Το συμβόλαιο τιμής των μαθητών και η διευκρινιστική εγκύκλιος

Το συμβόλαιο τιμής των μαθητών και η διευκρινιστική εγκύκλιος

neos kodikas timis sta sxoleio1. Το παιδί καθενός είναι μοναδικό και ξεχωριστό για τον ίδιο. Ωστόσο, είναι ένα παιδί ανθρώπων όπως κάθε παιδί ανθρώπων: Διαφορετικό αλλά ίσο με τα άλλα, και όχι πριγκίπισσα ή βασιλόπουλο.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΗ: Επιτρέπεται στο παιδί να είναι σύντροφος και συντρόφισσα αλλά ποτέ πρίγκιπας και πριγκίπισσα. Επιπλέον καταργείται ο τίτλος «Ο μικρός πρίγκιπας» του ομώνυμου παραμυθιού του Saint Exupery και μετατρέπεται σε «ο μικρός Σύντροφος» Εξαίρεση αποτελεί το παραμύθι «Τα καινούρια ρούχα του Βασιλιά» όπου διακωμωδείται ο πρωταγωνιστής Βασιλιάς που δεν βλέπει ότι είναι γυμνός καθότι οι αυλοκόλακες τον έπεισαν ότι φοράει ωραία καινούργια ρούχα που τα βλέπουν μόνο οι τίμιοι. Στο Χρωστάν αυτό δεν συμβαίνει ευτυχώς στην εξουσία, καθότι αλλοίμονο αφενός δεν υπάρχουν αυλοκόλακες, αφετέρου η εξουσία είναι πάντα σε πλήρη επίγνωση της πραγματικότητος ώστε να μην τρέφει αυταπάτες περί ιδεοληπτικών ενδυμάτων.

2.. Είναι ντροπή και γελοίο να κάνεις επίδειξη ότι έχεις χρήματα και πράγματα, όταν άλλα παιδάκια στερούνται και υποφέρουν.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΗ: Αν σε κάποιο σχολείο σε κάποια τάξη δεν υπάρχουν παιδάκια που στερούνται και υποφέρουν, μπορείς να δείξεις το νέο Rollex σου ή το νέο iphone σου που τόχεις τόσο ανάγκη. Αυτή η διαδικασία τότε είναι ψυχοθεραπευτική, μιας και η φίλη σου θα σου δείξει τότε τη νέα της Louis Vuiton και θα έχετε τόσο ωραία επικοινωνία να ανταλλάξετε!

3. Δίνω τον λόγο της τιμής μου και υπόσχομαι ότι θα σέβομαι το σχολείο, τους δασκάλους και τους συμμαθητές μου, θα φέρομαι ιπποτικά σε όλους και ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους, και δεν θα επιτεθώ ποτέ σε αδύναμο, αλλά θα τον υπερασπίσω από επιθέσεις.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΗ: Ναι μπορείς λοιπόν να δείρεις τους λιγότερο αδύναμους από σένα ! Επιτρέπεται να βαρέσεις εκείνη τη μπουνιά που ονειρευόσουν στον πιο ισχυρό. Αν πρόκειται για έναν ιδιαίτερα μπρατσαρά, μπορείτε να συνεργαστείτε εσείς της γης οι κολασμένοι της τάξης και ξεκινώντας από ένα ομαδικό «φατούρο» να τον κάνετε να πάει σπίτι του κλαίγοντας στη μαμά του που τον έκανε πιο δυνατό.

4. Το συμβόλαιο τιμής θα το υπογράψουν οι μαθητές που δεν θα μπορέσουν να κατανοήσουν τις παρακάτω φράσεις – αποσπάσματα του συμβολαίου: «Ένα πένθιμο μούδιασμα ορίζει το ιδιαίτερο ψυχολογικό στίγμα της κρίσης. Η πένθιμη χροιά οφείλεται στις πολλαπλές απώλειες που βιώνουν οι άνθρωποι: Χάνουν το σύμπλεγμα διασκεδαστικής αυταπάτης που καλλιεργούσε ο καταναλωτικός ναρκισσισμός», αλλά και το «Πυρήνας αυτής της μετάλλαξης είναι μια μεταλλαγή του μαθητικού Φαντασιακού, που μετατρέπει τον σχολικό χώρο σε πασαρέλα ναρκισσισμού. Σ’ αυτή την πασαρέλα δεν ισχύουν συμβολικά – απρόσωπα κριτήρια (όπως π.χ. στον αθλητισμό ή στη σχολική επίδοση)».
Όσοι μαθητές το έχουν καταλάβει είναι δικά μας παιδιά, δηλαδή κινούνται στον ίδιο αιθέριο χώρο με τρέχουσα κυβέρνηση και συνεπώς δεν χρειάζεται να μπουν στον κόπο !

Κωνσταντίνος Παπαγιαννούλης
Διευθύνω τα φροντιστήρια «Πράξις γκρουπ» στο Παλαιό Φάληρο Αττικής. Για περισσότερα από 20 χρόνια αναζητώ τρόπους που εμπνέουν στους μαθητές το όραμα.Πιστεύω, ότι δεν φτάνει να κάνεις καλό μάθημα, αλλά πρέπει να εφευρίσκεις διαρκώς νέες ιδέες για να ενθαρρύνεις στη γνώση και να προτρέπεις στην επιτυχία.Ανάμεσα στις μεθόδους που χρησιμοποιείς τότε, είναι και γνώσεις αλλότριων – φαινομενικά κλάδων. Θήτευσα και μυήθηκα στο παρελθόν στον ημιεπαγγελματικό κινηματογράφο ταινιών μικρού μήκους, καθώς και στην καλλιτεχνική φωτογραφία.Σε αμφότερα τα μέσα ευοδώθηκαν οι επιδόσεις μου σε βαθμό που μου άφησαν εμπειρία ικανοποιητική για να διευθύνω σκηνοθετικά μία παρουσίαση επαγγελματικού προσανατολισμού. Πιστεύω, ότι καλύτερα απ΄όλους μπορούν να χαράξουν το όραμα στους νέους αυτοί, που ζουν καθημερινά μαζί τους και διαθέτουν το απαραίτητο ταλέντο.

Διευθύνω τα φροντιστήρια «Πράξις γκρουπ» στο Παλαιό Φάληρο Αττικής. Για περισσότερα από 20 χρόνια αναζητώ τρόπους που εμπνέουν στους μαθητές το όραμα.Πιστεύω, ότι δεν φτάνει να κάνεις καλό μάθημα, αλλά πρέπει να εφευρίσκεις διαρκώς νέες ιδέες για να ενθαρρύνεις στη γνώση και να προτρέπεις στην επιτυχία.Ανάμεσα στις μεθόδους που χρησιμοποιείς τότε, είναι και γνώσεις αλλότριων – φαινομενικά κλάδων. Θήτευσα και μυήθηκα στο παρελθόν στον ημιεπαγγελματικό κινηματογράφο ταινιών μικρού μήκους, καθώς και στην καλλιτεχνική φωτογραφία.Σε αμφότερα τα μέσα ευοδώθηκαν οι επιδόσεις μου σε βαθμό που μου άφησαν εμπειρία ικανοποιητική για να διευθύνω σκηνοθετικά μία παρουσίαση επαγγελματικού προσανατολισμού. Πιστεύω, ότι καλύτερα απ΄όλους μπορούν να χαράξουν το όραμα στους νέους αυτοί, που ζουν καθημερινά μαζί τους και διαθέτουν το απαραίτητο ταλέντο.