκτός από τις σημειώσεις σε έντυπη μορφή, το εκπαιδευτικό υλικό και την έκπτωση στην αγορά των βιβλίων, θα προσφέρει συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες, τις οποίες μπορείτε να εξαργυρώνετε σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες ως εξής:

  • Με τη συγκέντρωση 10 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα δια ζώσης, σεμινάριο ή ημερίδα της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 20 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα e-learning, σεμινάριο της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 50 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα ταχύρρυθμο e-learning πρόγραμμα της επιλογής σας.


Επικοινωνία

Για να παρακολουθήσετε το σεμινάριο είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής

Πληροφορίες – Εγγραφές:

  • Τηλέφωνο: 210-3846930 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 11:00-21:00)
  • e-mail: ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ e-mail ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)
Σίμος Νικολιδάκης
Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.