Ο συντηρητισμός διαβρώνει διδασκαλία και εκπαιδευτικό

Του Μανώλη Γραφάκου

Το ότι η κυβέρνηση δεν τα πάει καλά με την ελεύθερη ιδιωτική οικονομία είναι γνωστό. Το δείχνει η εμμονή της να αυξάνει τους φόρους, τις ασφαλιστικές εισφορές, να φορτώνει όλο και περισσότερα βάρη στην ιδιωτική οικονομία που παράγει και φορολογείται για να συντηρήσει τις παθογένειες της κρατικής μηχανής, τη γραφειοκρατία, τον  κομματισμό, την αναξιοκρατία.

Αλλά αυτά που κάνει στην ιδιωτική εκπαίδευση ξεπερνούν κάθε όριο και λογική. Μάλιστα το Υπουργείο πανηγυρίζει ότι κρατικοποιεί την ιδιωτική εκπαίδευση. Έχουμε και λέμε:

Πρώτον: Καταργείται η αξιολόγηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από το διευθυντή τους και από τον εργοδότη τους!!! Στη θέση αυτής της αυτονόητης διαδικασίας ότι ο εργοδότης και ο διευθυντής του σχολείου έχουν την πλήρη οικονομική και εκπαιδευτική ευθύνη του σχολείο τους, το υπουργείου εισάγει μια επιτροπή αξιολόγησης αποτελούμενη από τρεις δικαστικούς με το βαθμό του πρωτοδίκη!!! (συμμετέχουν και εκπρόσωποι των εργαζομένων και των εργοδοτών ως παρατηρητές!) Η επιτροπή έχει υποχρέωση να αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς μέσα σε διάστημα 2 ετών! Άρα αν κάποιος εκπαιδευτικός κατά την κρίση του διευθυντή ή του εργοδότη, δεν παρέχει ικανοποιητικές υπηρεσίες, πρέπει να συνεχίσει να τις “παρέχει” για τουλάχιστον δύο χρόνια!!

Δεύτερη τεράστια στρέβλωση: Η διάταξη που προβλέπει ότι σε περίπτωση που καταργηθούν τμήματα ή μαθήματα (λόγω προφανώς μειωμένης ζήτησης), τα ιδιωτικά σχολεία οφείλουν, αντί να μειώνουν το ωράριο των εκπαιδευτικών, να τους δίνουν πλασματικές ώρες!! Αν λοιπόν για οποιοδήποτε λόγο, προσωρινά ή μόνιμα, υπάρχουν μειωμένα έσοδα από ένα τμήμα, το σχολείο υποχρεώνεται να κρατά σταθερά τα έξοδά του και να πληρώνει αργομισθίες στους εκπαιδευτικούς!! Στερούν την επιλογή από το σχολείο, να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της ζήτησης, ώστε να μπορέσει να επιβιώσει…

Τρίτο: Ουσιαστικά οι ρυθμίσεις του Υπουργείου, ενισχύουν την παλαιότητα των εκπαιδευτικών. Η αναχρονιστική διαδικασία επιλογής προϊσταμένων στο δημόσιο, με κύριο κριτήριο την παλαιότητα του υπαλλήλου, μεταφέρεται και στα ιδιωτικά σχολεία. Απαράδεκτη παρέμβαση που εμποδίζει το σχολείο να λειτουργήσει ελεύθερα και παράλληλα βάζει μπάρες εισόδου σε νέους εκπαιδευτικούς στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Μάλιστα για τα παραπάνω σοβιετικού τύπου τερατουργήματα, το Υπουργείου Παιδείας με ανακοίνωσή του δηλώνει την ικανοποίησή του ότι “ιδιωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα τελεί υπό την εποπτεία του κράτους και δεν είναι εμπορική επιχείρηση”.

Εποπτεία ναι, αλλά να αλυσοδένεται η ιδιωτική εκπαίδευση με τα δεσμά του κρατισμού, είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα. Σε ένα κόσμο που αλλάζει με ταχύτητες φωτός, εμείς σαλπίζουμε όπισθεν ολοταχώς…

Η χώρα για να πάει μπροστά θέλει ξερίζωμα και όχι παλινόρθωση του κρατισμού. Θέλει αύξηση ελευθερίας παντού! Ειδικά στην εκπαίδευση, η ελευθερία σημαίνει γνώση, σημαίνει ευημερία.

* O κ. Μανώλης Γραφάκος είναι Οικονομολόγος με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) και στα Τραπεζικά, με πολυετή εμπειρία στον ιδιωτικό τομέα, πρώην Δήμαρχος Μελισσίων, Γενικός Γραμματέας Δήμου Μεταμόρφωσης

www.capital.gr

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.