Ο Σύλλογος Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας «σὺν Ἀθηνᾷ» διοργανώνει το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημολογίας στις 13-15 Οκτωβρίου 2017 στην πόλη της Καβάλας, με γενικό θέμα Διδακτική των Επιστημών: Ο εκδημοκρατισμός της γνώσης, γνωστικά τείχη, εκλαΐκευση, προκλήσεις & διαχείριση. Η πρωτόγνωρη εξέλιξη όλων των επιστημονικών περιοχών και η ταχύτητα της έρευνας σε όλους τους τομείς, καθώς και η εξίσου πρωτόγνωρη για τα ιστορικά δεδομένα καθολική σχεδόν προσβασιμότητα σε εύρος αξιόπιστης και μη πληροφορίας μέσω της τεχνολογικής προόδου είναι μια πραγματικότητα που παρουσιάζει ευκαιρίες και προκλήσεις. Σε συνέχεια του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Επιστημολογίας, τον Μάιο του 2015, με θέμα Αναζητώντας τη χαμένη ενότητα της γνώσης, όπου εξετάστηκε το φαινόμενο και προοπτικές διαχείρισης του κατακερματισμού των γνωστικών περιοχών και του ερευνητικού απομονωτισμού, το παρόν συνέδριο εξετάζει περαιτέρω κατευθύνσεις για βέλτιστη διαχείριση της παρούσας κατάστασης, με προσανατολισμό προς τη διδακτική των επιστημών, με νεότερες και παλαιότερες μεθόδους αποτελεσματικής, μη βίαιης επιστημονικής ενημέρωσης, καλλιέργειας εσωτερικού κινήτρου και ερευνητικής εγρήγορσης σε όλες τις βαθμίδες και τα είδη της εκπαίδευσης, προς αντιμετώπιση της κοινωνικά ανεπιθύμητης προοπτικής διευρυμένης γνωσιακής πόλωσης στην εγχώρια γλωσσική κοινότητα.

Στο πλαίσιο αυτό, προσκαλούνται εισηγήσεις που να αφορούν ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα θεματικά πεδία:

ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ
· Η έννοια και το διδακτό της αρετής στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία
· Επιστημολογία, διδακτική και διαλεκτική
· Διδακτική των θετικών επιστημών
· Διδακτική των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών
· Διδακτική των φυσικών γλωσσών
· Θεωρία του σχολείου, σκοποί της διδασκαλίας, προγράμματα σπουδών και αξιολόγηση
· Ο σύγχρονος ρόλος του εκπαιδευτικού
· Διδακτική και μαθησιακές δυσκολίες
· Ο ρόλος του αρχαιοελληνικού σκεπτικισμού στην ερευνητική εγρήγορση και τη φιλομάθεια
· Νευροεπιστήμες και εκπαίδευση: οι βιολογικές βάσεις της μάθησης
· Νέες τεχνολογίες, σοβαρά παιχνίδια (serious games) και διαδίκτυο
· Μέθοδοι συνεργατικής μάθησης (collaborative learning)
· Προκλήσεις και διαχείριση στην κινητικότητα της γνώσης εντός και μεταξύ των επιστημονικών περιοχών
· Διδακτική της πολιτικής τέχνης, η πολιτική ως πρώτη των επιστημών στον αρχαιοελληνικό στοχασμό

ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
Ζωή Γαβριηλίδου, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Μαρία Ζαφρανά, Ομότιμη Καθηγήτρια Ψυχολογίας, Παιδαγωγική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Χαράλαμπος Λεμονίδης, Καθηγητής Διδακτικής των Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Όσες/οι επιθυμούν να λάβουν μέρος στο συνέδριο με προφορική ανακοίνωση ή με αφίσα/πόστερ θα πρέπει να υποβάλουν τις περιλήψεις τους μέχρι τις 30/6/2017 σε ηλεκτρονική μορφή, σε δύο μορφές (επώνυμη και ανώνυμη), στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]. Η ενημέρωση σχετικά με την αποδοχή των περιλήψεων θα γίνει μέχρι τις 31/7/2017. Τα κείμενα των περιλήψεων πρέπει να έχουν έκταση 400-500 λέξεις (χωρίς τη βιβλιογραφία) και να αποσταλούν σε μορφή word ή pdf στην παραπάνω ηλεκτρονική διεύθυνση. Το ανώνυμο αρχείο δεν πρέπει να περιέχει αυτοαναφορές στο κείμενο ή τη βιβλιογραφία (βλ. λεπτομέρειες στη συνέχεια). Για τις προφορικές ανακοινώσεις που θα γίνουν αποδεκτές θα διατεθούν 20 λεπτά παρουσίασης, ενώ είναι δυνατή και η παρουσίαση με αφίσα/πόστερ. Κάθε σύνεδρος έχει το δικαίωμα να συμμετάσχει μόνο με μία ανακοίνωση (ατομική ή ομαδική).

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ
Για υποβολή περίληψης (προθεσμία):
30 Ιουνίου 2017
Ενημέρωση αποδοχής μέχρι:
31 Ιουλίου 2017
Προεγγραφή με μειωμένο κόστος (προθεσμία):
23 Σεπτεμβρίου 2017
Ημέρες συνεδρίου (Παρασκευή-Σάββατο-Κυριακή):
13-15 Οκτωβρίου 2017
Υποβολή άρθρου για τα πρακτικά (προθεσμία):
21 Ιανουαρίου 2018

Πληροφορίες

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.