Απάντηση στην παρατήρηση συναδέλφου αναφορικά με το ερώτημα Β2 (ΟΜΙΛΙΑ) στα θέματα Γ’ Λυκείου Έκθεσης ΟΕΦΕ 1/4/2017

Απάντηση στην παρατήρηση συναδέλφου αναφορικά με το ερώτημα Β2 (ΟΜΙΛΙΑ) στα θέματα Γ’ Λυκείου Έκθεσης ΟΕΦΕ 1/4/2017

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ αναφορικά με το ερώτημα Β2 (ΟΜΙΛΙΑ) στα θέματα Γ’ Λυκείου Έκθεσης ΟΕΦΕ 1/4/2017 (https://www.youtube.com/watch?v=v5q3dOjQ-E0)

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Όταν κυκλοφόρησε το εν λόγω video μου ρωτήθηκα εύστοχα από ιδιαίτερα έμπειρη συνάδελφο, την οποία και ευχαριστώ, αναφορικά με το ερώτημα Β2 για την αναγνώριση του είδους του κειμένου ως ομιλίας, το οποίο και σχολιάζω σχετικά στο σημείο 12:39 …
Μου επισημάνθηκε πως παρόμοιο θέμα έχει τεθεί και στην πανελλαδική εξέταση και συγκεκριμένα στις ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ, ΤΡΙΤΗ 9 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015, και συγκεκριμένα στο ερώτημα Β2β: Να βρείτε το είδος του κειμένου που σας δίνεται (μονάδες 2) και να καταγράψετε τρία διαφορετικά γνωρίσματά του που να τεκμηριώνουν την απάντησή σας (μονάδες 3).
Θεώρησα λοιπόν σκόπιμο να απαντήσω άμεσα και αναλυτικά προς αποφυγή οποιασδήποτε σύγχυσης, περισσότερο δε επειδή με τιμά η εμπιστοσύνη των συναδέλφων, οι οποίοι συχνά με συμβουλεύονται …
Εκτός από τα σχόλια που γίνονται στο video, και θα ήθελα παρακαλώ να τα ακούσετε, επέλεξα να σας το παρουσιάσω και με έναν εναλλακτικό τρόπο, που εκτιμώ ότι επιβεβαιώνει τα λεγόμενά μου. Σας παραθέτω λοιπόν δυο (2) ενδεικτικές εκδοχές απαντήσεων από αυτές που βρέθηκαν στο Διαδίκτυο και αλλού, και σας καλώ να τις συγκρίνετε… προκειμένου να τεκμηριώσουμε το επακριβές και αντικειμενικό της απάντησης που ζητείται και θα θεωρηθεί ως ορθή, και την οποία φυσικά δεν εντοπίζουμε στο βιβλίο Γ’ Λυκείου!!!
1) Το είδος του κειμένου είναι ομιλία σε διημερίδα. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα είναι: προσφώνηση και αποφώνηση (επικοινωνιακό πλαίσιο), χρήση α ́ ρηματικού προσώπου (να παρουσιάσω) και κλασική δομή προσχεδιασμένου λόγου …
2) Η δεύτερη είναι αυτή της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων !!! (βρίσκεται εδώ στην εικόνα 5/5 Β2β … http://nearhouparaplous.blogspot.gr/2015/06/2015.html) και αποτελεί σαφή απόδειξη των λεγομένων μου περί της τεκμηρίωσης όσων ζητούνται … Χαρακτηριστικό της απαιτητικής απάντησης είναι πως η προσφώνηση και η αποφώνηση αποτελούν διαφορετικά γνωρίσματα, το δε τρίτο (α’ ενικό) κινείται πέρα από τα όρια του αυτονόητου …
Είναι προφανές πως η μόνη ευχή κατά τις Επαναληπτικές 2015 ήταν … ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ !
Ελπίζω να σας έπεισα … ΦΠ

Φώτης Παντόπουλος
• Ονομάζομαι Φώτης Παντόπουλος. Είμαι φιλόλογος ειδικευμένος στην Έκθεση και την Ιστορία, μαθήματα τα οποία διδάσκω από το 1989 στην ιδιωτική εκπαίδευση.
• Πτυχιούχος του Τμήματος Ιστορίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών.
• Από το 1990 και για 17 συνεχή έτη επιλέχθηκα από χώρα ειδική στην ασφάλεια σε παγκόσμιο επίπεδο και παρακολούθησα στην Ελλάδα και το εξωτερικό ειδικά “σχολεία” για εκπαιδευτικούς/εκπαιδευτές ενηλίκων στελεχών, γεγονός το οποίο συνέβαλε καθοριστικά στην εξέλιξή μου ως εκπαιδευτικού σε θέματα μεθοδολογίας και διδακτικής.
• Το 2012 σχεδίασα το Πρόγραμμα “My name is Teacher”, το οποίο και διέθεσα ελεύθερα στο Διαδίκτυο, με επιμέρους έργα τη βοήθεια για το μαθητή, τον εκπαιδευτικό και τη Σχολή Γονέων.
• Το 2014 το Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του οποίου είμαι πλέον Επιστημονικός Συνεργάτης, έθεσε το Πρόγραμμα υπό την αιγίδα του και το ενέταξε στις επιστημονικές και ερευνητικές του δραστηριότητες, δημιουργώντας ερευνητική ομάδα εκπαίδευσης, τηλεκπαίδευσης και διδακτικής.
• Την τελευταία διετία μαζί με τους συνεργάτες μου παρουσιάζουμε το Πρόγραμμα σε επιμορφώσεις εκπαιδευτικών δια ζώσης και από απόσταση, σε συνέδρια και ημερίδες, σε ανοιχτές διαλέξεις/webinars, σε προγράμματα που εθελοντικά προσφέρουμε σε φορείς και δήμους για την προετοιμασία υποψηφίων.
• Σήμερα αναπτύσσω διδακτικό έργο στην ιδιωτική εκπαίδευση, στο Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στην Αστυνομική Ακαδημία.
• Τέλος, ως επικοινωνιολόγος ασχολούμαι με τα αντικείμενα της Στρατηγικής Επικοινωνίας, της ποιότητας υπηρεσιών και της δημόσιας εικόνας με εκτενή αρθρογραφία σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα την τελευταία δεκαετία.

• Ονομάζομαι Φώτης Παντόπουλος. Είμαι φιλόλογος ειδικευμένος στην Έκθεση και την Ιστορία, μαθήματα τα οποία διδάσκω από το 1989 στην ιδιωτική εκπαίδευση. • Πτυχιούχος του Τμήματος Ιστορίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. • Από το 1990 και για 17 συνεχή έτη επιλέχθηκα από χώρα ειδική στην ασφάλεια σε παγκόσμιο επίπεδο και παρακολούθησα στην Ελλάδα και το εξωτερικό ειδικά “σχολεία” για εκπαιδευτικούς/εκπαιδευτές ενηλίκων στελεχών, γεγονός το οποίο συνέβαλε καθοριστικά στην εξέλιξή μου ως εκπαιδευτικού σε θέματα μεθοδολογίας και διδακτικής. • Το 2012 σχεδίασα το Πρόγραμμα “My name is Teacher”, το οποίο και διέθεσα ελεύθερα στο Διαδίκτυο, με επιμέρους έργα τη βοήθεια για το μαθητή, τον εκπαιδευτικό και τη Σχολή Γονέων. • Το 2014 το Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του οποίου είμαι πλέον Επιστημονικός Συνεργάτης, έθεσε το Πρόγραμμα υπό την αιγίδα του και το ενέταξε στις επιστημονικές και ερευνητικές του δραστηριότητες, δημιουργώντας ερευνητική ομάδα εκπαίδευσης, τηλεκπαίδευσης και διδακτικής. • Την τελευταία διετία μαζί με τους συνεργάτες μου παρουσιάζουμε το Πρόγραμμα σε επιμορφώσεις εκπαιδευτικών δια ζώσης και από απόσταση, σε συνέδρια και ημερίδες, σε ανοιχτές διαλέξεις/webinars, σε προγράμματα που εθελοντικά προσφέρουμε σε φορείς και δήμους για την προετοιμασία υποψηφίων. • Σήμερα αναπτύσσω διδακτικό έργο στην ιδιωτική εκπαίδευση, στο Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στην Αστυνομική Ακαδημία. • Τέλος, ως επικοινωνιολόγος ασχολούμαι με τα αντικείμενα της Στρατηγικής Επικοινωνίας, της ποιότητας υπηρεσιών και της δημόσιας εικόνας με εκτενή αρθρογραφία σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα την τελευταία δεκαετία.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.