oothliΤην Τρίτη 5 Μαΐου 2015η ΟΙΕΛΕ εκπροσωπήθηκε από τον Α’ Αντιπρόεδρο Νίκο Παϊζη και το Γενικό Γραμματέα Γιώργο Χριστόπουλο στη διαδικασία ακρόασης των φορέων κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου του ΥΠΟΠΑΙΘ «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση» στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ αναγνώρισαν την επείγουσα και επιτακτική ανάγκη των ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται στο Νομοσχέδιο σχετικά:
(α) με τη θέσπιση «μεταβατικού θεσμικού πλαισίου για τα σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση» παράλληλα με την κατάργηση της «τράπεζας θεμάτων», εκτιμώντας ως θετικό το γεγονός ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις διευρύνονταιοι επιλογές των υποψηφίων σε περισσότερα του ενός επιστημονικά πεδία, και ταυτόχρονα αποδυναμώνεται η απόπειρα «φροντιστηριοποίησης» όλων των τάξεων του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου. Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ επέμειναν, ωστόσο, στην άμεση ανάγκη για τον λιτό και δομημένο στρατηγικό σχεδιασμό του εκπαιδευτικού συστήματος, θεμελιωμένου και τεκμηριωμένου μέσα από ένα ευρύ και σε βάθος εθνικό διάλογο για την παιδεία στην προοπτική της αποδυνάμωσης των καίριων παθογενειών του εκπαιδευτικού συστήματος που εντείνουν και διευρύνουν υπαρκτές εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες. Ο πλήρης αναπροσδιορισμός του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που φυσικά πρέπει να αποτελέσει κομβικό σημείο του κοινωνικού διαλόγου, θα πρέπει κατ’ εξοχήν να στηρίζεται στην διασφαλισμένη ποιότητα και πιστοποίηση των απολυτήριων τίτλων και πτυχίων σε όλες τια βαθμίδες εκπαίδευσης, αντί της διαχρονικά υιοθετούμενης λύσης της συνεχούς και επαναλαμβανόμενης επιβεβαίωσης, μέσω διαδοχικών εξετάσεων, του μορφωτικού επιπέδου των αποφοίτων/πτυχιούχων.

(β) στην «επανασύσταση των τομέων και ειδικοτήτων που είχαν καταργηθεί στην Δημόσια Δευτεροβάθμια Επαγγελματική εκπαίδευση» με την παράλληλη επιστροφή στις θέσεις τους των 2.500 καθηγητών της Επαγγελματικής εκπαίδευσης που είχαν βίαια ενταχθεί στο καθεστώς διαθεσιμότητας – απόλυσης με την ταυτόχρονη κατάργηση των οργανικών τους θέσεων, εκτιμώντας ως απόλυτα θετικό και δίκαιο ζήτημα τη δικαίωση του διαχρονικά υποτιμημένου τομέα της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας, που απροκάλυπτα επιλέχθηκε δύο χρόνια πριν ως εξιλαστήριο θύμα των μνημονιακών και νεοφιλελεύθερων επιταγών στον τομέα της εκπαίδευσης.

(γ) στον επαναπροσδιορισμό της έννοιας και του χαρακτήρα των «Πειραματικών και Προτύπων σχολείων». Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ επιχειρηματολόγησαν υπέρ του θεσμού των πειραματικών σχολείων, που αφενός μεν οφείλουν να καλύπτουν όλες τιςεκπαιδευτικές παραμέτρους (επίδοσης, γεωγραφικής και κοινωνικής προέλευσης του μαθητικού πληθυσμού, επάρκειας και ακαδημαϊκών προσόντων του εκπαιδευτικού προσωπικού) προκειμένου ο πειραματισμός να επιτρέπει τη γενίκευση στο σύνολο της χώρας, αφετέρου δε να εναλλάσσονται ανά χρονικό διάστημα προκειμένου να μετέχουν στην κατηγορία όσο το δυνατό περισσότερες σχολικές μονάδες και να μην δημιουργούνται σχολεία ελίτ.

 (δ) στην επιλογή των Διευθυντών των Σχολικών μονάδων και των Διευθυντών Εκπαίδευσης.Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ υπενθύμισαν από τα Πρακτικά του ΣΠΔΕ την έντονη παρέμβαση των κομμάτων στη διοίκηση της εκπαίδευσης, παρά την επίφαση της αντικειμενικής αξιολόγησης και των κριτηρίων/μορίων. Εκτιμώντας, ως ιδιαίτερα θετικό γεγονός τη δυνατότητα έκφρασης γνώμης του Συλλόγου των Διδασκόντων για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, παρά τους υπαρκτούς φόβους δυσλειτουργίας στην πρώτη εφαρμογή, ζήτησαν από την πολιτική ηγεσία, ισότιμη αντιμετώπιση μεταξύ Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων στην ανάδειξη των στελεχών σε επίπεδο σχολικής μονάδας (Διευθυντής και Υποδιευθυντής σχολικής μονάδας), παραπέμποντας στις συνολικές προτάσεις της ΟΙΕΛΕ για το συγκεκριμένο θέμα, όπως αυτές διατυπώθηκαν κατά τη συζήτηση, σχετικού Νομοσχεδίου του ΥΠΕΠΘ, στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΣΥΠ το 2005.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.