boylh_epitroph_0Δεκτό επί της αρχής, επί των άρθρων και στο σύνολό του, κατά πλειοψηφία, έγινε το Σχέδιο Νόμου για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η συνεδρίαση της οποίας ολοκληρώθηκε στις 10:30 απόψε.

Η συζήτηση και η ψήφιση  του Σχεδίου Νόμου στην Ολομέλεια της Βουλής θα γίνει την Παρασκευή 8 Μαίου.
Οι τοποθετήσεις των εισηγητών και αγορητών κατά τη σημερινή συζήτηση:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΑΞΕΒΑΝΑΚΗΣ (Εισηγητής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η ακρόαση των φορέων νομίζω πλούτισε την σκέψη όλων μας και ως συνέχεια της χθεσινής μας συζήτησης επί της αρχής, μπορούμε πιο εμπεριστατωμένα να κάνουμε την αποψινή μας συζήτηση.
Επαναλαμβάνουμε, ότι πρόκειται για ένα μεταβατικό νομοσχέδιο που ο σκοπός του είναι να καλύψει και να ρυθμίσει ορισμένες επείγουσες ανάγκες στα τέσσερα ζητήματα με τα οποία καταπιάνεται.
Στο δεύτερο άρθρο, γίνεται αποσύνδεση της βαθμολογίας του λυκείου από τον βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι γνωστή εξαγγελία πολλών χώρων ότι θα πρέπει το λύκειο να αποκτήσει το αυτόνομο ρόλο του και να αποδεσμευτεί από τις διαδικασίες εισαγωγής.
Στο σημείο αυτό, το νομοσχέδιο απαντάει έστω και μόνο στο εξεταστικό ζήτημα ότι ο βαθμός εισαγωγής αποσυνδέεται πλήρως. Είναι λοιπόν ένα πρώτο θετικό βήμα. Επιπλέον, καταργείται η τράπεζα θεμάτων ως υποχρεωτικό εργαλείο για τους διδάσκοντες και τους μαθητές. Αναλύθηκαν αρκετά νομίζω οι συνέπειες της ύπαρξης της πέρσι στην πρώτη τάξη του λυκείου που σε συνδυασμό με τους δυσμενείς όρους παραγωγής, οδήγησε στην απόρριψη και στην παραπομπή του 1/4 περίπου των μαθητών. Και εξανάγκασε και το Υπουργείο Παιδείας με επανειλημμένες εγκυκλίους να προσπαθήσει να επουλώσει κάποιες από τις πληγές που προκάλεσε αυτός ο συνδυασμός.
Στο άρθρο 3, που είναι τα καθοριστικό σημείο του νομοσχεδίου, γίνεται ορισμός των επιστημονικών πεδίων και η διεύρυνση των επιλογών των μαθητών. Ξέρουμε πολύ καλά ότι με το ισχύον σύστημα του νέου λυκείου, οι μαθητές είχαν πρόσβαση μόνο σε ένα επιστημονικό πεδίο. Επομένως, οι δυνατές επιλογές που είχαν ήταν ιδιαίτερα περιορισμένες και για το λόγο αυτό ήταν φανερό ότι ένας μεγάλος ή μικρότερος, αλλά πάντως ένας σοβαρός αριθμός μαθητών, θα αποκλείονταν από την εισαγωγή τους στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, παρόλο που θα είχε συγκεντρώσει  υψηλή ή και αρκετά υψηλή βαθμολογία στις εξετάσεις.
Δίνεται, λοιπόν, η δυνατότητα στους μαθητές επιλέγοντας και ένα πέμπτο μάθημα να έχουν πρόσβαση και σε ένα δεύτερο επιστημονικό πεδίο και άρα οι δυνατότητες επιλογών τους να είναι αρκετά αυξημένες.
Στο άρθρο 6, αποκαθίσταται η δημοκρατία, θα έλεγα και η δικαιοσύνη στο χώρο της τεχνικής εκπαίδευσης. Ίσως είναι βαρύς ο όρος, αλλά θα τον επαναλάβω. Τον Ιούλιο του 2013 συνέβη ένα πραξικόπημα, το οποίο έδιωξε χιλιάδες εκπαιδευτικούς και μαθητές από τα σχολεία.
Ένα μήνα μετά το πραξικόπημα που έγινε στην Ε.Ρ.Τ. ακολούθησε ένα δεύτερο το οποίο έπληξε πάνω από δύο χιλιάδες εκπαιδευτικούς αδιακρίτως, χωρίς καμία και κανενός είδους αξιολόγηση. Και κυρίως έδιωξε πάνω από 20.000 μαθητές, κυρίως κορίτσια και έχει και αυτό τη σημασία του από το να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην ιδιότητα που είχαν επιλέξει.

Ολόκληρο το άρθρο στο esos.gr

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.