Γιατί χρειάζεται να εκπαιδευτούμε στη διαδικτυακή διδασκαλία;

Γιατί χρειάζεται να εκπαιδευτούμε στη διαδικτυακή διδασκαλία;

e-tutorΠρόσφατα γιόρτασα μία πολύ σημαντική επέτειο καθώς ολοκληρώθηκαν 7 χρόνια από τη μέρα που έκανα το πρώτο μου διαδικτυακό μάθημα.

Όταν ξεκινήσαμε με τον κ. Παύλο Ξύνα να πειραματιζόμαστε στη διαδικτυακή διδασκαλία, είχα ήδη κάποιες θεωρητικές γνώσεις λόγω των σπουδών μου στο IOE, University of London αλλά η θεωρία δεν είναι ποτέ αρκετή. Χρειάστηκε λοιπόν για την υλοποίηση των σχεδίων μας πολύ δουλειά και ο λόγος που επιμείναμε ήταν φυσικά επειδή αντιλαμβανόμασταν και οι δύο ότι το μέλλον της εκπαίδευσης θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την τεχνολογία.

Αυτό όμως που δεν μπορούσα τότε να φανταστώ είναι πόσο βοηθητική θα είναι η διδασκαλία μέσω υπολογιστή για τους μαθητές μου και κυρίως για αυτούς που για τον οποιονδήποτε λόγο δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημά τους σε μία παραδοσιακή τάξη. Τι μαθητές μπορεί να είναι αυτοί; Παιδιά που μένουν σε απομακρυσμένες περιοχές και δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα φροντιστηριακά τους μαθήματα ή να μάθουν ξένες γλώσσες, Ελληνες ομογενείς του εξωτερικού που δεν υπάρχει κοντά τους κάποιο ελληνικό σχολείο και φυσικά πολλά παιδιά με προσωρινά ή μόνιμα κινητικά και άλλα προβλήματα.

Κάποια στιγμή μιλώντας με μία συνάδελφο της παραδοσιακής τάξης και προσπαθώντας να της εξηγήσω πως ακριβώς διεκπεραιώνεται το μάθημα μέσω υπολογιστή γύρισε και μου είπε με όλη την ειλικρίνεια που την χαρακτηρίζει «απαπα εμένα δεν μου αρέσουν αυτά που λες, η τεχνολογία δεν είναι καλό πράγμα, τα παιδιά πρέπει να έρχονται στο σχολείο να γνωρίζουν άλλα παιδιά, να παίζουν, να κοινωνικοποιούνται». Τι θα γίνει όμως με τα παιδιά ή εν γένει με τους μαθητές που δεν μπορούν να έρθουν στην παραδοσιακή τάξη; Βλέπετε όταν μιλάμε για μαθητές μας έρχονται στο νου μόνο τα χαρούμενα παιδάκια που πηγαίνουν με την τσαντούλα τους στο σχολείο και στο φροντιστήριο και όχι αυτά που για διάφορους λόγους είναι υποχρεωμένα να παραμένουν σπίτι τους.

Είναι καλό λοιπόν να μη βλέπουμε τα πράγματα μονόπλευρα. Η τεχνολογία αν χρησιμοποιηθεί σωστά μπορεί να φανεί πολύ ωφέλιμη για πάρα πολύ κόσμο που έχει ανάγκη. Για το λόγο αυτό εμείς ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε να διαθέτουμε όλα τα απαιτούμενα προσόντα και να είμαστε άρτια καταρτισμένοι για να μεταδώσουμε τις γνώσεις μας όχι μόνο στα παιδιά μας που μπορούν να μεταβούν σε κάποια παραδοσιακή τάξη αλλά και σε αυτά που δεν μπορούν.

Για το Έτσι Μαθαίνω γράφει
η Στέλλα Μπομποτσιάρη

'Ετσι Μαθαίνω
E-learning, σύγχρονη τηλεκπαίδευση, ψηφιακό στυλό, διαδραστικός πίνακας, μάθημα σε πραγματικό χρόνο, τηλεδιάσκεψη…Τελικά τι ακριβώς μπορώ να κάνω σε ένα μάθημα του «Έτσι μαθαίνω»;

Με πολύ απλά λόγια έχω τη δυνατότητα να βλέπω και να ακούω τον καθηγητή μου να παραδίδει και να συζητάμε τις απορίες μου, όπως θα έκανα σε μία παραδοσιακή τάξη ή σε ένα ιδιαίτερο μάθημα. Προσωπικές σημειώσεις, σχολικό εγχειρίδιο, ασκήσεις, διδακτικό υλικό από το διαδίκτυο και ό,τι άλλο απαιτείται για τη διδασκαλία μεταφορτώνονται στην πλατφόρμα του «Έτσι μαθαίνω» και είναι διαθέσιμα στο δάσκαλο και τους μαθητές για επεξεργασία και ανάγνωση.

E-learning, σύγχρονη τηλεκπαίδευση, ψηφιακό στυλό, διαδραστικός πίνακας, μάθημα σε πραγματικό χρόνο, τηλεδιάσκεψη…Τελικά τι ακριβώς μπορώ να κάνω σε ένα μάθημα του «Έτσι μαθαίνω»; Με πολύ απλά λόγια έχω τη δυνατότητα να βλέπω και να ακούω τον καθηγητή μου να παραδίδει και να συζητάμε τις απορίες μου, όπως θα έκανα σε μία παραδοσιακή τάξη ή σε ένα ιδιαίτερο μάθημα. Προσωπικές σημειώσεις, σχολικό εγχειρίδιο, ασκήσεις, διδακτικό υλικό από το διαδίκτυο και ό,τι άλλο απαιτείται για τη διδασκαλία μεταφορτώνονται στην πλατφόρμα του «Έτσι μαθαίνω» και είναι διαθέσιμα στο δάσκαλο και τους μαθητές για επεξεργασία και ανάγνωση.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.