eisigitis«ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ»

Ίδρυμα Ευγενίδου, 23-24 Μαΐου 2015

http://neospaidagogos.gr

Αποφώνηση του Συνεδρίου

Αξιότιμοι Σύνεδροι και Εισηγητές, Μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής, Κριτές, Μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής του 2ου Συνεδρίου του «Νέου Παιδαγωγού» (http://neospaidagogos.gr), αξιότιμοι εκπαιδευτικοί, φίλοι των δράσεών μας:

Με ιδιαίτερη χαρά, σας ανακοινώνουμε ότι ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες του 2ου συνεδρίου του «Νέου Παιδαγωγού», Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο, στις 23 & 24 Μαΐου 2015, σε έναν ιστορικό χώρο επιστήμης, τεχνολογίας και πολιτισμού, στο Ίδρυμα Ευγενίδου (στο Παλαιό Φάληρο).

Αισθανόμαστε την υποχρέωση να ευχαριστήσουμε από καρδιάς όλους εσάς, οι οποίοι συμβάλατε στην πετυχημένη υλοποίησή του.

Η παράθεση των αριθμών του συνεδρίου είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική μιας και συμμετείχε σε αυτό ένα μεγάλο σύνολο εισηγητών από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο (διδάκτορες, μεταπτυχιακοί, εκπαιδευτικοί της μάχιμης εκπαίδευσης), ενώ το παρακολούθησε πλήθος συνέδρων.  Η συνεδριακή ύλη απαρτίστηκε από 500 εργασίες 850 συγγραφέων! Οι εθελοντές εκπαιδευτικοί που στελέχωσαν τις ομάδες εργασίας του συνεδρίου ξεπέρασαν τους 600 (400 Κριτές, 150 μέλη Προεδρείων, 50 μέλη της Γραμματειακής υποστήριξης).

Θεωρούμε πως οι Θεματικές του Ενότητες κάλυψαν επαρκώς το πολυδιάστατο πεδίο της εκπαίδευσης, φωτίζοντας επίκαιρες πτυχές της παιδαγωγικής επιστήμης, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε επιστημονικό – ερευνητικό επίπεδο.

Οι συντελεστές του «Νέου Παιδαγωγού» επεδίωξαν εξαρχής, να δώσουν βήμα και λόγο σε όλους όσους το επιθυμούσαν, βγάζοντας τον εκπαιδευτικό από την απομόνωση, και πολλές φορές την απαξίωση την οποία βιώνει στις μέρες μας, έχοντας την πεποίθηση ότι η δημοκρατική, ελεύθερη αλλά και συνάμα τεκμηριωμένη διατύπωση απόψεων, ο εποικοδομητικός διάλογος, ο γόνιμος προβληματισμός, η θετική αλληλεπίδραση μεταξύ επιστημόνων, ίδιων αλλά και διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, αποτελούν αναγκαίες προϋποθέσεις για τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος και την εκρίζωση παθογενειών που βασανίζουν την παιδεία του τόπου δεκαετίες τώρα. Παρά το γεγονός της αδιαμφισβήτητης αξιακής έκπτωσης που βιώνουμε όλοι μας και της απουσίας πλέον της κοινής λογικής και της ενσυναίσθησης σε πλείστους τομείς της καθημερινότητά μας, ο παιδαγωγός του σήμερα, σε πείσμα των καιρών, ακούραστος συνεχίζει να υπηρετεί το όνειρό του, την προσφορά δηλαδή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης. Κατά συνέπεια, στο άκουσμα του συνεδρίου μας ανταποκρίθηκε ένας πρωτόγνωρος για τα ελληνικά δεδομένα αριθμός παιδαγωγών, οι οποίοι, εκφράστηκαν, παρουσιάζοντας καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές, καταθέτοντας προβληματισμούς, ανταλλάσσοντας σκέψεις και απόψεις, μετουσιώνοντας τέλος, το επιστημονικό θεωρητικό τους υπόβαθρο σε δημιουργική δράση. Συνάμα, μέσα σε αυτό το ομαδοσυνεργατικό κλίμα διατύπωσαν και τις μελλοντικές τους επιδιώξεις με στόχο πάντα την προαγωγή του παιδαγωγικού τους έργου, ώστε να γίνει περισσότερο αποτελεσματικό, επίκαιρο, θελκτικό, αφουγκραζόμενοι τις απαιτήσεις των καιρών, τις επιθυμίες και τις ουσιαστικές ανάγκες των εκπαιδευομένων.

Ωστόσο, πάνω από όλα, μας ενέπνευσαν με τον ενθουσιασμό τους, το ζήλο τους, τον αγόγγυστο μόχθο τους, ως λειτουργοί όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Από το μάχιμο εκπαιδευτικό της προσχολικής και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που  αγωνίζεται καθημερινά να εμπνεύσει στα παιδιά μας αξίες και οράματα, μέχρι τον ακάματο καθηγητή του Πανεπιστημίου, ο οποίος με πατρική στοργή καθοδηγεί το φοιτητή, φωτίζοντας το δρόμο του στα δύσβατα μονοπάτια της επιστημονικής γνώσης. Όλοι μαζί απέδειξαν για άλλη μια φορά πως η παιδαγωγική επιστήμη, αποτελεί «τέχνη», η οποία θα πρέπει να αποσκοπεί πρωτίστως στη σμίλευση της ψυχής του ανθρώπου, αναδεικνύοντας τη σπουδαιότητα της φύσης του.

Υποστηρίζοντας το αξίωμα ότι «η προσπάθεια τους ενός κάνει τη διαφορά» και έχοντας την πεποίθηση πως η Διά Βίου Εκπαίδευση αποτελεί προϋπόθεση για την ουσιαστική και αέναη αυτοβελτίωση κάθε ανθρώπου, σας προσκαλούμε να σταθείτε αρωγοί και στην επόμενη προσπάθειά μας. Εμείς με τη σειρά μας, θα θέσουμε ως μοναδικό σκοπό, την ανάδειξη του δικού σας έργου, μέσα από τη συλλογική δυναμική της «οικογένειας» του «Νέου Παιδαγωγού», αναπόσπαστο κομμάτι της οποίας, πλέον, είστε και εσείς αλλά και καθένας που πασχίζει για ένα καλύτερο αύριο για την παιδεία μας.

Καλή αντάμωση λοιπόν, στο 3ο Συνέδριο του Νέου Παιδαγωγού που θα διεξαχθεί στις 7 & 8 Μαΐου 2016 – και πάλι στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

Για την Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου

Καστανιάς Θεόδωρος

Εκπαιδευτικός Π.Ε.11, Μεταπτυχιακό στην “Άσκηση και Ποιότητα Ζωής” (Δ.Π.Θ.), μεταπυχιακό στο “Περιβάλλον και Υγεία. Διαχείριση Περιβαλλοντικών Θεμάτων με Επιπτώσεις στην Υγεία (Ε.Κ.Π.Α.),               Υποψήφιος Διδάκτορας Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

—————————————————————————————————————————-

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ»
Αριθμός απόφασης αναγνώρισης Πρωτοδικείου Αθηνών 579/2014

Καραγεώργη Σερβίας 12-14, ΤΚ 10562 ΑΘΗΝΑ Τηλ 2103219262
web:  http://neospaidagogos.gr      e-Mail:  [email protected]

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.