Ενημέρωση σχετικά με την επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Γ. Παπαηλιού για τις κρίσεις διευθυντών του Ν. Αρκαδίας

Ενημέρωση σχετικά με την επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Γ. Παπαηλιού για τις κρίσεις διευθυντών του Ν. Αρκαδίας

 Γιώργος Η. Παπαηλιού :

Από τη μελέτη του κυρωθέντος αξιολογικού πίνακα των υποψηφίων διευθυντών των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αρκαδίας προκύπτει, ότι, κατά τη συνέντευξη, προστίθεντο ή αφαιρούνταν μόρια, προκειμένου να υπάρξει το επιθυμητό αποτέλεσμα

Η κυβέρνηση προσπαθεί να επιβάλλει την αντικειμενικότητα και την αξιοκρατία παντού. Ας αναζητήσουν τον κομματισμό και την μικροπολιτική αλλού και όχι στην κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ που την στηρίζει. Ο  τόπος μας, η Αρκαδία, είναι μικρός και όλοι γνωριζόμαστε !!!

Ο βουλευτής Αρκαδίας Γιώργος Η. Παπαηλιού ανέπτυξε, κατά τη διαδικασία του κοινοβουλευτικού ελέγχου (30.10.2017), την επίκαιρη ερώτηση που είχε καταθέσει για την επιλογή διευθυντών των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αρκαδίας, λέγοντας :

Υποψήφιοι διευθυντές, πολλοί από τους οποίους είχαν διατελέσει ήδη διευθυντές, με προσόντα και υψηλή μετρήσιμη μοριοδότηση, κατά τη συνέντευξη, αξιολογήθηκαν με βαθμούς που από μόνοι τους εγείρουν εύλογα ερωτηματικά.

Όσοι είχαν μετρήσιμα μόρια άνω των 15, κατά τη συνέντευξη, βαθμολογήθηκαν με 0,92 μέχρι 4,5 μόρια και όσοι είχαν μετρήσιμα μόρια κάτω των 13, κατά τη συνέντευξη, βαθμολογήθηκαν με 7 μέχρις 8 μόρια. Ενδεικτικά, ο κατά σειρά δεύτερος (υποψήφιος) σε σταθερά μόρια (18,5) κατά τη συνέντευξη, βαθμολογήθηκε  με 0,92 μόρια, ο κατά σειρά τέταρτος σε σταθερά μόρια (17,5) κατά τη συνέντευξη, βαθμολογήθηκε με 2,5 μόρια (4 ος βαθμός από το τέλος) κτλ

Από τη μελέτη του κυρωθέντος αξιολογικού πίνακα, προκύπτει, ότι, κατά τη συνέντευξη, προστίθεντο ή αφαιρούνταν μόρια, προκειμένου να υπάρξει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ενστάσεις κατά της μετρήσιμης μοριοδότησης εξετάστηκαν και απορρίφθηκαν πριν τη συνέντευξη και στη συνέχεια ταυτόσημες ενστάσεις των ιδίων υποψηφίων, έγιναν δεκτές εκ των υστέρων μετά τη συνέντευξη. Επιπλέον, μετά την ανάρτηση των μετρήσιμων μορίων και τη συνέντευξη, από τον τελικό πίνακα αξιολόγησης προκύπτει ότι αφαιρέθηκαν μετρήσιμα μόρια, κατά παράβαση κάθε κανόνα και αρχής και χωρίς οι υποψήφιοι να έχουν τη δυνατότητα υποβολής ενστάσεων.

Ο τρόπος της προφορικής αξιολόγησης που προβλέπει κρίση για «τη συμβολή του υποψηφίου στο εκπαιδευτικό έργο, την προσωπικότητα και τη γενική συγκρότηση»  περιέχει εκ των πραγμάτων έναν υποκειμενισμό. Όμως αυτό  δεν εξηγεί,  υποψήφιοι διευθυντές πολλοί από τους οποίους είχαν διατελέσει ήδη διευθυντές,  να βαθμολογούνται, με 0,92, 2,50, 3,40, 3,50 κλπ μόρια.

Βάσει όλων  αυτών, η προφορική βαθμολόγηση επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα, ανατρέποντας αυτό της μετρήσιμης βαθμολόγησης.

Μία σύγκριση του αξιολογικού πίνακα του ΠΥΣΔΕ Αρκαδίας σε σχέση με αυτούς των ΠΥΣΔΕ άλλων νομών, αποδεικνύει του λόγου το αληθές : Ο αξιολογικός πίνακας του ΠΥΣΔΕ Αρκαδίας είναι τελευταίος ως προς τη συσχέτιση μετρήσιμων μορίων με τη βαθμολόγηση κατά τη συνέντευξη. Υπάρχει «δυνατή» αρνητική συσχέτιση και συνακόλουθα πλήρης αντιστροφή της πυραμίδας.

Και ο Γιώργος Η. Παπαηλιού κατέληξε, λέγοντας :

Διάτρητη αξιολόγηση δεν έγινε για όλους τους υποψήφιους, αρκετοί εκ των οποίων επελέγησαν  διευθυντές με τρόπο αντικειμενικό και αξιοκρατικό.

Το σύστημα αξιολόγησης για να είναι αντικειμενικό, αξιοκρατικό, δίκαιο και συνακόλουθα αποτελεσματικό, πρέπει να εφαρμόζεται με τρόπο που να μη δημιουργεί ερωτηματικά ως προς την τελική κρίση. Το γεγονός, ότι, κατά την επιλογή διευθυντών των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αρκαδίας, «οι έσχατοι» της μετρήσιμης βαθμολόγησης «έγιναν πρώτοι» και το αντίστροφο εγείρει εύλογες απορίες.

Πρέπει και η συνέντευξη να αποβάλλει, κατά το δυνατόν,  τα στοιχεία υποκειμενισμού που εκ των πραγμάτων περιέχει και να συνδεθεί με τη μετρήσιμη μοριοδότηση. Η συνέντευξη πρέπει να είναι δομημένη. Επιπλέον, δεν μπορεί να μη συνδέεται και να μη συναξιολογείται  και με το έργο όσων διετέλεσαν διευθυντές.

Δεν θέλω να και δεν θα έπρεπε να υπεισέλθω στους συσχετισμούς στο ΠΥΣΔΕ από πλευράς κομματικής, παρότι ορισμένα γνωστά ΜΜΕ εκμεταλλεύτηκαν την επίκαιρη ερώτηση, εμφανίζοντας, όπως γίνεται σε όλα τα επίπεδα και όλους τους τομείς, την κυβέρνηση να επιδιώκει τον έλεγχο και του εκπαιδευτικού χώρου. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει : Η κυβέρνηση προσπαθεί να επιβάλλει την αντικειμενικότητα και την αξιοκρατία παντού.

Ας αναζητήσουν τον κομματισμό και την μικροπολιτική αλλού και όχι στην κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ που την στηρίζει. Ο  τόπος μας, η Αρκαδία,  είναι μικρός και όλοι γνωριζόμαστε !!!

Ο Υπουργός Παιδείας αναγνώρισε τις παθογένειες που αναδείχθηκαν από την επίκαιρη ερώτηση του Γιώργου Παπαηλιού, υπογράμμισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκει, και το αποδεικνύει με την πολιτική του, την αντικειμενικότητα και την αξιοκρατία και ανέφερε ότι θα εξετάσει το ζήτημα ενδελεχώς.

 

Φιλολογικός Ιστότοπος on Facebook
Φιλολογικός Ιστότοπος

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.