sxoleio-louketo-kagkelaΜπάχαλο στην οικονομία, ακόμα πιο μπάχαλο και στην εκπαίδευση. Και αυτό είναι λογικό από τη στιγμή που σε μεγάλο βαθμό η πρώτη επηρεάζει τη δεύτερη. Και ακόμα χειρότερα, όταν η κυβέρνηση αντί να δουλεύει για να βγάλει αυτόν τον έρμο τόπο από το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει, αναλώνεται στα εσωκομματικά της προβλήματα. Άλλωστε αυτός ο ταλαίπωρος χώρος της εκπαίδευσης αποτελούσε για κάθε κυβέρνηση πεδίο πειραματισμών, αφού δε στοίχιζε σε ψήφους τόσο όσο άλλοι χώροι.

Οι μαθητές-πειραματόζωα, αφού ξεκίνησαν στην Α´ λυκείου με Τράπεζα Θεμάτων, θα πάνε στη Β´ λυκείου χωρίς αυτήν και στη Γ´ λυκείου ποιος ξέρει με τι άλλαγες; Οι αλλαγές, όπως είπαμε, στην παιδεία δεν έχουν τόσο μεγάλη απώλεια σε ψήφους όσο, για παράδειγμα, οι μειώσεις μισθών και συντάξεων. Η κοινωνική πολιτική της κυβέρνησης και του υπουργείου περιορίστηκε τελικά στην κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων. Από την άλλη μεριά όμως, επέβαλε ΦΠΑ 23% στα φροντιστήρια και στα ιδιωτικά σχολεία (με εξαίρεση κάποια που δεν μπορούσε να ακουμπήσει για ευνόητους λόγους) για να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την παραπαιδεία των διορισμένων καθηγητών του δημοσίου, οι οποίοι αλιεύουν μαθητές από τις σχολικές τάξεις, χωρίς ευτυχώς αυτοί να αποτελούν προς το παρόν τον κανόνα. Τώρα και με την ενίσχυση του Υπουργείου, το οποίο, όπως άλλωστε και στο παρελθόν, θεωρητικά μόνο είχε στόχο την πάταξη των παράνομων ιδιαίτερων μαθημάτων από τα οποία το κράτος χάνει τελικά εκατομμύρια ευρώ.

Και το μπάχαλο συνεχίζεται καθώς το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι φήμες ότι η έναρξη της σχολικής χρονιάς θα παραταθεί για μια εβδομάδα μετά την 11η Σεπτεμβρίου, η οποία αρχικά προβλεπόταν με βάση εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που εκδόθηκε πριν από λίγο διάστημα. Αλλά ακόμα κι αν αυτές οι φήμες δεν ισχύουν, αποδεικνύεται ξανά η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται ένας από τους σημαντικότερους τομείς της ζωής. Γιατί άραγε διασπείρονται αυτές οι φήμες; Λόγω των επικείμενων εκλογών ή θα είναι άλλο ένα «δωράκι» της παραιτηθείσας κυβέρνησης για να γλυκάνει το πικρό ποτήρι του Μνημονίου, που αντί να το σκίσει, όπως υποστήριζε προεκλογικά, το ψήφισε πανηγυρικά και με συνοπτικές διαδικασίες εν μια νυκτί ή μήπως τελικά δεν υπάρχουν οι απαιτούμενοι καθηγητές αλλά ούτε και τα απαραίτητα κονδύλια για να καλυφθούν όλες αυτές οι αμέτρητες τρύπες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα σχολεία; Άρα, όσο πιο αργά ανοίξουν τα σχολεία τόσο λιγότερα χρήματα θα χρειαστεί να βγουν από τον, έτσι κι αλλιώς, άδειο κρατικό κορβανά. Άλλωστε, το τελευταίο εφτάμηνο εκλογές, δημοψήφισμα και capital controls έχουν αποτελειώσει την ήδη ταλαιπωρημένη και εξαθλιωμένη ελληνική οικονομία. Έτσι, θα γίνουμε μάρτυρες φέτος και πάλι στο να καλύπτονται κενά στο τέλος της σχολικής χρονιάς, σε περιοχές κυρίως που οι αντιδράσεις ίσως δεν γίνονται αντιληπτές από τα ΜΜΕ ή να αυξάνεται για ακόμα μια φορά το ωράριο των καθηγητών, οι οποίοι σύμφωνα με τον Υπουργό, θα πρέπει να ξαναβάλουν πλάτη για να στηρίξουν το οικοδόμημα της εκπαίδευσης. Άλλωστε, είναι οι μόνοι που έβαζαν και βάζουν πλάτη χωρίς καμία απολύτως βοήθεια. Αντίθετα, η εκάστοτε ηγεσία αντί να βάζει πλάτη και να αποτελεί αρωγό στο έργο των εκπαιδευτικών, «βάζει χέρι» σε μισθούς, συντάξεις, όριο συνταξιοδότησης, ωράριο κλπ, δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο το έργο τους.

Μανόλης Μαυρακάκης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.