Σεμινάριο:Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης

Σεμινάριο:Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης

Η σχολική τάξη είναι πάνω από το σύνολο των μελών της. Το δημιουργούμενο πλέγμα σχέσεων είναι απίστευτο σε αριθμό. Ένα παραπάνω άτομο την κάθε φορά πολλαπλασιάζει απίστευτα τον αριθμό σχέσεων που δημιουργούνται.

Καθώς το άτομο είναι μέλος μιας τάξης, που είναι περισσότερο από το σύνολο των μελών της, είναι αδύνατο να αναπτυχθεί μονοπροσωπική ψυχολογία. Όλοι επηρεάζουν όλους και όλοι επηρεάζονται από όλους. Μέσα σ’ αυτό το πολύπλοκο πλέγμα των σχέσεων, η εκδήλωση του διαφορετικού είναι από τα πλέον επικίνδυνα να διασπάσουν την ομάδα και να καταστρέψουν το όλο μαθησιακό κλίμα. Εδώ έχουν τη βάση τους και τα προβλήματα, που πηγάζουν από την θεώρηση των μαθητών μέσα σε μια τάξη ως ίδιων και προβλέψιμων, αλλά και το πρόβλημα της διαχείρισής τους.

Ένα σύμπλοκο προβλημάτων περιμένουν από τον εκπαιδευτικό την άμεση λύση τους. Μέρος και ο ίδιος αυτού του σύμπλοκου, τις περισσότερες φορές δυσκολεύεται να αντιδράσει την ώρα ακριβώς που χρειάζεται, είτε γιατί δεν γνωρίζει τον τρόπο είτε γιατί δεν αντιλαμβάνεται ακριβώς τις δυναμικές που αναπτύσσονται μέσα στην ομάδα. Το καλύτερο είναι να μπορεί να προβλέψει, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό, την εκδήλωση πιθανών προβλημάτων. Να μπορεί να δημιουργεί τέτοιο μαθησιακό περιβάλλον, που ακόμη κι αν προκύψουν καταστάσεις ανάγκης άμεσης επέμβασης να μπορεί να βρει μέσα από την φαρέτρα του λύσεις για οτιδήποτε προκύψει.


Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

  • Δυναμική ομάδας

Πώς παίρνονται οι αποφάσεις στην ομάδα

  •  Σχολικό πλαίσιο

Σχολική τάξη, Πυκνότητα πληθυσμού, Σύνθεση ομάδας τάξης

  • Προβλήματα ομάδας σχολικής τάξης

Ετικετοποίηση, Αυτοεκπληρούμενη προφητεία, Το «φαινόμενο του Πυγμαλίωνα» στη σχολική τάξη, Ανταγωνισμός

Σχετισμός βίας στο σχολείο κατά το φύλο, Επιθετικότητα, Σεξισμός, Ομάδες – κλίκες – φατρίες – συμμορίες

Σκαντζόχοιρος, Αποδιοπομπαίος τράγος

  • Σχολική παραβατικότητα.

Αντικοινωνική συμπεριφορά, Ανυποταξία, Σκασιαρχείο, Το «σύνδρομο του ήρωα».

  •  Τρόποι διαχείρισης και αντιμετώπισης

Αγνόηση, Παρέμβαση, Ποινές, Αμοιβές, Τιμωρία


Χρήσιμες πληροφορίες:

Πόλη Διεξαγωγής: Ηράκλειο-Κρήτη, 26-11-17
Τόπος: Τα Σεμινάρια υλοποιούνται στις εγκαταστάσεις του ΑΙΕ στο Ηράκλειο: Εθνικής Αντιστάσεως 71 Τ.Κ. 71306
Ώρες Διεξαγωγής: 10:00-14:00
Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

09:15-09:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00
Διάλειμμα – Καφές: 12:00-12:15
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 14:00-14:30
Επιμορφώτρια:
Ειρήνη Δρακοπούλου, Ειδική Παιδαγωγός M. Ed. Συντονίστρια Σχολών Γονέων

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 25€, Εκπαιδευτικοί: 20€, Φοιτητές – Άνεργοι: 15€, Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν


Παρέχονται:

1. Σημειώσεις

2. Βιβλιογραφία

4. Βεβαίωση

5. Πιστωτικές Μονάδες: 3


  Επικοινωνία

Πληροφορίες – Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  2810-242632 (Δευτέρα έως Παρασκευή 10:00-17:00) —   210-3846930 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 11:00-21:00)
  • e-mail: [email protected] ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)

 

Σίμος Νικολιδάκης
Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.