ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ  ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ  ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ

  • Το παιδί φαίνεται να είναι αδέξιο, ή να δημιουργεί δυστυχήματα
  • Με δυσκολία χειρίζεται μια μπάλα
  • Κρατάει με δυσκολία έναν απλό ρυθμό
  • Αργεί πολλές φορές να μιλήσει
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει πάνω από μια οδηγία ταυτόχρονα-  δεν ακολουθεί τις οδηγίες με τη σειρά τους. 
  • Επίσης δυσκολεύεται να κατανοήσει τις έννοιες που αφορούν την κατεύθυνση : μέσα-έξω,  πάνω-κάτω, εμπρός-πίσω κλπ.
  • Συγχέει το αριστερό με το δεξί χέρι, ή την ανατολή με τη δύση
  • Μαθαίνει δύσκολα την ώρα
  • Δεν θυμάται εύκολα προσωπικά στοιχεία, όπως τα γενέθλιά του, τη διεύθυνση ή το τηλέφωνο του σπιτιού του
  • Συγχέει το «χθες» με το «αύριο»
  • Δύσκολα θυμάται ο,τιδήποτε έχει τακτική ακολουθητική σειρά όπως τους μήνες του χρόνου ή τις ημέρες της εβδομάδας, το αλφάβητο ή την προπαίδεια
  • Κάνει πολλούς αναγραμματισμούς
  • Δεν προφέρει εύκολα τις πολυσύλλαβες λέξεις
  • Δεν είναι ικανό να αντιγράψει σωστά κυρίως από τον πίνακα
  • Έχει κακό γραφικό χαρακτήρα και είναι συνήθως αριστερόχειρας
  • Παρουσιάζει υπερβολική κούραση εξαιτίας της μεγάλης προσπάθειας για αυτοσυγκέντρωση, ενώ αντίστροφα τα αποτελέσματα είναι πενιχρά.
  • Όμως αντίθετα μπορεί να είναι επιδέξιο σε κάποιες άλλες ασχολίες (π.χ. στον ηλεκτρονικό υπολογιστή)!!

Όμως  τι είναι η  ΔΥΣΛΕΞΙΑ;

Η δυσλεξία είναι ειδική αδυναμία εκμάθησης της ανάγνωσης και της γραφής,

  • Δεν έχει καμία σχέση με τη νοητική καθυστέρηση,
  • Έχει αφετηρία τον εγκέφαλο,
  • Παρατηρείται σε όλους τους λαούς και τους πολιτισμούς,
  • Εμφανίζεται συχνότερα στα αγόρια παρά στα κορίτσια (4:1),
  • Οι αριστερόχειρες είναι συνήθως δυσλεκτικοί,
  • Είναι δε κληρονομική κατά το 88% και επίκτητη κατά το 12%.

  Αιτίες καθυστέρησης στην  ανάγνωση  και τη γραφή

 Δυσλεξία

  • Συναισθηματικά προβλήματα
  • Χαμηλή νοημοσύνη
  • Εμφανής νευρολογική πάθηση
  • Σωματική αναπηρία
  • Χαμηλό κοινωνικό – οικονομικό επίπεδο
  • Ανεπαρκής ή διακοπτόμενη σχολική φοίτηση
  •  Τα   αδύνατα  σημεία  του  δυσλεξικού  μαθητήΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ: -δυσκολεύεται να ξεχωρίσει τις λέξεις, να αποκωδικοποιήσει τις έννοιες, να συσχετίσει τον ήχο με τα αντίστοιχα σύμβολα.
    • ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
    • ΦΤΩΧΗ ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ στις ΠΡΑΞΕΙΣ:

    Α.  Μελέτες στην Αγγλία δείχνουν ότι το 60% των παιδιών με δυσλεξία έχουν κάποια δυσκολία με τα σχολικά μαθηματικά. Από αυτά 1)άλλα καταλαβαίνουν τις έννοιες αλλά δεν μπορούν να τις παρουσιάσουν στο χαρτί  και  2)άλλα δεν έχουν καμιά  ιδέα για τις έννοιες των μαθηματικών.

    Από το υπόλοιπο 40% :  1) το 11% υπερέχουν  στα μαθηματικά ενώ 2) το 29%   βρίσκονται  στο ίδιο επίπεδο με τα άλλα συνομήλικα παιδιά.

    Β. Η πρώτη κατηγορία γενικώς α) έχει δυσκολία στην αποστήθιση της προπαίδειας,  β) είναι πιο αργοί στη διεξαγωγή απλών πράξεων,  γ)όταν προσθέτουν και όταω αφαιρούν  χρησιμοποιούν  τα ΧΕΡΙΑ τους  και  ΣΗΜΕΙΏΣΕΙΣ, γ) μετρούν ανάποδα,  δ) δυσκολεύονται  στη μεταφορά αριθμών, ε) πολλαπλασιάζουν και διαιρούν πιο αργά και λανθασμένα, στ) δυσκολεύονται στην απομνημόνευση κανόνων και τύπων.

     

    • ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΥΠΩΝ
    • ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
    • ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΟΞΥΘΥΜΙΑ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΑΜΥΝΤΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΑΥΘΟΡΜΗΤΙΣΜΟΣ : θέλει να εκφράζει πρώτος και να προβάλλει τις σκέψεις του (άσχετες τις περισσότερες φορές προς το θέμα)
    • ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ (κυρίως της Αγγλικής γλώσσας, λόγω της αναντιστοιχίας ήχου και γραφής της λέξης)

     ΤΙ  ΠΡΕΠΕΙ  να κάνουμε;

     

    1. ΝΑ ΕΠΑΙΝΟΥΜΕ το παιδί  όσο αυτό είναι δυνατό
    2. ΝΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΥΜΕ, ώστε να αποκτήσει  αυτοεκτίμηση
    3. ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΜΕ, με το να βλέπει το παιδί να γίνεται κάτι μπροστά του,  με το να το κάνει το ίδιο, με το να μιμείται, με το να λαμβάνει μέρος
    4. ΝΑ ΠΑΡΟΤΡΥΝΟΥΜΕ να κάνει πράγματα στα οποία είναι καλύτερο, να ακούει μουσική, να παρακολουθεί ταινίες εκπαιδευτικές, να ακούει παραμύθια κλπ.
    5. ΝΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΜΕ την εργασία και όχι την ορθογραφία
    6. ΝΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΜΕ την προφορική εργασία όπου είναι δυνατό
    7. ΝΑ ΧΩΡΙΖΟΥΜΕ τις μεγάλες λέξεις σε συλλαβές με το μολύβι
    8. ΝΑ ΒΟΗΘΟΥΜΕ να προφέρει τις λέξεις σωστά
    9. ΝΑ ΤΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΜΕ να δουλεύει με ανοικτό βιβλίο
    10. ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ καθαρά τις σημαντικές λέξεις στον πίνακα
    11. ΝΑ ΔΙΝΟΥΜΕ αρκετό χρόνο να αντιγράφει από τον πίνακα
    12. ΝΑ ΒΟΗΘΟΥΜΕ στην κατανόηση με την αργή επανάληψη

     Τι  ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ  να  κάνουμε

     

    1. Να μην το κοροϊδεύουμε,
    2. Να μη διορθώνουμε τις γραπτές εργασίες ως προς την ορθογραφία,
    3. Να μην το υποχρεώνουμε να ξαναγράψει κάτι που έγραψε λανθασμένα. Δεν έχει τη δυνατότητα να διορθωθεί!!
    4. Να μην το συγκρίνουμε με άλλους,
    5. Να μην το υποχρεώνουμε να αλλάξει το γράψιμό του,
    6. Να μην το υποχρεώνουμε να διαβάζει δυνατά, αν δεν θέλει.

     

    Να μην ξεχνάμε ότι το δυσλεκτικό παιδί:

    Κουράζεται πιο γρήγορα και χρειάζεται περισσότερη συγκέντρωση από τα άλλα παιδιά.

    Δεν μπορεί να καταλάβει  όσα διαβάζει. Χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα στον τομέα αυτό στο σπίτι.

    Δεν έχει τη δυνατότητα να μάθει ξένες γλώσσες και ιδιαίτερα τα Αγγλικά.

    Υποφέρει από συνεχή αβεβαιότητα.

    Εργάζεται αργά, έτσι είναι πάντα υπό την πίεση του χρόνου.

Πηγή:stegigrammaton.wordpress.com

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.