ellimatiki_prosoxh590_bΗ ΔΕΠ-Υ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα), συναντάται στο 3% των παιδιών. Κύρια χαρακτηριστικά αυτής της διαταραχής είναι διάσπαση της προσοχήςπαρορμητικότητα και υπερκινητικότητα υπερβολικού βαθμού για την αναπτυξιακή ηλικία του παιδιού. Το πρόβλημα εκδηλώνεται στο σπίτι, σε κοινωνικές εκδηλώσεις, στο σχολείο και μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του παιδιού να ακολουθήσει οδηγίες (γραπτές ή προφορικές), να ολοκληρώσει τις εργασίες του σχολείου, να συμμετέχει σε παιχνίδια και να είναι λειτουργικό στα καθήκοντα του.  Σύμφωνα με το DSM-IV (DiagnosticandStatisticalManual) της Αμερικάνικης Ψυχιατρικής Εταιρείας περιγράφονται τρεις υποτύποι της διαταραχής:

  • Ελλειματικής Προσοχής: το παιδί φαίνεται ότι δεν μπορεί να εστιάσει την προσοχή του ή να παραμείνει συγκεντρωμένο σε μια δραστηριότητα.
  • Παρορμητικότητας/ Υπερκινητικότητας: έχει κινητική υπερδραστηριότητα και συχνά πράττειχωρίς να το σκεφτεί.
  • Συνδυασμός αυτών των δύο: δεν συγκεντρώνεται, είναι παρορμητικό και υπερδραστήριο 

Χαρακτηριστικά συμπτώματα της ΔΕΠ-Υ:

  • Κινείται συχνά νευρικά με τα χέρια ή τα πόδια ή στριφογυρίζει στο κάθισμα
  • Έχει δυσκολία να παραμείνει στη θέση του όταν είναι αναγκαίο να το κάνει
  • Εύκολα διασπάται η προσοχή του από εξωτερικά ερεθίσματα
  • Δε φαίνεται να ακούει όταν του μιλάνε άλλοι
  • Έχει δυσκολία να οργανώσει και να ολοκληρώσει δραστηριότητες
  • Τρέχει τριγύρω ή σκαρφαλώνει διαρκώς, ακόμη και σε καταστάσεις που δεν το δικαιολογούν (μοιάζει σαν να είναι «σβούρα»)
  • Μιλάει συνεχώς
  • Διακόπτει συζητήσεις ή εισβάλλει στο παιχνίδι άλλων παιδιών
  • Έχει δυσκολία να ακολουθήσει οδηγίες και αυτό δεν οφείλεται σε δυσκολία κατανόησης
  • Αποφεύγει δραστηριότητες που απαιτούν διαρκή πνευματική προσπάθεια (όπως τις εργασίες του σχολείου ή του σπιτιού, διάφορα παιχνίδια κ.α.)
  • Κάνει πράγματα επικίνδυνα χωρίς να σκεφτεί τις πιθανές συνέπειες

Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

  • ΔΕΠ-Υ: Επιδημιολογία, επιπόλασες, αιτιολογία, διαφορετικά προφίλ, διάγνωση, συμπτώματα (πρωτογενή & δευτερογενή)-κλινική εικόνα, συνύπαρξη ΔΕΠ-Υ με άλλες διαταραχές-συννοσηρότητα)
  • Μύθοι και πραγματικότητα στην ΔΕΠ-Υ
  • Επαναπροσδιορισμός της ΔΕΠ-Υ από την πλευρά των γνωστικών λειτουργιών
  • Η εξελικτική πορεία του παιδιού με ΔΕΠ-Υ (Βρεφική ηλικία, προσχολική ηλικία, σχολική ηλικία, εφηβεία ενηλικίωση)
  • Συνέπειες της ΔΕΠ-Υ στην Κοινωνικοσυναισθηματική Ζωή
  • Αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ
  • Ο ρόλος της οικογένειας
  • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην παραπομπή, την αξιολόγηση και τη θεραπεία της ΔΕΠ-Υ
  • Κατευθύνσεις προς εκπαιδευτικούς και γονείς
  • Μέθοδοι και στρατηγικές παρέμβασης και τεχνικές τροποποίησης της συμπεριφοράς
  • Κλίμακες αξιολόγησης της ΔΕΠ-Υ και ερωτηματολόγια για εκπαιδευτικούς και γονείς
  • Παρουσίαση και ανάλυση περιστατικών με ΔΕΠ-Υ

Βιωματικό Eργαστήριο: “Το Θεραπευτικό Παιχνίδι στη ΔΕΠ-Υ”

Περισσότερες πληροφορίες στη σελίδα www.aie.gr

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.