Του Νίκου Τσούλια

      Τελικά υπάρχει πρόβλημα ακόμα και με τη γλωσσική επικοινωνία και όχι μόνο με τη δημαγωγία και με τη στείρα κομματική ορολογία και φτηνή προπαγάνδα του Υπουργείου Παιδείας. Μετά από το άδοξο τέλος των περίφημων απανωτών δηλώσεων – δεσμεύσεων περί «διορισμού 20.000 εκπαιδευτικών», «ελεύθερης πρόσβασης στο πανεπιστήμιο», «διαμόρφωσης ενιαίου λυκείου» κλπ έρχεται και πάλι το ζήτημα της κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων…

      Άλλη μια μαγική εικόνα σκληρού λαϊκισμού και γκροτέσκο εμπαιγμού έχουμε από το αριστερό Υπουργείο μας. Ο κ. Γαβρόγλου στο πρόσφατο Συνέδριο του ΚΑΝΕΠ – ΓΣΕΕ ανέφερε με έμφαση περίπου τα εξής. «Εμείς δεν μιλάμε για Πανελλαδικές εξετάσεις αλλά για το Λύκειο, για την αναμόρφωσή του. Όποιος επιμένει να θεωρεί ότι μιλάμε για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις για λόγους δημοσιότητας και δεν προσεγγίζει την πρότασή μας για το λύκειο το κάνει εκ του πονηρού»!

      Δηλαδή ο κ. Υπουργός βάλλει κατά του εαυτού του, γιατί είναι ο μόνος που ασχολείται από τότε που υπουργοποιήθηκε συστηματικά και επίμονα με τις Πανελλαδικές εξετάσεις! Δεν έχει περάσει εβδομάδα που να μη δημοσιοποιείται δήλωσή του περί κατάργησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Αν γίνει μια πρόχειρη έρευνα γι’ όλο το προηγούμενο διάστημα ως προς τη συχνότητα των σχετικών δηλώσεών του, θα εκπλαγούμε με την επιμονή του. Και το πιο φοβερό είναι ότι κανένας άλλος δεν ασχολείται με το εν λόγω ζήτημα ούτε τα κόμματα ούτε και οι εκπαιδευτικοί φορείς – το δε Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (αποτελούμενο από αριστερές παρατάξεις και από τη ΔΑΚΕ) έχει γενική αλαλία και απραξία και έτσι ο κ. Γαβρόγλου έχει πεδίο ελεύθερο ακόμα και από το πιο μικρό ίχνος κριτικής.

      Την ίδια ημέρα 25 Απριλίου 2017, που έκανε αυτή τη δήλωση, είχαμε και πάλι την μονότονη αναφορά του. Αντιγράφω την είδηση, όπως καταχωρήθηκε στα μέσα κοινωνικής / εκπαιδευτικής δικτύωσης. «Στο σχέδιο της κυβέρνησης να προχωρήσει στην κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά και στη ρύθμιση των μεταπτυχιακών, με το σχετικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή μέσα στο Μάιο, αναφέρεται ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, με αφορμή σχετική αναφορά του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στο συνέδριο της νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ. ‘Ο πρωθυπουργός στην ομιλία του αναφέρθηκε σε ένα σύνολο θεμάτων που αφορούν την Παιδεία’, αναφέρει ο κ. Γαβρόγλου και υπογραμμίζει: ‘Είναι αξιοσημείωτο ότι καταχειροκροτήθηκε όταν αναφέρθηκε στις ρυθμίσεις που θα ανακοινώσουμε στο τέλος Ιουνίου για το λύκειο. Μιλάμε για ριζική αναμόρφωση και αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου, που είναι εξαιρετικά προβληματικές. Θέλουμε σε τρία χρόνια να μπαίνει κανείς με το βαθμό του απολυτηρίου, δίχως άγχος, έχοντας αποκτήσει σοβαρές γνώσεις από το λύκειο. Προχωράμε σε αυτήν την κατεύθυνση’».

      Ας δεχτούμε ότι δεν υπάρχει θέμα άγχους δημοσιότητας. Γιατί ο κ. Υπουργός μιλάει τόσο συχνά περί κατάργησης των Πανελλαδικών εξετάσεων και μάλιστα σε μια περίοδο που οι υποψήφιοι είναι προ των πυλών αυτών των εξετάσεων; Γιατί δεν παρουσιάζει επιτέλους την πρότασή του για να δούμε με τι θα αντικατασταθούν οι εν λόγω εξετάσεις; Αν αναφέρεται ότι θα γίνουν με βάση ένα Εθνικό Απολυτήριο – που ούτε και αυτό έχει περιγράψει -, υπάρχει ποτέ περίπτωση να διαμορφωθεί οποιοσδήποτε τύπος Εθνικού Απολυτηρίου που να μην έχει ένα μέρος του με Πανελλαδικές εξετάσεις; Αν σκέπτονται εξετάσεις Περιφερειακές, έχουν αντιληφθεί τι προβλήματα θα ανακύψουν; Αν ποτέ προτείνουν ότι μπορούν να εισάγονται οι μαθητές με ενδοσχολικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο, έχουν συνειδητοποιήσει τι θα συμβεί ακόμα και με την απόπειρα νομοθέτησης ενός τέτοιου σχεδίου;

      Η ηγεσία του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. έκοψε κάθε οδό διαφυγής από το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει. Όχι μόνο κατάργησε την Τράπεζα Θεμάτων αλλά την έκανε και μέγα ιδεολογικό αντίπαλο και πανηγύρισε το τέλος της με ισχυρισμούς περί απελευθέρωσης της εκπαίδευσης από τους ταξικούς φραγμούς! Απορώ και ενίσταμαι. Είναι δυνατόν μέσα στην ομάδα των συμβούλων του Υπουργείου και στον Τομέα Παιδείας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. να μην υπάρχει κανένας να εξηγήσει ότι όσο το σύστημα Πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι μαζικό δεν μπορεί λυθεί με άλλο τρόπο παρά με μια κεντρική ρύθμιση από το Υπουργείο, αυτή των Πανελλαδικών εξετάσεων;

      Κανένα σχολείο, κανένας εκπαιδευτικός δεν μπορούν ποτέ να πάρουν την ευθύνη να εισάγουν αυτοί τους μαθητές – υποψήφιους στο πανεπιστήμιο με βάση τους βαθμούς της όποιας μορφής ενδοσχολικών εξετάσεων. Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων δεν θα δεχτεί να κρίνεται ένας τόσο σημαντικός σταθμός στη ζωή των νέων με βάση την όποια σχετική δυσκολία ή ευκολία των θεμάτων του ιδίου σχολείου. Τελικά – αν δεν παραμείνει όπως έχει το σύστημα πρόσβασης – θα συμβεί το εξής εκπληκτικό. Να επανέλθουμε σ’ αυτό το σύστημα που κατάργησε ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. πριν δύο χρόνια, να έχουμε δηλαδή ένα Απολυτήριο το οποίο θα διαμορφώνεται από ένα μέρος με πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και από ένα μέρος με ενδοσχολικά εξεταζόμενα και η πρόσβαση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ να γίνεται με το μέρος των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων. Και τελικά θα έχουμε βιώσει ένα θέατρο παραλόγου και δημαγωγίας – έστω και αν δεν είναι θέμα δημοσιότητας – μια επιστροφή σε ό,τι πανηγυρίστηκε για την κατάργησή του!!

      Δεν ξέρω αν ο κ. Τσίπρας χειροκροτήσει την «κατάργηση» των Πανελλαδικών εξετάσεων με την επιβεβαίωσή τους και την εισαγωγή τους μέσα στο ίδιο το Εθνικό Απολυτήριο, όπως έκανε αντίστοιχα με την «κατάργηση» των προηγούμενων μνημονίων ψηφίζοντας τα δικά του μνημόνια. Έχω όμως τη βεβαιότητα ότι όποιος Υπουργός Παιδείας επιχειρήσει να καταργήσει τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και να τις αντικαταστήσει με άλλου τύπου εξετάσεις δύσκολα θα έχει επόμενη ημέρα στο Υπουργείο…

anthologio.wordpress.com

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.