Η Πάροδος στην Κωμωδία
Στην τραγωδία, Πάροδος ονομάζεται το άσμα που τραγουδά ο Χορός καθώς εισέρχεται στην ορχήστρα από τις εἰσόδους (ή παρόδους). Στην κωμωδία το μέρος αυτό του έργου είναι πολύ πιο εκτεταμένο και περιλαμβάνει, εκτός από το εισόδιο χορικό, σειρά σκηνών στις οποίες ο Χορός αλληλεπιδρά με τους υποκριτές. Στις πλείστες κωμωδίες, το σχέδιο του Κωμικού Ήρωα (η «Κωμική Ιδέα») συναντά σφοδρές αντιστάσεις — και ο Χορός κατά κανόνα εκπροσωπεί τις δυνάμεις που αντιστέκονται. Στο στάδιο αυτό του έργου, με άλλα λόγια, ο Χορός τηρεί πολλές φορές εχθρική στάση απέναντι στον πρωταγωνιστή. Έτσι, την είσοδο του Χορού ακολουθεί κατά κανόνα μια φαρσική σκηνή σύγκρουσης ανάμεσα στον πρωταγωνιστή και τους αντιπάλους του, συμπεριλαμβανομένου του Χορού. Η σύγκρουση αυτή καταλήγει κανονικά στον Επιρρηματικό Αγώνα, τη διαλογική αντιπαράθεση του Κωμικού Ήρωα με τον βασικό του Ανταγωνιστή (έναν άλλο χαρακτήρα, όχι τον Χορό). Στον Επιρρηματικό Αγώνα ο πρωταγωνιστής θριαμβεύει, επιβάλλει τον νόμο του και ο Χορός συμφιλιώνεται μαζί του.
Ολ´κληρο το άρθρο στη σελίδα antonispetrides.wordpress.com