ye1960_05r01_ph006_sc-ceb8ceb1cc81cebdcebfcf82-cebacf89cf84cf83cebfcc81cf80cebfcf85cebbcebfcf82-cebacf81ceb5cc81cf89cebdΚρέων

Στις Φοίνισσες, ο Κρέων μπορεί να μην έχει τα σκληρά γνωρίσματα του Κρέοντα της Αντιγόνης, αλλά σίγουρα δεν διαθέτει ούτε την ηθική σοφία ούτε το μεγαλείο ψυχής που απαιτούνται για να τοποθετήσει πάνω από τις προσωπικές του επιδιώξεις το δημόσιο συμφέρον.

Κάνει την εμφάνισή του στο δεύτερο επεισόδιο και αναλαμβάνει κεντρικό ρόλο μέχρι το τέλος του έργου. Από την πρώτη στιγμή, παρουσιάζεται ως άνθρωπος δεινός στη στρατιωτική τέχνη, αλλά αδιάφορος προς το δημόσιο συμφέρον — ή μάλλον ως άνθρωπος που ταυτίζει το δημόσιο συμφέρον με τη στρατιωτική επικράτηση επί του εχθρού και όχι με την αποκατάσταση της ηθικής ακεραιότητας της πόλης). Είναι ενδεικτικό ότι επικρίνει τον Ετεοκλή όχι για την επιθυμία του να σκοτώσει τον αδελφό του, αλλά για τις λανθασμένες στρατιωτικές του επιλογές.

Ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα antonispetrides.wordpress.com

Προηγούμενο άρθροΕυχές από την Π.Ε.Φ.
Επόμενο άρθροΤι μπορεί να είναι νοσταλγία;
Ο Αντώνης Κ. Πετρίδης (γεν. 1975) είναι αριστούχος απόφοιτος κλασικής φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Cambridge (Trinity College). Υπηρετεί ως Επίκουρος Καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας στο Πρόγραμμα “Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό” του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα κινούνται κυρίως γύρω από το αρχαίο ελληνικό θέατρο και την ελληνιστική λογοτεχνία. Από το 2009 ανήκει στην ομάδα που συνέγραψε και εποπτεύει την εφαρμογή του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος για τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών και Λατινικών στη Μέση Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας έχει αναλάβει την πτυχή της Αρχαίας Γραμματείας από Μετάφραση στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.