Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών για το 18ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

5. Οι θέσεις μας για τον Εκπαιδευτικό

      Μια εκπαιδευτική πολιτική θα έχει δημοκρατικό και μεταρρυθμιστικό περιεχόμενο και θα αποτελέσει τη μαγιά για την ουσιαστική μορφωτική ανέλιξη των νέων μας και του λαού μας όταν:

ü συνδεθεί με μια προοδευτική κοινωνική πολιτική, γιατί «το σχολείο δεν αλλάζει αλλάζοντας το σχολείο,

ü όταν εστιάσει όλο το σχέδιό της στο «τι συμβαίνει μέσα στη σχολική αίθουσα», γιατί εδώ είναι «η αλήθεια του εκπαιδευτικού συστήματος»,

ü όταν θέσει στο επίκεντρό της τον Εκπαιδευτικό – γιατί είναι ο βασικός παράγοντας της μάθησης και της αγωγής.

      Σήμερα ζούμε σε γκρίζες εποχές. Βιώνουμε πολιτικές αποδόμησης της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας και απαξίωσης του Εκπαιδευτικού.

      Η εφαρμογή των απανωτών μνημονίων επέφερε μεγάλα πλήγματα στον κλάδο μας σ’ όλες τις πτυχές της λειτουργίας μας, από τους διορισμούς μέχρι τα εργασιακά και τα μισθολογικά ζητήματα. Και οφείλουμε να αγωνιστούμε όχι μόνο στο πεδίο της διεκδίκησης αλλά και στο πεδίο της επεξεργασίας και της επικαιροποίησης των θέσεών μας, γιατί η κρίση και η εφαρμογή των μνημονίων έχει αλλάξει σε σημαντικό βαθμό το στάτους των σχολείων και το δικό μας.

      Είμαστε αντίθετοι στον επιμερισμό του κλάδου μας με βάση τις επιμέρους ειδικότητες και εργασιακές ιδιαιτερότητες. Να μη γίνουμε «κλάδοι μέσα στον κλάδο». Το επάγγελμά μας είναι ενιαίο και αδιαίρετο!

      Όλοι μαζί αγωνιούμε και αγωνιζόμαστε για να:

· γίνουν τώρα οι αναγκαίοι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών

· δοθεί τέλος στην «αβεβαιότητα ζωής και μέλλοντος» των χιλιάδων αναπληρωτών

· σταματήσει η συνεχής λεηλασία των μισθών και των συντάξεων και να έχουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί μισθούς και συντάξεις αξιοπρέπειας

· σταματήσει η εργασιακή ανασφάλεια των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων

· έχουμε ολοκληρωμένη στήριξη στο πολυσύνθετο έργο μας, για συνεχή και ουσιαστική επιμόρφωση

      Εμείς θεωρούμε ότι η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί αποτελούν τον πιο κρίσιμο παράγοντα για την υπέρβαση της κρίσης, για την κοινωνική πρόοδο και για τη δημοκρατική εξέλιξη της χώρας μας.

      Είμαστε Παιδαγωγοί και Διανοούμενοι, το πιο δυναμικό κομμάτι της κοινωνίας για την προαγωγή της ανθρωπιστικής παιδείας – της παιδείας που είναι η μοναδική εστία πραγματικής και ουσιαστικής αντιπαράθεσης με την επιχειρηματική υποκουλτούρα, με το διαρκώς εντεινόμενο νεοφιλελεύθερο αποικισμό της θεσμικής εκπαίδευσης.

Γιατί η ανθρωπιστική παιδεία αποτέλεσε ιστορικά σημαντικό κομμάτι των φωτεινών περιόδων του Δυτικού πολιτισμού!

      Όλες οι απόπειρες μεταρρύθμισης εστίαζαν τις βασικές επιλογές στα αναλυτικά προγράμματα, στα σχολικά βιβλία και στα «εξωτερικά στοιχεία» της εκπαίδευσης και έδιναν στον εκπαιδευτικό ένα απόλυτα θεωρητικό ευχολόγιο για τη σπουδαιότητα του ρόλου του.

      Θεωρούμε ότι ένας από τους βασικούς παράγοντες της αποτυχίας αυτών των μεταρρυθμίσεων είναι ότι δεν είχαν ποτέ ένα στοιχειώδες πλαίσιο αναφοράς στο τι θα κάνουν με τον εκπαιδευτικό. Και αυτό δεν ήταν τυχαίο, αλλά οφειλόταν και στην έλλειψη ουσιαστικού σχεδιασμού αλλά και σε μια περίεργη υποκουλτούρα εμπάθειας απέναντι στον εκπαιδευτικό – και αρκεί να δούμε και τους τελευταίους Υπουργούς Παιδείας στο πώς αντιμετώπιζαν και αντιμετωπίζουν τον Έλληνα Παιδαγωγό!

Είναι ώρα να αλλάξουμε…

      Εμείς θεωρούμε ότι μπορούμε να ανατρέψουμε την παθογένεια της πλήρους αδράνειας του συνδικαλισμού των μη θέσεων και των μη αποφάσεων. Μπορούμε να αλλάξουμε την εκπαίδευση και την εικόνα των σχολείων. Μπορούμε να αλλάξουμε τη ζωή μας. Στις δύσκολες καταστάσεις, η συνείδησή μας αποκρυσταλλώνει πάντα και με τον πιο αυθεντικό τρόπο το «τι πρέπει να κάνουμε». Η ελευθερία του πνεύματος και η αγωνιστική στάση ζωής είναι πάντα οι δημιουργοί της αξιοπρέπειάς μας.

      Μπορεί να νοηθεί το σχήμα του εκπαιδευτικού και του παιδαγωγού χωρίς τη συμμετοχή του στη συλλογική / κινηματική δράση;

Λέμε όχι:

§ στο λαϊκισμό και στον αριστερό νεοφιλελευθερισμό του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

§ στο δεξιό κυνισμό και στον αυθεντικό νεοφιλελευθερισμό της Ν.Δ.

      Αγωνιζόμαστε για:

ü για μια εθνική και κοινωνική συνεννόηση για την υπέρβαση της κρίσης, για μια προοδευτική κυβέρνηση με στόχο την ισχυροποίηση της χώρας μας στο διεθνή καταμερισμό εργασίας

ü την κατάργηση όλων των Μνημονίων και των δεσμεύσεών τους

ü τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας μας με την ανάδειξη των συμφερόντων των λαών και των εργαζομένων

ü την ανάπτυξη του κοινωνικού κράτους και του κράτους δικαίου

ü για τη συστηματική προαγωγή της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, ως συστατικού στοιχείου της δημοκρατίας και της προοδευτικής πολιτικής

ü την ανάδειξη του σημαντικού και κρίσιμου ρόλου του Εκπαιδευτικού

Αγωνιζόμαστε για Μόρφωση και Παιδεία,

γιατί η δίκαιη κοινωνία ελευθερία θέλει…

· Όραμά μας, η μοναδική ομορφιά και η παιδαγωγική αυταξία της μορφωτικής και παιδαγωγικής συλλογικότητάς μας.

· Δύναμή μας, η θέλησή μας να συνδημιουργούμε μαζί με τους εκπαιδευτικούς το μέλλον μας.

      Στρατηγικός μας στόχος είναι ο σοσιαλιστικός μετασχηματισμός της κοινωνίας μας, μία νέα «αφήγηση της Ιστορίας», που να ανταποκρίνεται στα σύνθετα κοινωνικά και πολιτικά αιτήματα των εργαζόμενων και να δίνει ελπίδα και όραμα για το μέλλον τους. Και οι προς τούτο πιο μεστοί και ελπιδοφόροι συλλογικοί αγώνες είναι στην εκπαίδευση, γιατί η εκπαίδευση είναι Ομορφιά της κοινωνίας!

anthologio.wordpress.com

Προηγούμενο άρθροΘέματα Παγκύπριων εξετάσεων(Αρχαία)
Επόμενο άρθροΣχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (Σ.Μ.Υ.Α.) (το ΦΕΚ)
Κατάγεται από την Αυγή Αμαλιάδας και είναι εκπαιδευτικός. Έχει εκλεγεί πρόεδρος της ΟΛΜΕ τέσσερις φορές (1996 – 2003) και έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή στην Ειδική Αγωγή. Έχει εκδώσει δύο βιβλία εκπαιδευτικού περιεχομένου τα: “Σε πρώτο πρόσωπο” και «Παιδείας εγκώμιον». Έχει δημοσιεύσει δεκάδες άρθρα σε επιστημονικά και εκπαιδευτικά περιοδικά. Έχει συνεργαστεί επαγγελματικά με τις εφημερίδες «ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ» (1980 – 1986) και «ΕΞΟΡΜΗΣΗ» (1988 – 1996). Τα τελευταία χρόνια αρθρογραφεί στην εφημερίδα “ΤΟ ΑΡΘΡΟ” και στις εφημερίδες της ΗΛΕΙΑΣ: «ΠΡΩΙΝΗ», “ΑΥΓΗ” και “ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ”.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.