Τις τελευταίες ώρες κυκλοφορεί στο διαδίκτυο άρθρο που αφορά την υποτιθέμενη επιστολή μιας υποτιθέμενης μαθήτριας προς το υπουργείο Παιδείας. Η «μαθήτρια» «διαμαρτύρεται» για τη «βαθμολογική αδικία» που υπέστη στο μάθημα της Έκθεσης Γενικής Παιδείας στις πρόσφατες Πανελλήνιες 2017.

Το γεγονός ότι η υποτιθέμενη επιστολή είναι… ΑΝΩΝΥΜΗ και όχι επώνυμη – όπως εξάλλου ΟΛΑ τα κείμενα που δημοσιεύονται κάθε χρόνο τέτοια εποχή εναντίον των Πανελληνίων Εξετάσεων – μας προδιαθέτει για την απόπειρα εξαπάτησης που αντιπροσωπεύει το συγκεκριμένο δημοσίευμα!

Το γεγονός ότι η υποτιθέμενη «μαθήτρια» «γνωρίζει» ότι βαθμολογήθηκε με 4 στα 8 στο θέμα Γ της παραγωγής λόγου, πράγμα πρακτικά αδύνατο, καθότι στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ο γενικός βαθμός της Έκθεσης ΔΕΝ αναλύεται στα επιμέρους θέματα της εξέτασης κάνει την αίσθηση της απόπειρας εξαπάτησης εντονότερη.

Το γεγονός ότι η υποτιθέμενη «μαθήτρια» ΑΓΝΟΕΙ πλήρως ότι ο γενικός βαθμός του μαθήματος δεν προκύπτει μόνο από το θέμα της παραγωγής λόγου (θέμα Γ) αλλά και από το θέμα της περίληψης κειμένου (θέμα Α) όπως και τα θέματα του μέρους Β, που συνολικά βαθμολογούνται με 12 βαθμούς στους 20, κάνει την αίσθηση της απόπειρας εξαπάτησης ακόμα εντονότερη.

Το γεγονός ότι με μια πρόχειρη (μόνο) ανάγνωση της υποτιθέμενης «έκθεσης» μπορεί κανείς να διαπιστώσει τουλάχιστον τρία σοβαρά προβλήματα όπως η τραγική δομή των… αμέτρητων παραγράφων, η αδιανόητα ακατάσχετη φλυαρία των… 1500 λέξεων (όταν οι εξεταστές ζητούν μόλις 500) και το… απροκάλυπτο «παπαγάλισμα» τυποποιημένων γνώσεων από βοηθήματα – να σημειωθεί ότι και τα τρία προβλήματα επιφέρουν σημαντικό βαθμολογικό κόστος με το σημερινό σύστημα, άρα το 4 στα 8 που ισχυρίζεται ότι πήρε στην παραγωγή λόγου ΔΕΝ αποτελεί βαθμό που βρίσκεται μακριά από την αντικειμενικότητα και τη δικαιοσύνη – δείχνει ότι η υποτιθέμενη «μαθήτρια», που έγραψε την υποτιθέμενη «έκθεση», «προετοιμάστηκε» για την εξέταση του μαθήματος με κριτήρια βαθμολόγησης του… 1990 (σύστημα Δεσμών) και όχι του 2017, που το σύστημα όπως και τα κριτήρια βαθμολόγησης είναι εντελώς διαφορετικά… Η αίσθηση της απόπειρας εξαπάτησης πλησιάζει ήδη το κόκκινο!!!

Τέλος, το γεγονός ότι η υποτιθέμενη «μαθήτρια», που έγραψε την υποτιθέμενη «έκθεση», «κατάφερε» να θυμηθεί ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ, όπως υποστηρίζει, να γράψει και ν’ αποστείλει στο σάιτ για δημοσίευση χθες ή ακόμα και σήμερα Παρασκευή 7 Ιουλίου ένα τεράστιο κείμενο 1500 λέξεων που υποτίθεται ότι είχε γράψει πανομοιότυπο ακριβώς έναν ολόκληρο μήνα νωρίτερα στις 7 Ιουνίου (!!!) αποτελεί εν τέλει τη ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΜΙΑΣ ΑΠΟΠΕΙΡΑΣ ΕΞΑΠΑΤΗΣΗΣ του διαδικτυακού κοινού από τους γνωστούς «επαγγελματίες της παραπληροφόρησης» που θεωρούν ότι ακόμα και το τελευταίο «σπουπιδο-άρθρο» που θα δημοσιευθεί στο διαδίκτυο με σκοπούς την παραπληροφόρηση της κοινής γνώμης και, στη συγκεκριμένη περίπτωση, την απαξίωση του κύρους ενός κορυφαίου και αδιάβλητου εξεταστικού θεσμού της Εκπαίδευσής μας θα τύχει της αποδοχής (και της συνακόλουθης αναδημοσίευσης) από εκατοντάδες συμπολίτες μας που δεν διαθέτουν την ειδική γνώση και την ειδική κρίση να διαπιστώσουν το μέγεθος της χυδαίας απάτης…

Το συγκεκριμένο δημοσίευμα αναδεικνύει πολύ εύκολα τον τρόπο που οι «επαγγελματίες της παραπληροφόρησης» επιτυγχάνουν το απόλυτο 2 σε 1, δηλαδή ΚΑΙ να προπαγανδίσουν ΚΑΙ να προσελκύσουν επισκεψιμότητα από μια και μοναδική δημοσίευση. Ειδικά η ευρεία αναδημοσίευσή του δείχνει με πόσο μεγάλη ευκολία ο μέσος πολίτης χωρίς ειδική γνώση πάνω σ’ ένα θέμα μπορεί να γίνει θύμα της παραπληροφόρησης και της προπαγάνδας των «σκουπιδο-σάιτς»…

Δείχνει ακόμα ότι η μεθοδευμένη προσπάθεια απαξίωσης του κύρους του εξεταστικού θεσμού, που καταβάλει εδώ και χρόνια μια συγκεκριμένη μερίδα της κοινωνίας με συγκεκριμένο ιδεολογικό υπόβαθρο, συν τω χρόνω εξελίσσεται αδιάκοπα. Δυστυχώς, πρόκειται για μια μικρή μερίδα της κοινωνίας που δεν επιθυμεί η επιλογή των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να γίνεται με βάση τον ελεγχόμενο, αξιοκρατικό και αδιάβλητο ανταγωνισμό μεταξύ των υποψηφίων με κανόνες προκαθορισμένους αλλά με κριτήρια υποκειμενικά, διαβλητά και αδιαφανή.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί με έμφαση ότι το συγκεκριμένο άρθρο δημοσιεύθηκε μια ακριβώς ημέρα μετά την επίσημη ανακοίνωση ότι το σύστημα των Πανελληνίων Εξετάσεων όχι μόνο προστατεύεται αλλά και ενισχύεται ελλείψει άλλης ολοκληρωμένης πρότασης για ένα άλλο εξεταστικό σύστημα εξίσου αξιόπιστο και αδιάβλητο! Και αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο…

11 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εγω πολυ φοβαμαι οτι ουτε το δεντρο μπορουμε να δουμε πια στην πραγματικοτητα… Μα κυριε Μαυρακακη εναι δυνατον να γινονται βαθμολογησεις ” του φτερου και του παλουκιου”? Σας ρωταω σαν φιλολογος, εσεις τι καταλαβαινετε οταν τα γραπτα της θετικης κατευθυνσης πανε και για 5 μορια διαφορα απο τον πρωτο στον δευτερο καθηγητη αναβαθμολογηση ενω της θεωριτικης πρεπει να εχουν 2 βαθμους + 1μοριο διαφορα για να πανε ??? Δηλαδη ο μαθητης θα ειναι ερμαιο στα χερια ενος οποιουδηποτε καθηγητη?

  2. Ασχοληθηκες και καλοασχοληθηκες …7 σειρες γεματες…αντε βρε Συριζοπληκτε απο εκει…και εμεις την φαγαμε … δεν καναμε και ετσι ..

  3. re kate de pas kapou allou na vriseis? Nomizis oti exw oreksi na asxoloumai me ta trol tou syriza pou emfanizontai ws “kate” alla vrizoun san babis? Kai exeis to thrasos na asxoleisai me ti mana kai ti giagia mou… Na ksereis oti i mana kai i giagia mou den psifisan syriza! Alla i diki sou mana kai i diki sou giagia psifisan syriza gia na kathesai esi tora sto pc kai na vrizeis! Posa sou dinoune to mina? Kana 300ari konomas? Mipos parapanw? Ante se kana frontistirio na sou mathoune orthografia dioti, tora pou to agapimeno sou syriza tha paei sto diaolo, esi den tha mporeis oute ta xartia sto tameio anergias na symplirwseis…

  4. Ε για σας τωρα τι να πω μου ερχεται να βαλω τα γελια … Κατ αρχην ”’ANTI-TROLAKIAS” σε φιλολογικο ιστοτοπο τι ρολο βαρατε?Επειτα τα ορθογραφικα δεν υποβαθμιζουν στο σημειο που λετε το νοημα του λογου μου το οποιο ειναι σημαντικο κ πρεπει να ληφθει σοβαρα υποψη. Η εικονα του δικου σου λογου ειναι καλυτερη ρε μαγκα να πουμε ε? Δευτερον για το οτι λες οτι γραφω ασχετα.. ΣΧΟΛΙΑ τα ειπανε δεν κανω περιληψη του αρθρου !! Εγω το διαβασα και οπως καθε αλλος ανθρωπος ειχα την δυνατοτητα να το αξιολογησω και να δημοσιευσω τις αποψεις μου, που στην περιπτωση αυτην ειναι αντιλογος πανω στην βασικη θεση του αρθου , η οποια ηταν οτι ” οι Πανελληνιες ειναι και αλλες δεν ειναι”, αρα που ειναι ασχετο ανθρωπε μου ? Τελος λες βλακιες και εμπλεκεις τα πολιτικα. Εισαι εμπαθης και βλεπεις παντου ευκαιρια να βρισεις τον Συριζα ( οπως ολοι οι Ελληνες σημερα και δικαιως γιατι πουλησε εσενα κ μενα την μανα σου κ την πεθαμενη γιαγια σου ….) αλλα το δικο μ ”ασχετο” σχολιο σε αυτο το ” ασχετο” αρθρο δεν εχει πολιτικες σκοπιμοτητες γι αυτο αντε μαζεψε το λαβαρο της επαναστασης κ απο αυριο που ξερεις θα βρεθει καποιος αλλος να πυροβολησεις με τον θυμο σου … Ποσο μαλλον ΕΓΩ και οσοι πιστευουν αυτα που εγραψα στο πρωτο μου σχολιο επρεπε να εχω θυμο εναντιον του Συριζα γιατι μας εκανε τον αριστερο κ τον προοδευτικο και απο την αλλη αφηνει ανεξέλεγκτους αδαης φιλολογους να διορθωνουν οπως γουσταρουν χωρις να ελεγχεται -επαναλαμβανω- σχεδον τιποτα. Και για να τελειωνουμε εμενα δεν θα μου βαλετε την ταμπελα του Συριζα και της πολιτικης σκοπιμοτητας …. εγω παρακινουμαι απο ανθρωπιστικα κινητρα ως ανθρωπος ,ως επιστημονας, κ ως μελος αυτης της κοινωνιας να καλυτερευσει το παιδαγωγικο συστημα κ το συτημα εισαγωγης στην τριτοβαθμια.
    Αλλα βεβαια αυτο ειναι το προβλημα… μολις τα ρεμαλια αντιληφθουν οτι υπαρχουν και ανθρωποι που ενδιαφερονται και για κατι αλλο εκτος απο το τομαρι τους στοχοποιουν τους δευτερους. Ενας τετοιος εισαι και του λογου σου …

  5. Πολυ σωστα λετε κυριε Μαυρακακη πολυ σωστα ομως !!! Αυτο δεν αναιρει ομως το προβλημα ολοι , ,συντηρουν ( φροντιστηρια κ λοιποι καθηγητες )το συστημα αυτο

  6. De ftani pu kanis tosa ortografika se 5 grames, grafis kai asxeta me to thema tu arthru. Ketula eki ston syriza sas ponaei poli pu orismeni anthropi den trone to sano pu pulane ta trolakia sas.

  7. Γιατί λέτε ότι τα φροντιστήρια “φιλάνε τα χέρια τους”;;;Μαζί με τα φροντιστήρια θα έπρεπε να αναφέρετε και τους καθηγητές των δημόσιων σχολείων που παράνομα κάνουν μαθήματα.Πολλοί δε απ᾽ αυτούς έχουν μετατρέψει τα σπίτια τους σε παράνομα φροντιστήρια.

  8. Ναι Κυριε καθηγητα ανθρωπιστων μαθηματων (δεν ξερω και τι ειστε…) ας εξιδανικευσετε τωρα το στειρο συστημα των πανελληνιων που φυσικα κανει τα φροντιστηρια να ” φιλανε τα χερια τους” … και αναγκαζει το νεο να σκεφτετε μη παραγωγικα για να ανταπεξελθει σε εναν ψευτικο ανταγωνισμο που το συστημα δημιουργει για να βαλει αλλους σε σχολες και αλλους να ”πεταξει” . Και δεν μιλαω φυσικα για τους ”αδυναμους” μαθητες … αυτους ουτως η αλλως το συστημα τους εχει γυρισει απο νωρις την πλατη!!! Αφου λοιπον ειστε τοσο πια ενδελεχης στο να εντοπιζετε τα στοιχεια που αποδεικνυουν την απατη αυτη που στηθηκε για να ”χτυπησει” τις Πενελληνιες εξετασεις ( Και που μαλιστα μπορει ναι να ‘χετε και δικιο) (ΥΓ: Σαν πως τοσα χρονια δεν υπηρχαν αντικειμενικα αρνητικα χαρακτηριστικα των Πανελληνιων που τις κανει να ειναι αντιπαιδαγωγικες.. ) και διατρανωνετε τελος παντων την ”αδιαβλητοτητα” του θεσμου και εξυψωνεται το κυρος του μαθετε αυτο: Το Β4α. και Β4β. θεμα της Εκθεσης των Πανελληνιων ΓΕΛ 2017 δεν επρεπε να δωθουν ετσι οπως δωθηκαν η να απαντηθουν απο το Υπουργειο (ενδεικτικα παντα) ετσι οπως απαντηθηκαν. Κατ’ αρχας , η Β4α. ρωταει το ρολο του ασυνδετου σχηματος (3η παραγραφος ) . Πρωτον το ασυνδετο σχημα σαν θεωρεια δεν εντοπιζεται σε κανεναν βιβλιο Εκθεσης των ταξεων του Λυκειου ουτε και στο τετραδιο ”Γλωσσικων ασκησεων”. Δευτερον η ”ενδεικτικη ” απαντηση που δωθηκε απο το ΥΠ , οτι δλδ προσδιδει ”θεατρικοτητα , δραματοποιηση, προφορικοτητα, ανοιγει διαλογο με τον δεκτη” ειναι λανθασμενη( Παρατηρειστε πως θεατρικοτητα, προφορικοτητα κτλ ειναι ΤΑΥΤΟΣΗΜΑ ενω ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΣΤΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΝ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Κ ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΝΤΑΝ Η ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ (!) ) . Και αυτο γιατι το κειμενο ειναι ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ-ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟ παρα το οτι ειναι ομιλια εχει σκοπο ΝΑ ΠΕΙΣΕΙ τον αναγνωστη κ οχι να προκαλεσει συναισθηματικη εξαρση!!! Απο αυτην την αποψη , που δεν θελει και ιδιαιτερες γνωσεις να καταλαβει κανεις οτι ειναι βεβαια σωστη , η σωστη απαντηση ειναι οτι ” το ασυνδετο χρησιμοποιειται για να επιτευχθει η παραθεση αιτιων και η πυκνωση νοηματων ” και τελος” η ενταση” η ακομα και κλιμακωση ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΤΙ οι αιτιες δεν κλιμακωνονται απο την λιγοτερο σημαντικη προς την περισσοτερο σημαντικη!! Δηλαδη επρεπε να αξιολογειται σωστα η ΣΥΝΤΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ του ασυνδετου σχηματος και επειτα η δυναμει υφολογικη καθως ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ κειμενο του Σωλομου για να μας προξενηθει ”πλειστη συναισθηματικη τερψη” …..Ωστοσο πολλα απο τα βαθμολογικα της Αθηνας ” κατακρεουργησαν” στυγνα πολλους μαθητες που δεν απαντησαν ακριβως με τον τροπο που προτασει το Υπουργιο ,ξεχνοντας οτι ειναι παιδαγωγοι κ οχι χασαπηδες..και οτι τουλαχιστον πρεπει να εχουν την σχετικη κριτικη ικανοτητα για να μην δεχονται μεσιανικα οτι λενε οι ”ανωτεροι” τους!!!! Στην συνεχεια , το Β4β. ρωταει να πουν οι μαθητες το ρολο του ”ρητορικου ερωτηματος” στην 2η παραγραφο ενω το ΙΔΙΟ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΔΕΝΕΙΝΑΙ ΡΗΤΟΡΙΚΟ ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΟ ΛΕΚΤΙΚΟ ΑΦΟΥ ΑΠΑΝΤΙΕΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΣΤΗΝ 3η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ!!!!
    Επομενως βλεπουμε οτι τουλαχιστον φετος το β4 μερος των θεματων ηταν προχειρα επιλεγμενο .
    Περα ομως απο αυτο το πιο σημαντικο ειναιοτι τελικα ακομα και ετσι δικαιοσυνη δεν θα απονεμηθει στο μαγιστο. Και αυτο καθως αποτην μια το Υπουργειο δινει απαντησεις ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ και το βαθμολογικο επιλεγει ποιες θα ακολουθησει ή οχι . Αλλοι παλι καθηγητες αγνοουν εντελως τι λεει ο συντονιστης και διορθωνουν οπως θελουν χωρις κανεις να τους ελεγχει κυριως στις μεγαλουπολεις οπως… η Αθηνα για παραδειγμα …! Και βλεπουμε οτι ακομα και αν υπαρχουν ευσυνείδητοι καθηγητες που διορθωνουν σωστα με βαση τις γνωσεις τους πανω στην Γλωσσα αυτο το ιδιο δεν οδηγει σε δικαιοσυνη καθως σε ολη την Ελλαδα υπαρχουν τα παιδια που θα ειναι τυχερα και θα βρεθουν στα χερια ευσυνειδητων και αλλα ατυχα παιδια που θα βρεθουν στα χερια αδαων !!Ετσι ακομα και αν τα χουν γραψει καλα θα βαθμολογηθουν αρνητικα απο τον αδαη….
    Κυριε Περβολιανακη , η απολυτοτητα εκτος του οτι οδηγει στην … γραφικοτητα … εχει και ενω αλλο αρνητικο που δε μας βοηθα να βρουμε την αληθεια: H απολυτη δικαιοσυνη η οποια στο μυαλο σας παρστανεται απο το αδιαφθορο συστημα των Πανελληνιων οδηγει στην απολυτη αδικια. Αριστουχοι μαθητες , ταλαντουχοι μαθητες , μαθητες με ορεξη , μαθητες με οικονομικα προβληματα καθυστερουν η και χανουν την ευκαιρια να μορφωθουν . Αν αυτο δεν ειναι αδικια τι ειναι ? H δικαιοσυνη θα επελθει μονο αν οι Πανελληνιες ”εξανθρωπιστουνε ” και ”επιστημονες” σαν και του λογου σας ακολουθησουν κουστουμι η αν υπαρχουν σταθερα και αμεταβλητα κριτηρια και υλη εξετασης που παρεχονται υποχρεωτικα στους υποψηφιους !
    Kate

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.