i alazoneia ton frontistonΒρισκόμαστε στις αρχές της δεκαετίας του 30
Οι προπαιδευταί υποψηφίων δια τας ανώτατας σχολάς εκκινούν την θερινήν περίοδον προ του επομένου καυτού θέρους των εισαγωγικών. Διατείνονται, ότι γνωρίζουν το διδακτικόν των αντικείμενον περισσώς έναντι των δημοσίων συναδέλφων οίτινες διάγωσι θερινήν ραστώνην απηλλαγμένοι εκ των εκπαιδευτικών τους υποχρεώσεων.
Κατά τους συνεταιρισμούς των οι προπαιδευταί ή άλλως φροντισταί, συγκροτούνται εις σχήματα δυναμικά ή πλέον δυναμικά, διεκδικώντας τας εγγραφάς αίτινες θα τους διασφαλίσωσι αν μη τι άλλο την θερινήν επιβίωσιν.
Και είναι ο θερινός αγών αδησώπητος και εναγώνιος ως ο Ρωσσικός Χειμών ή ως η διέλευσις του Ρουβικώνος, καθότι το θέρος με τας πενιχράς του απολαβάς ως εναγώνιον προϊδεάζει τον δριμύτερων χειμώνα.
Εν ταις αρχαίς ενός τοιούτου θέρους πάλαι ποτέ ευρισκόμενοι οι φροντισταί, ανεφώνησαν εναγωνίως προ των εγγραφών, ότι κατέχωσι την γνώσιν των μαθηματικών, των φυσικών και άλλων επιστημών, τοιούτω τω τρόπω, καθ΄όν απισκιάζωσι την παλιτειακήν παιδείαν ης προστάτις έστεκε η Θεά Αθηνά.
Και ήγγιξαν αι ύβρεις αύται τα ώτα της θεάς, ήτις κατηράσθη τους φροντιστάς, καθ΄έκαστον θέρος να αγωνιώσι διά τας εγγραφάς και να τσιτσικώσι ο είς έναντι του ετέρου δια τας τζαμπέ τιμάς και άλλας ατασθαλίας, και να εξωθώσι ο εις τους οφθαλμούς του ετέρου μέχρι τελικής τυφλώσεως αμφοτέρων !
Και η κατάρα αυτή της Θεάς Αθηνάς φτάνει μέχρι των ημερών μας, όπου έχουμε δεχτεί και νέα κατάρα από τη Θεά Δήμητρα, η οποία μας καταράστηκε να έχουμε εν μέσω θέρους την αγωνία που έχουν για τη βροχόπτωση οι γεωργοί εν μέσω χειμώνος και αντιστρόφως να έχουμε εν μέσω χειμώνος τον εφησυχασμό των γεωργών εν μέσω θέρους.
Έκτοτε επήλθε λόγω της επιπροσθέτου κατάρας της Θεάς Δήμητρας, αντιστροφή των εποχών, με αποτέλεσμα οι φροντιστές να ζουν το θέρος ως οι γεωργοί τον χειμώνα και αντιστρόφως. Η παιδεία λοιπόν την οποία παρέχουν οι φροντιστές θα μπορούσε άλλως, να ονομαστεί όχι παράλληλη παιδεία, όχι σκιώδης εκπαίδευση αλλά παιδεία ανεστραμμένων εποχών.
Το θετικό με την αντιστροφή των εποχών, είναι ότι ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΘΕΡΙΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ !
Όσο για τους φροντιστές, διάγουν άλλο ένα τσουρουφλιστόν θέρος όπως εδώ και πεντέξη χρόνια μάθανε να διάγουν, με τον καυτό ήλιο να καταπραΰνει τις πληγές των εγγραφών.
Απαραίτητο άκουσμα το «summertime» του George Gershwin από την ομώνυμη άρια του «Porgy and Bess» του 1934

Προηγούμενο άρθροΓια τη “Σαμία” του Μενάνδρου: “Σαμία” ή “Κηδεία”
Επόμενο άρθροΠρόσκληση της Π.Ε.Φ. σε ξενάγηση
Διευθύνω τα φροντιστήρια «Πράξις γκρουπ» στο Παλαιό Φάληρο Αττικής. Για περισσότερα από 20 χρόνια αναζητώ τρόπους που εμπνέουν στους μαθητές το όραμα.Πιστεύω, ότι δεν φτάνει να κάνεις καλό μάθημα, αλλά πρέπει να εφευρίσκεις διαρκώς νέες ιδέες για να ενθαρρύνεις στη γνώση και να προτρέπεις στην επιτυχία.Ανάμεσα στις μεθόδους που χρησιμοποιείς τότε, είναι και γνώσεις αλλότριων – φαινομενικά κλάδων. Θήτευσα και μυήθηκα στο παρελθόν στον ημιεπαγγελματικό κινηματογράφο ταινιών μικρού μήκους, καθώς και στην καλλιτεχνική φωτογραφία.Σε αμφότερα τα μέσα ευοδώθηκαν οι επιδόσεις μου σε βαθμό που μου άφησαν εμπειρία ικανοποιητική για να διευθύνω σκηνοθετικά μία παρουσίαση επαγγελματικού προσανατολισμού. Πιστεύω, ότι καλύτερα απ΄όλους μπορούν να χαράξουν το όραμα στους νέους αυτοί, που ζουν καθημερινά μαζί τους και διαθέτουν το απαραίτητο ταλέντο.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.