Στο μακρινό Χρωστάν, έχει παρατηρηθεί ένας κύκλος συστημάτων εισαγωγής κάτι σαν την παλίρροια του πορθμού Ευρίπου, κάτι σαν την περιφορά του κομήτη Halley γύρω από τον Ήλιο.
Αυτό το περιοδικό φαινόμενο έχει τις εξής φάσεις:
Φάση πρώτη – (ανάφαση): Ο υπουργός επιθυμεί την αναβάθμιση του Λυκείου το οποίο έχει απαξιωθεί λόγω της επικέντρωσης των μαθητών στα πανελλαδικά μαθήματα μόνο και στην έξωθεν εντατική παροχή εκπαίδευσης. Πετάει λοιπόν το μπαλάκι μέσα στο Λύκειο, καταργώντας τις μετά το Λύκειο πανελλαδικές και θεσπίζοντας ενδοσχολική αντικειμενική και αξιόπιστη αξιολόγηση των μαθητών.
Φάση δεύτερη – (γκελ) : Για να πιάσει το σχέδιο, απαιτείται συνάμα και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καθώς και των εκπαιδευτικών μονάδων. Το μπαλάκι κάνει γκελ και επιστρέφει με την απειλή σύσσωμης αντίδρασης και μέσω μαθητικών εξεγέρσεων.
Φάση τρίτη – (κατάφαση) : Αρχίζουν οι πανελλαδικές να μειώνονται σε πλήθος μαθημάτων, σε συμμετοχή τάξεων και σιγά σιγά να παίρνουν το δρόμο της εξόδου από το Λύκειο.
Φάση τέταρτη – (πρόσχημα) : Το Λύκειο πρέπει να αναβαθμιστεί με την απεξάρτηση του από το εξεταστικό σύστημα. Το Λύκειο πρέπει να έχει μορφωτικό ρόλο και όχι προετοιμαστικό για τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για το λόγο αυτό οι πανελλαδικές γίνονται μετά την αποφοίτηση.
Φάση πέμπτη – (ανάφαση) : Ίδια με τη φάση πρώτη κ.ο.κ.
Στο μακρινό Χρωστάν οι φροντιστές γνωρίζουν καλώς τον κύκλο αυτό και την επίδραση στον κύκλο εργασιών, όπερ είναι πάντα έτοιμοι να στηρίξουν τους μαθητές των, καθότι είναι οι πλέον κατάλληλοι μελετητές των περιοδικών φαινομένων, τα οποία προβλέπουν από νωρίς και ετοιμάζονται αναλόγως.