mathisiakes duskoliesΜε αφορμή ερωτήματα που υποβάλλονται στο Γραφείο του Σχολικού Συμβούλου 16ης Περιφέρειας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Κρήτης, σχετικά με τις τελικές εξετάσεις Μαΐου–Ιουνίου, αλλά και τα διαγωνίσματα των τριμήνων του Γυμνασίου και του Α΄ τετραμήνου του Λυκείου, οι οποίες μετά από εισήγηση των οικείων ΚΕΔΔΥ ή Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων, πρέπει να διεξάγονται προφορικά, σάς υπενθυμίζουμε-γνωρίζουμε μέρος της ανωτέρω σχετικής (τροποποιημένης) του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, η αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσαριθμησία, δυσγραφία:

  1. Πρέπει να διεξάγεται μέσα σ’ ένα κλίμα ασφάλειας, αποδοχής και σεβασμού της ιδιαιτερότητας των μαθητών. Γι αυτό, θα πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα οι μαθητές να χρησιμοποιούν το πρόχειρό τους, προκειμένου να σημειώσουν σ’ αυτό οτιδήποτε κρίνουν απαραίτητο για το θέμα, το οποίο στη συνέχεια θα αναπτύξουν προφορικά.
  2. Σε καμία περίπτωση οι πρόχειρες σημειώσεις δεν συνυπολογίζονται στον τελικό βαθμό και ούτε υποκαθιστούν την προφορική εξέταση. Πρέπει ακόμα να τους παρέχονται διευκρινίσεις και να τους δίνεται επιπλέον χρόνος, στην περίπτωση που θα ζητηθεί.
  3. Στα θεωρητικά μαθήματα ενδέχεται ο εξεταζόμενος να μην μπορεί ή να δυσκολεύεται να αποδώσει σε συνεχή λόγο ένα γνωστικό αντικείμενο, οπότε κρίνεται σκόπιμο να απαντά σε ερωτήσεις που θα του υποβάλλονται.
  4. Ως προς την εξέταση στο μάθημα της έκθεσης, η αξιολόγηση να επικεντρώνεται στην κατανόηση των βασικών εννοιών του θέματος και στην παρουσίαση των επιχειρημάτων του.
  5. Στην εξέταση στα πρακτικά μαθήματα π.χ. Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία είναι πιθανόν, ο μαθητής/μαθήτρια να μη χρησιμοποιεί σωστά τα πρόσημα ή να κάνει λάθη στις πράξεις. Τότε ο καθηγητής χρειάζεται να παρεμβαίνει, να επισημαίνει το λάθος και να τον/την υποβοηθεί, να προχωρήσει.
  6. Στη διάρκεια της εξέτασης, αν κάποια στιγμή παρατηρηθεί διάσπαση της προσοχής του μαθητή -κάτι που είναι αναμενόμενο- η επαναφορά του στην εξεταστική διαδικασία ενδείκνυται να επιτευχθεί με διακριτικούς χειρισμούς.
  7. Οι ερωτήσεις των διαφόρων μαθημάτων είναι απαραίτητο, να διαβάζονται από τον εξεταστή και να παρέχονται εξηγήσεις, ώστε να είναι απόλυτα κατανοητό το περιεχόμενό τους.

Παρακαλούνται οι Διευθυντές/Διευθύντριες των Γυμνασίων και Λυκείων Κρήτης, όπως ενημερώσουν τους Συλλόγους Διδασκόντων για το περιεχόμενο της εγκυκλίου και να γνωστοποιήσουν το περιεχόμενό της, στους οικείους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων.

Ο ΣΧΟΛΙΚOΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 16ης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Ε.Α.Ε ΚΡΗΤΗΣ

 

                             ΔΡ. ΤΡΙΠΟΛΙΤΑΚΗΣ Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.