thiva tafos eteokliΟι παρακάτω ερωτήσεις σκοπό έχουν να βοηθήσουν τους φοιτητές που μελετούν τους Επτά επί Θήβας του Αισχύλου να κατανοήσουν και να εμβαθύνουν στο έργο.

1.    Πότε διδάσκονται οι Επτά επί Θήβας; Πώς η γνώση του ιστορικού συγκειμένου συμβάλλει στην πλαισιωμένη κατανόηση του έργου, άρα βοηθά στην αποκατάσταση, στο μέτρο του δυνατού, της εμπειρίας του αρχαίου Αθηναίου θεατή;

2.    Ποια είναι η θέση των Επτά επί Θήβας στην τριλογία στην οποία ανήκει; Ποιο είναι το περίγραμμα της πλοκής των άλλων έργων, στον βαθμό που το γνωρίζουμε;

3.    Ποια είναι η εικόνα του θεατρικού χώρου των Επτά πριν ξεκινήσει η δράση; Ποιες παρουσίες κυριαρχούν στη σκηνή και συγκεκριμένα στον χώρο της ορχήστρας; Ποια είναι η συμβολική σημασία αυτών των παρουσιών;

4.    Με ποια σκηνή ξεκινούν οι Επτά επί Θήβας; Πώς πρέπει να φανταστούμε τη σκηνοθεσία της σκηνής αυτής; Με ποια άλλη σκηνή λίγο αργότερα στο έργο έρχεται σε αντίθεση, κυρίως στο οπτικό επίπεδο;

5.    Πώς εμφανίζεται ο Ετεοκλής στον Πρόλογο; Ποια ιδιότητά του τονίζει και αντιθέτως ποια επιχειρεί να υποβαθμίσει ή και να αποκρύψει εντελώς; Πώς εξηγείται αυτό;

6.    Αναφερθείτε στην ταυτότητα του χορού των Επτά επί Θήβας: ποιοι λόγοι μπορεί να οδήγησαν τον Ευριπίδη στη συγκεκριμένη επιλογή;

7.    Ξεκινώντας από την Πάροδο και φτάνοντας μέχρι την Έξοδο, παρατηρήστε το περιεχόμενο και τον τόνο των χορικών ωδών και αποφανθείτε σχετικά με τη λειτουργία τους στο έργο.

8.    Σε ποιο βαθμό δικαιολογείται η άποψη του Ετεοκλή ότι ο χορός στην Πάροδο και στο πρώτο επεισόδιο συμπεριφέρεται υστερικά και αποτελεί ούτε λίγο ούτε πολύ εσωτερικό εχθρό για την πόλη;

 

Οι υπόλοιπες ερωτήσεις στη σελίδα antonispetrides.wordpress.com

Προηγούμενο άρθροΝεοελληνική Γλώσσα Γ´ Λυκείου: Επαναληπτικές ασκήσεις από θέματα Πανελληνίων(2000-2015)
Επόμενο άρθροΙστορία προσανατολισμού: Ιστορικοί όροι
Ο Αντώνης Κ. Πετρίδης (γεν. 1975) είναι αριστούχος απόφοιτος κλασικής φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Cambridge (Trinity College). Υπηρετεί ως Επίκουρος Καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας στο Πρόγραμμα “Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό” του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα κινούνται κυρίως γύρω από το αρχαίο ελληνικό θέατρο και την ελληνιστική λογοτεχνία. Από το 2009 ανήκει στην ομάδα που συνέγραψε και εποπτεύει την εφαρμογή του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος για τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών και Λατινικών στη Μέση Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας έχει αναλάβει την πτυχή της Αρχαίας Γραμματείας από Μετάφραση στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.