20151029_Tzartzaneia_AfissaΓλωσσολογικό Συνέδριο Τζαρτζάνεια – Πρακτικά και εισηγήσεις

Μπορείτε να κατεβάσετε τα πρακτικά του Γλωσσολογικού Συνεδρίου Τζαρτζάνεια 2012, που έγινε στον Τύρναβο (7-9 Δεκεμβρίου 2012) και είχε θέμα

«Οι γεωγραφικές και κοινωνικές ποικιλίες της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και η παρουσία τους στην εκπαίδευση», από εδώ.
Η έκδοση των Πρακτικών έγινε με επιμέλεια του αναπληρωτή καθηγητή κ. Γιώργου Ανδρουλάκη – Εργαστήριο Μελέτης, Διδασκαλίας και Διάδοσης της Ελληνικής Γλώσσας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσει η έκδοση των πρακτικών του φετινού Συνεδρίου που είχε θέμα «Πρώτη Γλώσσα και Πολυγλωσσία: Εκπαιδευτικές και Κοινωνικοπολιτισμικές Προσεγγίσεις» και το οποίο έγινε στον Τύρναβο (6-8 Νοεμβρίου 2015). Μέχρι τότε μπορείτε να κατεβάζετε από τις παρακάτω υπερσυνδέσεις τις παρουσιάσεις των εισηγήσεων

Παρασκευή 6-11-2015 (απόγευμα)
Διερευνώντας τις αφηγήσεις και τη θέση τους στην κριτική γλωσσική εκπαίδευσή – Αργύρης Αρχάκης

Χαρακτηριστικά του Προγράμματος Σπουδών του 2011 για τη Γλώσσα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσή και Γραμματισμός – Άννα Φτερνιάτη, Ιωάννα Μανωλοπούλου

Διερεύνηση των ορθογραφικών στάσεων στην πρωτοβάθμια  εκπαίδευση: αποτελέσματα πιλοτικής έρευνας – Κ. Τζωρτζάτου, Α. Αρχάκης, Ά. Ιορδανίδου & Γ. Ι. Ξυδόπουλος

Διδασκαλία λεξιλογίου στο Δημοτικό υπό το πρίσμα της Γνωσιακής Γλωσσολογίας – Παρασκευή Θώμου

Γλωσσική ποικιλότητα και κριτικός γραμματισμός των ΜΜΕ: μια μελέτη περίπτωσης σε μαθητές/τριες Α′ Δήμοτικού – Κατερίνα Μαρωνίτη, Κυριακή Αμαραντίδου, Αναστασία Γ.  Στάμου

Σχολική διδασκαλία γραμματικοσυντακτικών φαινομένων (η περίπτωσή των μετοχών) – Αθανάσιος Νάκας (η παρουσίαση θα αναρτηθεί σε λίγες μέρες)

Σάββατο (7-11-2015) πρωί
Πολυγλωσσία και Γλωσσική ιδιοποίηση: Εφαρμογή της ολοκληρωμένης Διδακτικής Προσέγγισής στην εκμάθηση της Γαλλικής ως Ξένης – Ευαγγελία Μουσούρη, Μαγδαληνή Κουκούλη

Η χρήση της εναλλαγής κωδίκων στην τάξη των Αγγλικών ως ξένης γλώσσας:  χρήσιμο εργαλείο ή εμπόδιο; Αποτελέσματα μιας έρευνας με ενδο-παρατήρηση και συνεντεύξεις – Σταυρούλα  Αποστολακοπούλου

Τα ονόματα που δηλώνουν χρώμα: Διδακτική εφαρμογή – Κατερίνα Αλεξανδρή

Η γλωσσική διατήρηση σε οικογένειες αλβανικής καταγωγής των Τρικάλων – Μαρία Λίτσα

Τα προγράμματα σπουδών της νεοελληνικής γλώσσας του 2011 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: κριτική επισκόπηση, λειτουργικότητα, αξιοποίηση – Μιχάλης Αθανάσιος

Διδακτική προσέγγιση στο πλαίσιο της παιδαγωγικής των γραμματισμών:  Η αξιοποίηση της κρητικής διαλέκτου στην 1η&2η  ενότητα της Γλώσσας του Γυμνασίου – Αγγελική Καψάσκη, Κωνσταντίνος Σιπητάνος

Ανάλυση και κριτική του Α.Π.Σ. της Νεοελληνικής Γλώσσας  στο Γυμνάσιο – Στύλα Δέσποινα (η παρουσίαση θα αναρτηθεί σε λίγες μέρες)

Η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και η αναπαραγωγή της εθνικής ταυτότητας : ο λόγος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου από το 1976 έως το 2012 – Ελευθερία Παπαμανώλη

Η γλωσσική μεσολάβηση σε ένα πρόγραμμα διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε ενήλικους/-ες μετανάστες/-ριες – Γιώργος Ανδρουλάκης, Αναστασία Γκαϊνταρτζή, Σοφία Τσιώλη

Ο σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής σε μετανάστες/στριες: Η ταυτότητα ως πολυτροπικό βίωμα και συμμετοχής στη διδασκαλία – Βασιλάκη Ευγενία, Γκανά Ελένη, Παπαδοπούλου Μαρία, Κίτσιου Ρούλα, Παντελούκα  Ηρώ–Μαρία, Σκουρμαλλά Αργυρώ

Ειδικοί εκπαιδευτικοί για τους δίγλωσσους μαθητές: από την αφάνεια και την απαξίωση στη δράση και στη συνεργασία – Ασπασία Χατζηδάκη

H διδασκαλία των ελληνικών σε πολύγλωσσα και πολυπολιτισμικά σχολικά περιβάλλοντα – Κατερίνα Γιαννούλη

Σάββατο (7-11-2015) απόγευμα
Η ανάπτυξη του λεξιλογίου σε δίγλωσσους μαθητές: ο ρόλος του οικογενειακού και του σχολικού περιβάλλοντος – Ιάνθη Μαρία Τσιμπλή ,  Μαρίνα Ματθαιουδάκη,  Μαρία Καλτσά, Χριστίνα Μαλιγκούδη

Η εκμάθηση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας από δίγλωσσο μαθητή με μητρική γλώσσα διαφορετική από την ελληνική: Μία μελέτη περίπτωσης σε ένα δημοτικό σχολείο του Βόλου – Μαρία-Ειρήνη Μαλλιαρού

Συστηματική και ταυτόχρονη εκμάθηση δύο ξένων γλωσσών από την πρώιμη παιδική ηλικία: στάσεις και αντιλήψεις των γονέων σε ένα ιδιωτικό σχολείο – Ελένη Παπαροϊδάμη

Κατάκτηση Τρίτης Γλώσσας – Μια πειραματική μελέτη της Παραμέτρου του Κενού Υποκείμενου – Σταματία Μιχαλοπούλου (η παρουσίαση θα αναρτηθεί σε λίγες μέρες)

Κυριακή (8-11-2015) πρωί
Η «άλλη» μου χώρα μέσα από τα παραμύθια της: η ανάπτυξη της Ελληνικής γλώσσας και της πολιτισμικής επίγνωσης σε δίγλωσσα νήπια – Ισαάκ Παπαδόπουλος, Eλένη Γρίβα

«Ταξιδεύω στον κόσμο μέσα από παραμύθια»: Μια πειραματική εφαρμογή καλλιέργειας των επικοινωνιακών δεξιοτήτων και της πολυπολιτισμικής ευαισθητοποίησης των νηπίων – Ισαία Λαζαρίδου Δειγματικό βίντεο.

Τα παραμύθια ως μέσο βελτίωσης της τέχνης της προφορικής αφήγησης των μαθητών των πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου – Ελένη  Μπλιούμη,  Ζήσης  Ζίκος, Κωνσταντίνος  Πενέκελης, Ελένη Ραρρά, Ελένη  Αγαπίδου , Αθανάσιος  Μαλέτσκος

Η διακειμενικότητα στο σχεδιασμό των πολυτροπικών κειμένων των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου – Θεοφάνης Ζάγουρας, Μαριάννα Κονδύλη (η παρουσίαση θα αναρτηθεί σε λίγες μέρες)

Απόψεις μελλοντικών εκπαιδευτικών για την ενσωμάτωση του οπτικού γραμματισμού στη διδασκαλία της γλώσσας – Κατερίνα Χριστοδούλου (η παρουσίαση θα αναρτηθεί σε λίγες μέρες)

sflarisas.blogspot.gr

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.