Όταν οι μαθητές μας μεγαλουργούν

Όταν οι μαθητές μας μεγαλουργούν

xipkqqhhkm5151703a1c538Κι ενώ στην εκπαιδευτική επικαιρότητα, το ενδιαφέρον  μονοπωλούν το «άνοιγμα» της Τράπεζας των Θεμάτων και οι μαζικές αντιδράσεις των μαθητών για το νομοσχέδιο, κι ενώ, για μία ακόμη μέρα, καλούμαι  να εκπληρώσω το χρέος μου απέναντι στους μαθητές μου και να τους εμπνεύσω  να « ορέγονται του ειδέναι » , απαλλαγμένη από την οργή που με γεμίζει η επίγνωση της ασέβειας , εκ μέρους του  εκπαιδευτικού συστήματος,  απέναντι στην  έμφυτη, κατά  τον Αριστοτέλη, αυτή τάση του ανθρώπου να επιδιώκει τη γνώση, η είδηση της επιλογής, ανάμεσα σε εκατοντάδες,  της έκθεσης της μαθήτριάς μου  για να συμμετάσχει (εκπροσωπώντας τον νομό Αχαΐας), στον Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό έκθεσης  (με θέμα την καταπάτηση των δικαιωμάτων των παιδιών), αλλάζει εντελώς το  μέσα μου σκηνικό και με απελευθερώνει  από  τα  ψυχολογικά και συνειδησιακά  μου βαρίδια.
Όταν η συγκίνησή μου  καταφέρνει να ελεγχθεί,  η σκέψη μου,  ξεπερνά τη Χρύσα, καθώς μέσα από αυτήν, αναγνωρίζω και επικροτώ το γνωσιολογικό δυναμικό χιλιάδων μαθητών που επιλέγουν να  δοκιμάζουν την  ικανότητά τους στην  αυτενέργεια,   μέσω της  πνευματικής δράσης, της ελεύθερης  έκφρασης, της μαθηματικής  σκέψης και  της επιχειρηματικής δράσης, στα πλαίσια αντίστοιχων  πολυάριθμων διαγωνισμών που διεξάγονται τα τελευταία χρόνια με πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας κι άλλων   ιδιωτικών φορέων, ακόμα και διαδικτυακών.
Και δεν είναι ο ανταγωνισμός μεταξύ των  ανήλικων μαθητών, εδώ, το ζητούμενο.. είναι η ευκαιρία  να αναμετρηθούν  οι νέοι  με τα εσωτερικά τους «δαιμόνια» και να γνωρίσουν τα όριά τους.. είναι τα κίνητρα  που τους δίνονται για να φιλοτεχνήσουν την προσωπική τους ποίηση και να αναδείξουν την ρητορική τους δεινότητα χωρίς να ακολουθούν  αυστηρές νόρμες που  τους υπονομεύουν την έμπνευση.. οι  αφορμές  για να ξεφύγουν από τις σχολικές μεθοδολογίες προς την  επίλυση μαθηματικών προβλημάτων και να αναμετρηθούν  ελεύθερα με αριθμούς  και φυσικούς νόμους.. με λέξεις και ρίμες.. προκείμενες και συμπεράσματα. Είναι ένας τρόπος, ίσως, να εκτιμήσουν αντικειμενικά  τα ταλέντα τους και να ελέγξουν τις κλίσεις και τα χαρίσματά τους,  ακόμα και τους τρόπους τους να διαχειρίζονται  την επιτυχία ή να ερμηνεύουν ορθολογικά την  αποτυχία τους..
Οι μαθητικοί  διαγωνισμοί δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται μεμονωμένα, ως μέσα αποθησαύρισης ευφυών  ιδεών και εγκεφάλων  ή ανιχνευτές ταλέντων . Κι αν κι εγώ, προσπαθώντας να καθοδηγήσω  τη μαθήτριά μου  ώστε να αναλύει, όσο γίνεται πληρέστερα και πιο «αποδεκτά», θέματα έκθεσης, όπως  το συγκεκριμένο ,  της οριοθετώ συχνά τη σκέψη  και της προσφέρω  εύκολες λύσεις ,με τετριμμένες διδαχές  και με στόχο να εξασφαλίσει  το πολυπόθητο «άριστα», ξέρω, και μου το απέδειξε, ότι  ένα διαυγές πνεύμα και ένα ατόφιο ταλέντο δεν επιδέχονται τα στεγανά που επιβάλλουν τα εκάστοτε συστήματα…  πάντα βρίσκουν τον τρόπο να μεγαλουργούν!
Θερμά συγχαρητήρια στο «δικό μου» παιδί ,  και  σε όλα τα «δικά μας» παιδιά , που  τολμούν και καταφέρνουν να  τοποθετηθούν  στον κόσμο  αξιών που τους δομήσαμε,  με το δικό τους ξεχωριστό  τρόπο!!!
ΥΓ. Χρύσα μου, σου είμαι ευγνώμων  για την δύναμη που μου δίνεις να συνεχίζω το έργο μου με όραμα και πίστη στα «θαύματα»!

Για το ‘Ετσι Μαθαίνω γράφει η
Αγγελική Κυριακοπούλου

'Ετσι Μαθαίνω
E-learning, σύγχρονη τηλεκπαίδευση, ψηφιακό στυλό, διαδραστικός πίνακας, μάθημα σε πραγματικό χρόνο, τηλεδιάσκεψη…Τελικά τι ακριβώς μπορώ να κάνω σε ένα μάθημα του «Έτσι μαθαίνω»;

Με πολύ απλά λόγια έχω τη δυνατότητα να βλέπω και να ακούω τον καθηγητή μου να παραδίδει και να συζητάμε τις απορίες μου, όπως θα έκανα σε μία παραδοσιακή τάξη ή σε ένα ιδιαίτερο μάθημα. Προσωπικές σημειώσεις, σχολικό εγχειρίδιο, ασκήσεις, διδακτικό υλικό από το διαδίκτυο και ό,τι άλλο απαιτείται για τη διδασκαλία μεταφορτώνονται στην πλατφόρμα του «Έτσι μαθαίνω» και είναι διαθέσιμα στο δάσκαλο και τους μαθητές για επεξεργασία και ανάγνωση.

E-learning, σύγχρονη τηλεκπαίδευση, ψηφιακό στυλό, διαδραστικός πίνακας, μάθημα σε πραγματικό χρόνο, τηλεδιάσκεψη…Τελικά τι ακριβώς μπορώ να κάνω σε ένα μάθημα του «Έτσι μαθαίνω»; Με πολύ απλά λόγια έχω τη δυνατότητα να βλέπω και να ακούω τον καθηγητή μου να παραδίδει και να συζητάμε τις απορίες μου, όπως θα έκανα σε μία παραδοσιακή τάξη ή σε ένα ιδιαίτερο μάθημα. Προσωπικές σημειώσεις, σχολικό εγχειρίδιο, ασκήσεις, διδακτικό υλικό από το διαδίκτυο και ό,τι άλλο απαιτείται για τη διδασκαλία μεταφορτώνονται στην πλατφόρμα του «Έτσι μαθαίνω» και είναι διαθέσιμα στο δάσκαλο και τους μαθητές για επεξεργασία και ανάγνωση.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.