i n t r o

Ο τομέας Δια Βίου Εκπαίδευσης και το ΚΔΒΜ της Employ, ως πιστοποιημένο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης και αδειοδοτημένος πάροχος Δια Βίου Μάθησης από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας (Α.Π.7459/2014), υλοποιεί το επιμορφωτικό πρόγραμμα “Εκπαίδευση Συνοδών Παράλληλης Στήριξης“. Μέσω του προγράμματος αποσκοπεί να καταρτίσει τους συμμετέχοντες και να τους εφοδιάσει με ουσιαστικά προσόντα που θα ενισχύσουν το βιογραφικό τους αλλά και θα τους δώσουν τη δυνατότητα να εργαστούν στο ευρύτερο πεδίο της Ε.Α.Ε. βάσει και των σχετικών διατάξεων που διέπουν το ρόλο και την αποστολή των συνοδών παράλληλης στήριξης.

 

 

H Employ ως πιστοποιημένος πάροχος Δια Βίου Μάθησης από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας και έχοντας δεκαετή εμπειρία στο χώρο της Δια Βίου Εκπαίδευσης, έχει υλοποιήσει περισσότερες από 700 επιμορφώσεις σε ολόκληρη την Ελλάδα, έχει συνεργαστεί με περισσότερους από 100 καταξιωμένους ακαδημαϊκούς και επιφανείς επαγγελματίες και το δίκτυο των συνεργαζόμενων φορέων, εκπαιδευτηρίων και επιχειρήσεων υπερβαίνει τους 500. Παράλληλα, αποτελεί την πρώτη ιδιωτική εταιρεία-φορέα Δια Βίου Εκπαίδευσης που συνεργάζεται επίσημα σε επιμορφωτικά προγράμματα με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς.

  1. Γενική Περιγραφή________________________________________

Ο ρόλος του συνοδού παράλληλης στήριξης είναι ιδιαίτερα απαιτητικός αφού ο εργαζόμενος καλείται να δράσει ως διερμηνέας των αναγκών του παιδιού, ως διευκολυντής επικοινωνίας αλλά και ως υπερασπιστής της ποιότητας ζωής του στο περιβάλλον της συνεκπαίδευσης.

Η παράλληλη στήριξη αφορά μαθητές που εμφανίζουν σημαντικές μαθησιακές δυσκολίες που πηγάζουν σε αισθητηριακές, νοητικές ή γνωστικές δυσλειτουργίες, αναπτυξιακά προβλήματα και άλλες οι οποίες, επιδρούν στη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και της μάθησης.

Ο ρόλος του Συνοδού Παράλληλης Στήριξης είναι καταλυτικός καθώς υποστηρίζει τους μαθητές στη σχολική τάξη λειτουργώντας παράλληλα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Σε κάθε μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αντιστοιχεί ένας συνοδός, ο οποίος τον υποστηρίζει στη μαθησιακή διαδικασία δίχως βέβαια να παρεμβαίνει στο έργο του εκπαιδευτικού.

Στην παράλληλη στήριξη ο μαθητής υποστηρίζεται από τον συνοδό παράλληλης στήριξης μέσα στην ίδια τάξη με τα υπόλοιπα παιδιά και παράλληλα με το μάθημα που κάνει ο εκπαιδευτικός και σε συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό φροντίζουν για την ενσωμάτωση του παιδιού στη σχολική κοινότητα. Ωστόσο, η αποστολή του συνοδού δεν σταματάει μόνο στα σχολικά πλαίσια αλλά επεκτείνεται και στην υπόλοιπη καθημερινότητα του μαθητή και σε συνεργασία με την οικογένεια, όπου μπορεί να συνδράμει επίσης αποτελεσματικά.

Το σημαντικό στοιχείο αναφορικά με το ρόλο και την εργασία του συνοδού παράλληλης στήριξης όσον αφορά το σχολικό πλαίσιο, είναι πως, σύμφωνα με το άρθρο 28, παρ.18 του νόμου 4186/2013 (Φ.Ε.Κ. 193Α), η υποστήριξη του μαθητή μπορεί να υλοποιείται και από συνοδό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων.

Η Employ μέσω του δικτύου της, που αριθμεί περισσότερους από 500 φορείς σε ολόκληρη την Ελλάδα, αποσκοπεί μετά το πέρας της εκπαίδευσης να ενημερώσει κάθε ενδιαφερόμενο φορέα για όσα στελέχη έχουν παρακολουθήσει την επιμόρφωση και ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν και πρακτικά την επιμόρφωση αυτή ως ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο βιογραφικό τους για το χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

 

Στόχος Επιμόρφωσης

Σκοπός του προγράμματος είναι, μέσω της εμβάθυνσης στις θεματικές του αυτισμού, της εφαρμοσμένης ανάλυσης συμπεριφοράς και της συνεκπαίδευσης, οι συμμετέχοντες να αναπτύξουν ένα ισχυρό τεχνολογικό και θεωρητικό υπόστρωμα ώστε να προσφέρουν υπηρεσίες ποιότητας αντιμετωπίζοντας με επάρκεια τις προκλήσεις αυτού του ρόλου στο πεδίο της πράξης και να εφοδιαστούν με μια επιμόρφωση που τους ανοίγει ένα δυνητικό πεδίο απασχόλησης στον κλάδο της ΕΑΕ. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να :

  • εφαρμόζουν τη διαδικασία εκτίμησης της λειτουργίας της συμπεριφοράς
  • διερευνούν τη λειτουργία των προβλημάτων συμπεριφοράς παιδιών με αυτισμό και να εφαρμόζουν λειτουργικά εμφανείς και κοινωνικά αποδεκτές παρεμβάσεις
  • να προλαμβάνουν και / ή να διαχειρίζονται τις κρίσεις άγχους και τις εκρήξεις συμπεριφοράς του μαθητή
  • αναπτύσσουν τις κοινωνικές και επικοινωνιακές ικανότητες του μαθητή
  • υποστηρίζουν τον μαθητή σε όλα τα περιβάλλοντα δράσης
  • συνεργάζονται με τους γονείς και εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της προσωποκεντρικής υποστήριξης
  • προλαμβάνουν και ή να αντιμετωπίζουν φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού

Σε ποιους απευθύνεται

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς γενικής & ειδικής αγωγής, ψυχολόγους, δασκάλους, νηπιαγωγούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, φοιτητές και όσους επιθυμούν ή δραστηριοποιούνται ήδη στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

 

  1. Αναλυτικό Πρόγραμμα_____________________________________

Το πρόγραμμα είναι συνολικής διάρκειας 50 ωρών και περιλαμβάνει (i) 5 ώρες δια ζώσης παρακολούθησης & (ii) 45 ώρες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης μέσω elearning πλατφόρμας.

 

Θεματικές Ενότητες Επιμόρφωσης

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα αναλυθούν τα ακόλουθα επιστημονικά πεδία ενώ στο δια ζώσης κομμάτι του προγράμματος θα υπάρξει μελέτη περίπτωσης και στα προβλήματα συμπεριφοράς και στις τεχνικές ικανοτήτων προκειμένου οι επιμορφούμενοι να έχουν και πρακτικά παραδείγματα και εφαρμογές. Αναλυτικά, θα αναπτυχθούν τα ακόλουθα:

  • Συνεκπαίδευση και παράλληλη στήριξη
  • Ο ρόλος του συνοδού παράλληλης στήριξης
  • Χαρακτηριστικά του μαθητή με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας
  • Συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς
  • Αιτιολογία προβλημάτων συμπεριφοράς
  • Εκτίμηση λειτουργίας συμπεριφοράς
  • Προσωποκεντρικός σχεδιασμός
  • Παρέμβαση στα προβλήματα συμπεριφοράς
  • Πρόληψη και διαχείριση κρίσεων συμπεριφοράς
  • Πρόληψη και διαχείριση σχολικού εκφοβισμού
  • Τεχνικές ανάπτυξης επικοινωνιακών ικανοτήτων
  • Τεχνικές ανάπτυξης κοινωνικών ικανοτήτων
  • Τεχνικές ανάπτυξης ικανοτήτων αυτοεξυπηρέτησης, αναψυχής και αναδημιουργίας
  • Μελέτη περίπτωσης
  • Συμπεράσματα – συζήτηση

 

 

 

  1. Πληροφορίες____________________________________________
 

Ημερομηνίες Διεξαγωγής

  • Δια Ζώσης: 19 Νοεμβρίου, 10:00 – 15:30 (5 ώρες)
  • Εξ’ αποστάσεως: 21 Νοεμβρίου – 12 Δεκεμβρίου (45 ώρες)

Χώρος Διεξαγωγής

Επιμελητήριο Έβρου | Λ. Δημοκρατίας 307 | Αλεξανδρούπολη

Κόστος

Προεγγραφή έως 15/11/16

  • Φοιτητές / Άνεργοι: 75€
  • Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 95€

Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή:                    115€

 

 

  1. Προσκεκλημένος Επιμορφωτής__________________________

Δρ. Ντίνας Μ. Κωνσταντίνος

τ. Επιστημονικός συνεργάτης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Επιβλέπων καθηγητής Bolton University

Ειδικός Παιδαγωγός

 

  1. Παροχές________________________________________________________

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:

  • Βεβαίωση Παρακολούθησης από το πιστοποιημένο ΚΔΒΜ της Employ
  • Πλούσιο και Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό, σχετικά με την περαιτέρω κατάρτιση στο αντικείμενο της επιμόρφωσης
  • Φάκελος συνέδρου
  • Μπλοκ σημειώσεων
  • Στυλό
  • Coffee Break

 

  1. Πληροφορίες – Γραμματεία___________________________________

Για δηλώσεις συμμετοχής και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη γραμματεία της εταιρείας.

Τ.      2310.230545 | 211.7706766

  1. M. [email protected] |  U   www.e-employ.gr
  2. F. www.facebook.com/employ.page

 

Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας: 10:00 έως 18:00 καθημερινά από Δευτέρα ως Παρασκευή

* Για οποιαδήποτε πληροφορία την ημέρα διεξαγωγής της επιμόρφωσης, επικοινωνείτε απευθείας με το 6945175015

 

Πληροφορίες

                 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.