Eνημερωτική συνάντηση των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ02 Φιλολόγων

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Σύνεδροι του 18ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ

      Εμείς θα επιμείνουμε ότι υπάρχει έδαφος διαλόγου και συνεννόησης, που προκύπτει νομοτελειακά από τα πολλαπλά προβλήματα του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών. Και γι’ αυτό επιλέξαμε 8 βασικά σημεία διαλόγου και συμφωνίας για έναν κατ’ αρχήν πυρήνα, σημεία στα οποία καμιά παράταξη και κανένας ανεξάρτητος σύνεδρος θεωρούμε ότι δεν διαφωνεί.

1. κατάργηση όλων των Μνημονίων και των δεσμεύσεών τους

2. αποτροπή των ιδιωτικοποιήσεων στο κοινωνικό κράτος και στην εκπαίδευση

3. ενίσχυση και συνεχή προαγωγή της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας

4. δημοκρατικό σχολείο

5. ολόπλευρη στήριξη του εκπαιδευτικού στο σύνθετο έργο του

6. αναβάθμιση προτεραιότητας της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής

7. να μην αμείβεται κανένας εκπαιδευτικός με μισθό κάτω των 1.000 ευρώ και να έχει ανάλογες συντάξεις

8. διορισμούς ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά των σχολείων

      Δεν αναφερόμαστε καθόλου στην κυβερνητική πολιτική, για να μην έχουν καμιά δικαιολογία οι ΣΥΝΕΚ. Δεν αναφερόμαστε στο ποια είναι αυτή η πολιτική – η νεοφιλελεύθερη – και ποια συμφέροντα εξυπηρετεί για να μην έχει καμιά δικαιολογία η ΔΑΚΕ και μάλλον και οι ΣΥΝΕΚ.

      Προφανώς και δεν μπορεί να νοηθεί ολοκληρωμένο συνδικαλιστικό σχήμα διεκδίκησης χωρίς πολιτική και ιδεολογική θεώρηση. Αλλά σήμερα έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα στο «απόλυτο τίποτα» και στο «ελάχιστο» που προτείνουμε και που αποτελεί βασικό πυρήνα διαχρονικών αλλά και πολύ ισχυρών για σήμερα αιτημάτων μας.

      Μπορεί να υπάρχει σκιά διαφωνίας σε κάποιο απ’ αυτά τα σημεία; Θα διατυπωθεί η άποψη ότι αρκετά είναι τίτλοι. Προφανώς, αλλά έχουμε συνειδητοποιήσει στο πού βρισκόμαστε, στο τι έχουμε κάνει το προηγούμενο διάσημα – δηλαδή τίποτα – και στο αν θα …επιτύχουμε και πάλι το τίποτα και στην επόμενη διετία;

      Όσο για τη συνέχεια αυτής της πράξης, ισχυριζόμαστε ότι το ίδιο το πρώτο βήμα ετοιμάζει το επόμενό του, ότι επ’ αυτού του αρχικού πλαισίου μπορούμε να προχωράμε σε συνθέσεις και σε άλλα ζητήματα.

      Και το πιο σημαντικό είναι ότι θα έχουμε κάνει πράξη τη θέλησή μας να βρούμε πεδίο συνεννόησης και σύνθεσης. Γιατί αυτό είναι που λείπει και όχι οι διαφορές μας, οι οποίες άλλωστε πάντα υπήρχαν!

· Αν δεν έχουμε θέσεις για τα τόσα και τόσα που συμβαίνουν στην εκπαίδευση και στο επάγγελμά μας ή δεν ξέρουμε ποιες από τις παλιότερες θέσεις ισχύουν, σε τι συνίσταται ο συνδικαλισμός μας, γιατί αυτοχριζόμαστε αυθαίρετα ως συνδικαλιστές;

· Αν δεν έχουμε ένα στοιχειώδες πλαίσιο αιτημάτων – ούτε καν αίτημα για το βασικό μισθό -, για ποιο λόγο θεωρούμε ότι εκφράζουμε τους εκπαιδευτικούς;

Φίλοι και Φίλες

      Εμείς θα επιμείνουμε και στη διάρκεια του Συνεδρίου για να προκύψει μια ελάχιστη βάση συμφωνίας, απλά γιατί πιστεύουμε ότι ίσως να μην είναι αδύνατο να «μας επισκεφτεί» ο ορθολογισμός.

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών

Προηγούμενο άρθροΠρόγραμμα 18ου Συνεδρίου ΟΛΜΕ, Αθήνα 1-4/7/2017
Επόμενο άρθροΤα λάθη στη ζωή μας
Κατάγεται από την Αυγή Αμαλιάδας και είναι εκπαιδευτικός. Έχει εκλεγεί πρόεδρος της ΟΛΜΕ τέσσερις φορές (1996 – 2003) και έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή στην Ειδική Αγωγή. Έχει εκδώσει δύο βιβλία εκπαιδευτικού περιεχομένου τα: “Σε πρώτο πρόσωπο” και «Παιδείας εγκώμιον». Έχει δημοσιεύσει δεκάδες άρθρα σε επιστημονικά και εκπαιδευτικά περιοδικά. Έχει συνεργαστεί επαγγελματικά με τις εφημερίδες «ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ» (1980 – 1986) και «ΕΞΟΡΜΗΣΗ» (1988 – 1996). Τα τελευταία χρόνια αρθρογραφεί στην εφημερίδα “ΤΟ ΑΡΘΡΟ” και στις εφημερίδες της ΗΛΕΙΑΣ: «ΠΡΩΙΝΗ», “ΑΥΓΗ” και “ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ”.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.