Οι εμμονές και οι λαϊκισμοί, οι αοριστολογίες και οι ασυναρτησίες του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. περί «Ελεύθερης Πρόσβασης στο πανεπιστήμιο» έχουν ήδη πλήξει το Απολυτήριο του λυκείου και προφανώς και το ίδιο περιεχόμενο και την αποστολή του λυκείου.

      Οι κυβερνητικοί παράγοντες αυτού του κόμματος αποδόμησαν το απολυτήριο του λυκείου. Το έκαναν μια ενδοσχολική και μόνο υπόθεση, και έχουν αρχίσει ήδη τα παρατράγουδα του βαθμολογικού πληθωρισμού με πρώτα και καλύτερα τα ιδιωτικά λύκεια. Και πέραν τούτου, δεν απαντούν οι λαλίστατοι αριστεροί υπουργοί στο απλό ερώτημα. Ένα τέτοιο απολυτήριο μπορεί να αποτελεί την αντικειμενική βάση για προσμέτρησή του σε διορισμούς στο δημόσιο˙ μπορεί να ληφθεί υπόψη από ξένα πανεπιστήμια όταν ένας απόφοιτος θέλει να το χρησιμοποιήσει σε χώρα της Ευρώπης;

      Και τι ισχυρίζεται ο κ. Γαβρόγλου; «Το ιδανικό θα ήταν αν μπορούσαμε αύριο να πούμε ότι τα παιδιά θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με το βαθμό απολυτηρίου τους. Αυτό δεν μπορεί να γίνει αύριο. Δεν μπορεί να γίνει αύριο για πολλούς λόγους. Π.χ. πολλά μέλη της κοινωνίας μας, έχουν μεγάλη εμπιστοσύνη στις Πανελλαδικές εξετάσεις… Το θέμα είναι πώς θα καταφέρουμε μία κανονικότητα, κι εγώ νομίζω ότι πρέπει να έχουμε έναν ορίζοντα τουλάχιστον τριών ετών και μία συνεννόηση με τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις, διότι αν δεν υπάρχει συνεννόηση δεν γίνεται τίποτα».

      Μπορεί να καταλάβει κανένας τι εννοεί; Βγαίνει κανένα συμπέρασμα στο ποια είναι η πρότασή του; Για ποιο βαθμό απολυτηρίου μιλάει; Γιατί δεν απαντάει στην ουσία: θα είναι ενδοσχολικών ή εθνικών εξετάσεων;

      Ο καθημερινός σχολιαστής της εκπαιδευτικής επικαιρότητας Υπουργός Παιδείας ο κ. Γαβρόγλου, όσο διάστημα είναι στην κυβερνητική του θέση, μας βομβαρδίζει συνεχώς ότι θα καταργήσει τις Πανελλαδικές εξετάσεις και αναρωτιόμαστε γιατί δεν προχωράει σ’ αυτό «το απελευθερωτικό για το λύκειο και ευεργετικό για τους μαθητές μέτρο» και απλώς επαναλαμβάνει διαρκώς τον εαυτό του;

      Αν δεν μπορεί να το κάνει και είναι ζήτημα του μέλλοντος και προφανώς κάποιας άλλης κυβέρνησης, γιατί ανησυχεί – αφού θα μπορεί τότε να δώσει τη συμβουλή του; Δεν θεωρεί ότι δεν είναι και τόσο παιδαγωγικός ο τρόπος του λίγο πριν τις Πανελλαδικές εξετάσεις, που οι μαθητές της Γ΄ λυκείου είναι προσηλωμένοι στο δύσκολο διάβασμά τους, να ακούν κάθε τόσο τον Υπουργό Παιδείας να ισχυρίζεται ότι ξέρει έναν τρόπο εισαγωγής χωρίς εξετάσεις (!), αλλά δεν μπορεί να τον εφαρμόσει;

      Γιατί εξακολουθεί να δημαγωγεί ότι μπορούν οι υποψήφιοι να εισάγονται στις Σχολές υψηλής αλλά και μεσαίας ζήτησης – γιατί προφανώς στις άλλες η ελεύθερη πρόσβαση γίνεται εδώ και χρόνια αρκετά – χωρίς Εθνικού επιπέδου εξετάσεις και δεν μας λέει το λυτρωτικό τρόπο; Δύο πέραν των εθνικών εξετάσεων εναλλακτικοί τρόποι μπορούν να υπάρξουν: ή ενδοσχολικές εξετάσεις ή εξετάσεις από τα πανεπιστήμια. Τι προτείνει;

      Εκτιμούμε ότι θα τελειώσει η θητεία του κ. Γαβρόγλου και η εκπαιδευτική κοινότητα δεν θα γνωρίσει την πρότασή του, όπως άλλωστε γίνεται και με τους διορισμούς και με την παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών, με τη δομή του λυκείου, με την τύχη της επαγγελματικής εκπαίδευσης, με την επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε 14 χρόνια κλπ κλπ

      Η θέση της ΠΕΚ στο ζήτημα αυτό είναι η διαμόρφωση ενός Εθνικού Απολυτηρίου, το οποίο θα είναι αξιόπιστο, αδιάβλητο και αντικειμενικό για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και για την αξιοποίησή του σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Αλλά επ’ αυτού θα επανέλθουμε με αναλυτική πρόταση.

Η Γραμματεία της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών (ΠΕΚ)

anthologio.wordpress.com

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.