Σύμφωνα με την Υ.Α. Φ.1/192329/Β3/16-12-2013 καθώς και την από 18.3.2015 απόφαση της 16ης Συνέλευσης του Π.Τ.Π.Ε., ορίζεται το ποσοστό και ο τρόπος κατάταξης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης των πτυχιούχων ΑΕΙ – ΤΕΙ – Υπερδιετούς Κύκλου Σπουδών και λοιπών σχολών διετούς κύκλου σπουδών για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018, ως εξής:

Όλοι οι πτυχιούχοι των παραπάνω σχολών κατατάσσονται στο 3ο εξάμηνο σπουδών του Τμήματος σε ενιαίο ποσοστό 12% επί του αριθμού των εισακτέων του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους, όπως αυτός ανακοινώνεται από το Υπουργείο Παιδείας.

Η επιλογή γίνεται μετά από εξετάσεις σε τρία μαθήματα τα οποία, σύμφωνα με απόφαση της 19ης/5-4-2017 Συνέλευσης του Τμήματος, θα είναι τα παρακάτω :

Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗN ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Β. ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Γ. ΔΙΔΑΚΤΙΚΉ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ 1-15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017,

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ, 11:00 – 13:00, ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Ή

ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΑ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΕΝΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την κατάταξη όλων των ανωτέρω κατηγοριών που υποβάλλονται στη Γραμματεία του Τμήματος, είναι τα εξής:

  1. Αίτηση (επισυνάπτεται ή χορηγείται από τη Γραμματεία )
  2. Αντίγραφο πτυχίου

Προκειμένου για πτυχιούχους Α.Ε.Ι. εξωτερικού συνυποβάλλεται και βεβαίωση ισοτιμίας του τίτλου σπουδών τους από το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή ΔΟΑΤΑΠ, καθώς επίσης και αντιστοιχία της βαθμολογικής κλίμακας.

Αιτήσεις με ελλιπή δικαιολογητικά δεν θα γίνονται δεκτές.

Αίτηση Κατατακτηρίων-1.doc

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΣΕ Α.Ε.Ι

Σύμφωνα με την Υ.Α. Φ1/192329/Β3/19-12-2013 (αριθ. 3185/2013 ΦΕΚ) ορίζονται για την διενέργεια των κατατακτηρίων εξετάσεων των πτυχιούχων των παραπάνω κατηγοριών στο Τμήμα μας για το ακαδ. έτος 2017-2018 τα ακόλουθα:

Για κάθε εξεταζόμενο μάθημα έχουν οριστεί δύο βαθμολογητές και ένας αναβαθμολογητής και έχει συγκροτηθεί επταμελής Επιτροπή Κατατάξεων, από τη Συνέλευση του Τμήματος.

Οι εξετάσεις διεξάγονται κατά το διάστημα από 1 έως 20 Δεκεμβρίου.

Η κλίμακα βαθμολογίας ορίζεται από το μηδέν (0) μέχρι και το είκοσι (20) για κάθε βαθμολογητή. Βαθμός του κάθε μαθήματος είναι ο μέσος όρος του αθροίσματος της βαθμολογίας των δύο βαθμολογητών. Γραπτό δοκίμιο στο οποίο σημειώνεται διαφορά μεταξύ των βαθμών των δύο βαθμολογητών ίση ή μεγαλύτερη από έξι (6) μονάδες, αξιολογείται από τον αναβαθμολογητή. Ως βαθμός του μαθήματος που αναβαθμολογείται, ορίζεται ο μέσος όρος του αθροίσματος που προκύπτει από τη βαθμολογία του αναβαθμολογητή και του πλησιέστερου προς τη βαθμολογία αυτή βαθμού του πρώτου ή του δεύτερου βαθμολογητή.

Η σειρά επιτυχίας των υποψηφίων καθορίζεται από το άθροισμα της βαθμολογίας όλων των εξεταζομένων μαθημάτων. Στη σειρά αυτή περιλαμβάνονται όσοι έχουν συγκεντρώσει συνολική βαθμολογία τουλάχιστον τριάντα (30) μονάδες και με την προϋπόθεση ότι έχουν συγκεντρώσει δέκα (10) μονάδες τουλάχιστον σε καθένα από τα τρία εξεταζόμενα μαθήματα. Η κατάταξη γίνεται κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας, μέχρι να καλυφθεί το προβλεπόμενο ποσοστό. Αν υπάρχουν περισσότεροι υποψήφιοι με την ίδια συνολική βαθμολογία, για την αποφυγή της υπέρβασης, λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός πτυχίου των υποψηφίων που ισοβαθμούν. Αν και ο βαθμός πτυχίου είναι ακριβώς ίδιος, γίνεται κλήρωση μεταξύ των ισοδύναμων υποψηφίων.

Επανεξέταση ή αναθεώρηση των γραπτών των υποψηφίων δεν επιτρέπεται. Τα γραπτά δοκίμια των υποψηφίων φυλάσσονται στο αρχείο του Τμήματος μετά την διεξαγωγή των εξετάσεων, οπότε με απόφαση της Γ.Σ. καταστρέφονται κατόπιν σχετικού πρακτικού, τουλάχιστον ένα (1) έτος μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

ΥΛΗ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

 

Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Η ύλη περιλαμβάνεται στο σύγγραμμα της Μ. Κανατσούλη «Εισαγωγή στη θεωρία και κριτική της παιδικής λογοτεχνίας» εκδόσεις University Studio Press Θεσσαλονίκη

 

Β. ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Θεματικές

1) Θεωρίες της αντίστασης (P. Willis, H. Giroux, A. McRobbie, κ.ά.)

2) Μαρξιστικές αναλύσεις της εκπαίδευσης (S. Bowles και H. Gintis, L. Althusser)

3) Θεωρία του πολιτισμικού κεφαλαίου (P. Bourdieu και J. C.Passeron)

4) Θεωρία των γλωσσικών/επικοινωνιακών κωδίκων (B. Bernstein)

5) Η κοινωνική κατασκευή της εκπαιδευτικής γνώσης (B. Bernstein)

6) Φονξιοναλισμός: το σχολείο της «ισότητας» και της «αξιοκρατίας» (E. Durkheim, T. Parsons)

7) Η κατασκευή της καθημερινής σχολικής ζωής (ερμηνευτικές –μικροκοινωνιολογικές προσεγγίσεις)

Προτεινόμενη βιβλιογραφία

 Ballantine, J. H. & Hammack F. M., Η Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη, Επίκεντρο, 2015.

 Blackledge D. και Hunt Β., Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Αθήνα, Μεταίχμιο, 1995.

 Φραγκουδάκη Α., Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Θεωρίες για την κοινωνική ανισότητα στην εκπαίδευση, Αθήνα, Παπαζήση, 1985.

 Willis P., Μαθαίνοντας να δουλεύεις. Πώς τα παιδιά εργατικής προέλευσης επιλέγουν δουλειές της εργατικής τάξης, Αθήνα, Gutenberg, 2012.

Γ. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

 Θεματικές

  • Πρώιμες αντιλήψεις και νοητικά σχήματα των παιδιών για το φυσικό κόσμο και οι διαφορές τους με την επιστημονική γνώση
  • Πρώιμες αντιλήψεις και νοητικά σχήματα των παιδιών για το φυσικό κόσμο και ο ρόλος τους στη μάθηση
  • Παραδοσιακές και σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αντιλήψεις
  • Διδακτικά εργαλεία και διδασκαλία των φυσικών επιστημών: γνωστική σύγκρουση, διδακτικά μοντέλα και αναλογίες
  • Πειραματισμοί: έννοιες και φαινόμενα από το φυσικό κόσμο για παιδιά προσχολικής ηλικίας

 Προτεινόμενη βιβλιογραφία

 Driver R., Squires A., Rushworth P., & Wood-Robinson V. (2000). Οικο-δομώντας τις έννοιες φυσικών επιστημών. Μια παγκόσμια σύνοψη των ιδεών των μαθητών. Αθήνα: Τυπωθήτω.

.Καλλέρη-Βλάχου, Μ. (2016). Έννοιες και φαινόμενα από τον φυσικό κόσμο για μικρά παιδιά. Θεσσαλονίκη: Ostracon Publishing.

.Ραβάνης, Κ. (2016). Εισαγωγή στη Διδακτική και τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.

 

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.