Σεμινάριο: Θεατρικό Παιχνίδι για Άτομα με Κινητικές Αναπηρίες

Σεμινάριο: Θεατρικό Παιχνίδι για Άτομα με Κινητικές Αναπηρίες

Πόλη: Αθήνα Ημερομηνία: Κυριακή 20 Νοέμβρίου 2016 Ώρες: 11:00-15:00

Τόπος: Αβέρωφ 18 Περισσός Τ.Κ. 14232 (Δίπλα στο Σταθμό του ΗΣΑΠ)

Εισηγήτρια: Ξανθή Ταβουλαρέα, Εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού, Εικαστικός

Λίγα Λόγια για το Σεμινάριο:
Στην εκπαιδευτική διαδικασία η τέχνη σε όλες της τις μορφές ενεργοποιεί τη σκέψη, τη δημιουργικότητα και τη φαντασία με το να προσφέρει πλούσιες οπτικές, απτικές και αισθητηριακές εμπειρίες στο παιδί.

Ειδικότερα για τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η τέχνη προσφέρει ένα μοναδικό μέσο κατανόησης του κόσμου μέσα από τις αισθήσεις (βλέπω, ακούω, αγγίζω), την αντίληψη (ανακαλύπτω, επικοινωνώ, βιώνω) και την πράξη (πειραματίζομαι, δημιουργώ, κατασκευάζω). Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά:

• να καλλιεργήσουν τις αισθήσεις τους και να αναπτύξουν τις αντιληπτικές τους ικανότητες

• να ενεργοποιήσουν τις δημιουργικές δυνάμεις του εαυτού τους (κλίσεις και δεξιότητες)

• να επικοινωνήσουν μέσα από αυτά που βλέπουν, αγγίζουν, ακούνε και αισθάνονται

• να πειραματιστούν με τα χρώματα, τα σχήματα, το χώρο και τα διάφορα υλικά

• να συνεργάζονται μέσα από συλλογικές δραστηριότητες

• να κατανοήσουν τα δικά τους συναισθήματα και τα συναισθήματα των άλλων

• να εκφραστούν με λεκτικούς και μη λεκτικούς τρόπους.

Το Θεατρικό Παιχνίδι: Η παιδευτική αξία του θεάτρου έχει αναγνωριστεί από τα αρχαία χρόνια ως μέσο ελεύθερης έκφρασης, διαπαιδαγώγησης και κατανόησης του κόσμου και των κοινωνικών φαινόμενων.

Αποτελεί το πιο αντιπροσωπευτικό είδος βιωματικής μάθησης που συμβάλλει στην γλωσσική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Ιδιαίτερες ωφέλειες είναι δυνατόν να αποκομίσουν τα παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από τις θεατρικές δραστηριότητες, καθώς η μάθηση συντελείτε μέσα σε συνθήκες παιχνιδιού, χαράς, διασκέδασης χωρίς τον κίνδυνο της αποτυχίας ή της απόρριψης.

Τα παιχνίδια μνήμης και τα παιχνίδια συντονισμού και συνεργασίας: Συμβάλουν στην πνευματική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Αποτελούν βασικά εργαλεία της εργοθεραπείας και της παιγνιοθεραπείας και μπορούν να αποτελέσουν μοναδικό τρόπο έκφρασης για τα παιδιά.

Περιεχόμενα του σεμιναρίου:

Έναρξη: Ο χώρος
Παιχνίδια εξοικείωσης και εμπιστοσύνης
Τι είναι το Θεατρικό Παιχνίδι και Ιδιαιτερότητες για Άτομα με Κινητική Αναπηρία
Η κούκλα, ως μέσο Θ.Π.
Αυτοσχεδιασμός και Λόγος
Κάρτες και Ιστορίες
Η Μπάλα στο Θεατρικό Παιχνίδι
Φαντασία:
πώς την εξασκούμε
πώς την χρησιμοποιούμε
Κλείσιμο: Παρουσίαση στον κύκλο

Χρήσιμες πληροφορίες:

Δίδακτρα: 20€, Φοιτητές 15€, Άνεργοι 15€, Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων του ΑΙΕ: Δωρεάν

Ώρες προσέλευσης – Παραλαβή Σημειώσεων: 10:00-10:45

Έναρξη Εργαστηρίου: 11:00 Ολοκλήρωση Εργαστηρίου: 15:00

Παραλαβή βεβαιώσεων: 15:00-15:30

Παρέχονται:
Σημειώσεις
Βεβαίωση
Βιβλιογραφία
Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες (2)
Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες;
Από τον Ιανουάριο του 2013 το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, καθιερώνει μια ακόμα παροχή για όλους όσους συμμετέχουν στα δια ζώσης σεμινάρια και τις Ημερίδες.

Κάθε σεμινάριο, εκτός από τις σημειώσεις σε έντυπη μορφή, το εκπαιδευτικό υλικό και την έκπτωση στην αγορά των βιβλίων, θα προσφέρει συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες, τις οποίες μπορείτε να εξαργυρώνετε σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες ως εξής:

Με τη συγκέντρωση 10 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα δια ζώσης, σεμινάριο ή ημερίδα της επιλογής σας.
Με τη συγκέντρωση 20 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα e-learning, σεμινάριο της επιλογής σας.
Με τη συγκέντρωση 50 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα ταχύρρυθμο e-learning πρόγραμμα της επιλογής σας.

Επικοινωνία

Πληροφορίες – Εγγραφές:

Τηλέφωνα: 210-3846930
e-mail: [email protected] ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)

Σίμος Νικολιδάκης
Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Ο Νικολιδάκης Συμεών γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από το Διαπανεπιστημιακό και Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ηθική Φιλοσοφία» από το ίδιο Πανεπιστήμιο και κατέχει δεύτερο Μεταπτυχιακό τίτλο «Management of Business, Innovation & Technology (MBIT)», στο οποίο ασχολήθηκε κυρίως με την εκπαιδευτική διοίκηση και τη διδακτική της καινοτομίας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι ακαδημαϊκός διευθυντής στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης «Εκπαιδευτική Ένωση» και αναπληρωτής διευθυντής Ι.ΙΕΚ. Έχει εργασθεί ως επιστημονικός συνεργάτης σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιδοτούμενα και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Ακόμη, εργάστηκε σε φροντιστηριακούς οργανισμούς και για δύο έτη εθελοντικά στη Βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από το 2012 πραγματοποιεί επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως σε ζητήματα διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων, διδακτικής με νέες τεχνολογίες, προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Γνωρίζει σε άριστο επίπεδο Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Έχει εκδώσει βιβλία που σχετίζονται με τη διδακτική στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και έχει επιμεληθεί συλλογικούς τόμους για τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη μεσσηνιακή Ποίηση και Λογοτεχνία και την αξιοποίηση του μουσείου στην εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει πάνω από εξήντα εισηγήσεις σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και κείμενά του έχουν συμπεριληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους. Επιστημονικά ασχολείται με τη διδακτική, την εκπαίδευση ενηλίκων, τη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, την Αρχαία και Νέα Ελληνική Γραμματεία. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.