Αμέσως μετά την τοποθέτησηkoyroytos-800x500_c του Υπεύθυνου Εκπαιδευτικών Θεμάτων και απελθόντα Αντιπροέδρου της ΟΙΕΛΕ Ν. Παΐζη ο Βουλευτής της ΝΔ Δωδεκανήσου Εμ. Κόνσολας ρώτησε τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας τα ακόλουθα:

Γιατί η ΟΙΕΛΕ ομιλεί για υπαγωγή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Εργασίας και για μεγάλες παρανομίες στην ιδιωτική εκπαίδευση, την ώρα που από στοιχεία της Επιθεώρησης Εργασίας προκύπτει ότι η μαύρη εργασία στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι  μικρότερη από κάθε κλάδο της ιδιωτικής οικονομίας;

Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μ. Κουρουτός απάντησε στον Βουλευτή ως εξής:

Είμαι 30 χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση και έχω την τύχη να εργάζομαι σε ένα σχολείο όπου, όπως και σε αρκετά άλλα ιδιωτικά σχολεία, την ευθύνη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της φύλαξης των χώρων, της εφαρμογής της εκπαιδευτικής νομοθεσίας την έχει ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών. Σε αυτά τα σχολεία τα προβλήματα νομιμότητας είναι ελάχιστα. Δυστυχώς όμως στο υπόλοιπο κομμάτι της ιδιωτικής εκπαίδευσης επικρατεί σοβαρότατη ανομία. Θεωρώ ότι την ερώτησή σας την καταθέσατε από άγνοια της κατάστασης και δεν θα την είχατε καταθέσει, εάν γνωρίζατε ότι:

  • Οι έλεγχοι που διεξάγονται στα ιδιωτικά σχολεία τόσο από υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, όσο και από την Επιθεώρηση Εργασίας διεξάγονται υπό δύσκολες συνθήκες. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι συχνά οι ελεγκτές περνούν από δύο χαρακώματα, τα security των σχολείων και την υποδοχή, όπου συχνά καθυστερούνται εσκεμμένα, μέχρι οι υπεύθυνοι των σχολείων να «κρύψουν» το παράνομο προσωπικό, ή να κουκουλώσουν άλλες παρανομίες
  • Σε αιφνιδιαστικό έλεγχο της Επιθεώρησης Εργασίας σε περίοδο εκτός επίσημου ωρολογίου προγράμματος σε μεγάλο ιδιωτικό σχολείο της Ανατολικής Αττικής καταγράφηκαν 38 εκπαιδευτικοί χωρίς διοριστήριο, οι οποίοι διορίστηκαν με μια απλή Υπουργική Απόφαση (την Υ.Α. Κουράκη) που υποχρέωνε τα ιδιωτικά σχολεία να δηλώνουν τις εκτός ωρολογίου προγράμματος δραστηριότητές τους και αναγνώριζε τις ώρες απασχόλησης των εκπαιδευτικών ως ώρες διοριστηρίου.
  • Ένα από τα πλέον επώνυμα και ιστορικά ιδιωτικά σχολεία της Αθήνας διεξήγαγε μαθήματα σε χώρους χωρίς άδεια λειτουργίας, ενώ οι μισοί εκπαιδευτικοί που εργάζονταν στο συγκεκριμένο χώρο δεν είχαν διοριστήριο

(Στο σημείο αυτό πολλοί βουλευτές ρώτησαν ποια σχολεία είναι αυτά, και ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ απάντησε ότι σε δημόσιο διάλογο δεν κατατίθενται ονόματα σχολείων, ωστόσο όποιος βουλευτής επιθυμεί, μπορεί να μάθει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπ. Παιδείας και από τον ίδιο προσωπικά τα ονόματα)

  • Από τους 40.000 εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα Φροντιστήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στα ΚΞΓ, πάνω από το 1/3 είναι αδήλωτοι.
  • Ο κ. Φορτσάκης, Υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας του κόμματός σας, που γνωρίζει άριστα το τεράστιο ζήτημα με τις πλαστές πιστοποιήσεις γλωσσομάθειας στο διαγωνισμό της ΝΕΡΙΤ και ποια πρόσωπα αγόρασαν τις πιστοποιήσεις αυτές, λείπει σήμερα. Να του ζητήσετε να σας ενημερώσει για το θέμα.
  • Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών χορηγούν σήμερα ισότιμους τίτλους σπουδών με το Κρατικό Πτυχίο Γλωσσομάθειας, σε πολλές περιπτώσεις υπό αδιαφανείς συνθήκες, ενώ οι κάτοχοι των τίτλων συχνά δεν γνωρίζουν καν τη γλώσσα!
  • Η Κομισιόν έχει ζητήσει, μετά από εξέταση σοβαρότατων περιπτώσεων διαφθοράς στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, τη λήψη επειγόντων μέτρων για την αποκατάσταση της διαφάνειας και της νομιμότητας και την θεσμοθέτηση συστήματος πιστοποίησης της ποιότητας στους παρόχους ιδιωτικής εκπαίδευσης

Η ΟΙΕΛΕ μάχεται από τη δεκαετία του ’80 για το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης και θα συνεχίσει να μάχεται γι’ αυτό το σκοπό, καθώς τα παιδιά των εργαζόμενων και των μη προνομιούχων φοιτούν στα δημόσια σχολεία. Τους αγώνες της ΟΙΕΛΕ γνωρίζουν αρκετοί εκ των βουλευτών που κάποτε έχουν περάσει από το χώρο μας. Ελπίζω και εύχομαι, επειδή η παροχή του εκπαιδευτικού αγαθού από ιδιώτες είναι συνταγματική εκχώρηση δικαιώματος και επειδή το αγαθό αυτό τίθεται σε κίνδυνο από παράνομες πρακτικές, σύντομα να υπάρξει πρωτοβουλία προκειμένου να αποκατασταθεί η τάξη και η νομιμότητα και να εγκατασταθεί και πάλι η διαφάνεια και ο κοινωνικός έλεγχος στο χώρο.

ΥΓ ΟΙΕΛΕ: Η ερώτηση του Βουλευτή Δωδεκανήσου έρχεται συμπτωματικά λίγες μόνο ημέρες μετά από την αποκάλυψη της Διεύθυνσης ΠΕ Ανατ. Αττικής ότι μεγάλο ιδιωτικό σχολείο της περιοχής παρεμπόδισε τη διενέργεια ελέγχου σ’ αυτό.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι σε κοινή σύσκεψη, προ ολίγων μηνών, των υπηρεσιών του ΣΕΠΕ με εκπροσώπους των κοινωνικών φορέων, παρουσία του ΓΓ της ΟΙΕΛΕ, είχε επισημανθεί από τους αρμόδιους ότι η εικόνα  «χαμηλής παραβατικότητας» στα ιδιωτικά σχολεία είναι πλασματική, λόγω ακριβώς της παρεμπόδισης των ελέγχων των αρμόδιων υπηρεσιών.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.