Δημοσιογράφος: Ξέρουμε ότι το πρόγραμμά σας είναι πολύ επιβαρυμένο αυτή τη στιγμή. Έχετε το κλείσιμο των σχολείων, έχετε Πανελλήνιες Εξετάσεις, έχετε τα Λύκεια, τα Γυμνάσια, είστε σε φόρτο εργασίας. Ωστόσο, Υπουργέ, θέλαμε ένα δικό σας σχόλιο γι αυτήν την υπόθεση η οποία μας προξένησε αρνητική εντύπωση, είναι η αλήθεια.

Υπουργός: Απ’ ό,τι ενημερώνομαι την ίδια εντύπωση προκάλεσε και την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, η οποία παρενέβη για να δει τι ακριβώς έγινε.

Δημοσιογράφος: Έχετε δίκιο Υπουργέ, έχουμε την παρέμβαση της Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, της κ. Ξένης Δημητρίου, η οποία παρενέβη στο συγκεκριμένο ζήτημα της ποινής

Υπουργός: Εμείς το χαιρετίζουμε αυτό και το χαιρετίζουμε γιατί και η Δικαιοσύνη είναι ένα ζωντανό σύστημα και εδώ μπορεί ο Νόμος να λέει ό,τι λέει, αν και υπάρχει σαφέστατη διάταξη στο Νόμο που αποποινικοποιεί τέτοιες δραστηριότητες, αλλά υπάρχει θέμα νοοτροπίας. Ξέρετε, τα θέματα πειθαρχίας και Εκπαίδευσης είναι ένα ζήτημα ανοιχτό αιώνες τώρα. Στις μέρες μας, όμως, θέλει πολύ μεγάλη προσοχή γιατί τα νέα παιδιά έχουν ένα δικό τους κόσμο, διάφορες δικές τους αξίες και το σημαντικό είναι να μην κόψουμε τους δίαυλους επικοινωνίας. Τέτοιου είδους ενέργειες, που εμένα με σοκάρουν, ότι εκπαιδευτικός, διευθυντής προχωράει σε τέτοιες ενέργειες, είναι καταδικαστέες και εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά και κοινωνικά.

Δημοσιογράφος: Υπουργέ, η αλήθεια είναι ότι μιλάμε για  παιδιά 14 ετών, τα οποία απ ό,τι τουλάχιστον λένε οι πληροφορίες δεν προκάλεσαν ζημιές στο σχολείο. Και από την άλλη θα συμφωνήσω σε αυτό που λέτε. Αυτά τα παιδιά πώς μετά να είναι μετά συγκεντρωμένα στο διάβασμα τους, όταν βλέπουν ότι ο ίδιος ο εκπαιδευτικός έρχεται στην αντίθετη πλευρά και τους πολεμάει, σε εισαγωγικά.

Υπουργός: Κοιτάξτε, εγώ έχω μεγάλη εμπιστοσύνη στα παιδιά, γιατί τα παιδιά δεν είναι πια μόνα τους. Τα παιδιά έχουν παρέες, έχουν φίλους, θα τα συζητήσουνε, θα βρίσουνε κάποιους, θα δούνε άλλες απόψεις να διατυπώνονται και, όπως σε όλους μας, κάποια γεγονότα στην ζωή μας έκαναν να μεγαλώσουμε λίγο πιο απότομα. Εγώ νομίζω ότι τα παιδιά αυτά καλό είναι να αναλογιστούν το συνολικό κλίμα, να καταλάβουν τι έγινε, χωρίς κακία κι εκδικητικότητα να πάμε ένα βήμα παρακάτω, ξέροντας ότι το Υπουργείο Παιδείας είναι απολύτως αντίθετο σε τέτοιου είδους αυταρχισμούς. Απολύτως! Τελεία.

Δημοσιογράφος: Νομίζω ότι προκλήθηκαν πάρα πολλές αντιδράσεις, Υπουργέ, πέρα από το Υπουργείο. Όντως βλέπουμε τώρα και με την παρέμβαση της Εισαγγελέως ότι είναι καταδικαστέα όλα αυτά τα φαινόμενα τα οποία συνέβησαν.

Υπουργός: Ε, βεβαίως. Δεν βοηθάνε σε κανένα επίπεδο.

Δημοσιογράφος: Επομένως, να το αφήσουμε στο παρελθόν το συγκεκριμένο περιστατικό και να πούμε στα παιδιά να προσηλωθούν στα μαθήματα τους. Καλύτερα δεν είναι;

Υπουργός: Να προσηλωθούν στην καθημερινότητα τους -που είναι πολύ περισσότερα πράγματα από τα μαθήματα τους κι αυτά έχουν τους δικούς τους τρόπους, όπως κάθε γενιά, να τα χειρίζονται- ξέροντας όμως ότι η Πολιτεία δεν θέλει με κανένα τρόπο να ενισχύσει τέτοιου είδους συμπεριφορές όπως ήταν αυτές οι αυταρχικές συμπεριφορές και ενός εκπαιδευτικού αλλά και ενός λειτουργού.

Θέλω και κάτι άλλο να σας πω γιατί διάβασα, ευτυχώς όχι σε πολλά Μέσα, ότι οι δηλώσεις του Υπουργείου είναι επέμβαση στη Δικαιοσύνη: άλλο είναι να μην επεμβαίνεις, και προφανώς η Δικαιοσύνη πρέπει ανεξαρτήτως οτιδήποτε να αποφασίζει, κι άλλο είναι και η Πολιτεία και οι Υπουργοί και οι πολίτες να έχουν άποψη περί των αποφάσεων της Δικαιοσύνης. Και αυτά είναι πράγματα που ενισχύουν τη Δημοκρατία μας.

Δημοσιογράφος: Σας ευχαριστώ πολύ

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.