sxoliki aithousaΟ Συνήγορος του Πολίτη, στο πλαίσιο της αποστολής του ως Συνήγορος του Παιδιού, στις αρχές Μαΐου 2015 έστειλε στον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Αριστείδη Μπαλτά και τον Αναπληρωτή Υπουργό Τάσο Κουράκη κείμενο προτάσεων σχετικά με τη δημοκρατική διοίκηση και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, την εκπαίδευση των μαθητών στα δικαιώματα, τις σχολικές δραστηριότητες, την υποστήριξη των μαθητών και γενικότερα την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας και των διακρίσεων στο χώρο του σχολείου.

Οι προτάσεις αυτές αποτελούν επιστέγασµα της πολύχρονης δράσης του Συνηγόρου του Παιδιού, ανταποκρίνονται σε σηµαντικά επίκαιρα ζητήµατα που απασχολούν µαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς και αφορούν τη φυσιογνωµία του σύγχρονου σχολείου.

Ειδικότερα οι επισηµάνσεις του Συνηγόρου αφορούν µεταξύ άλλων:

  • τους σχολικούς κανονισµούς
  • την επικοινωνία µεταξύ µαθητών – εκπαιδευτικών
  • τη λειτουργία των µαθητικών κοινοτήτων
  • τη σχολική πειθαρχία
  • τη λειτουργία της ευέλικτης ζώνης
  • την προστασία των µαθητών από οικογενειακή βία και παραµέληση
  • τη δικτύωση των σχολείων µε τις τοπικές υπηρεσίες ψυχικής υγείας και κοινωνικής πρόνοιας.

Από το 2003 µέχρι σήµερα, η Ανεξάρτητη Αρχή έχει δώσει ιδιαίτερη έµφαση στην προάσπιση και προαγωγή των δικαιωµάτων του παιδιού στο χώρο του σχολείου. Κάθε χρόνο ο Συνήγορος πραγµατοποιεί δεκάδες επισκέψεις σε σχολείαπρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, όπου συναντιέται και συζητά µε οµάδες µαθητών και εκπαιδευτικούς (ενδεικτικά, το 2014 είχε 75 συναντήσεις – συζητήσεις µε µαθητές και µαθήτριες). Παράλληλα, σε συνεργασία µε ∆ιευθύνσεις Εκπαίδευσης και φορείς επιµόρφωσης, έχει πραγµατοποιήσει µεγάλο αριθµό εκδηλώσεων και σεµιναρίων ενηµέρωσης και ευαισθητοποίησης εκπαιδευτικών σε πολλές περιοχές της χώρας, όπως και συναντήσεις µε Συλλόγους γονέων και κηδεµόνων.

Το κείμενο προτάσεων του Συνηγόρου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.