[Η πιο κάτω σύντομη ανακοίνωση εκφωνήθηκε στο πλαίσιο της Συνάντησης για την Προώθηση της Ελληνογερμανικής Επιστημονικής Συνεργασίας (Tagung zur deutsch-griechischen Wissenschaftsooperation), η οποία έλαβε χώρα στο Πανεπιστήμιο του Αμβούργου στις 5-7 Φεβρουαρίου 2015. Βασικός στόχος της συνάντησης ήταν η γνωριμία και διασύνδεση (matchmaking) Ελλήνων και Γερμανών επιστημόνων, με απώτερη επιδίωξη την προώθηση κοινών δράσεων στο επίπεδο της διδασκαλίας ή/και της έρευνας σε όλο το φάσμα των επιστημών.

Προσωπικά έλαβα μέρος στο ειδικό εργαστήριο για την κλασική φιλολογία, το οποίο συντόνισε ο Καθηγητής Christian Brockmann. Στο πλαίσιο του εργαστηρίου μας ζητήθηκε αρχικώς να παρουσιάσουμε διά βραχέων το επιστημονικό μας προφίλ και στη συνέχεια να αναφερθούμε σε μία ή περισσότερες διαστάσεις της δουλειάς μας, οι οποίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση για συνεργασίες στο άμεσο μέλλον.

Στα περίπου δεκαπέντε λεπτά που είχα στη διάθεσή μου επέλεξα να αναφερθώ στο καινοτόμο επιχειρησιακό μοντέλο του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, το οποίο κατά τη γνώμη μου μπορεί να προσφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα στη σύγχρονη ακαδημαϊκή αγορά. Ως βασικά πλεονεκτήματα αυτού του επιχειρησιακού μοντέλου επισήμανα τα εξής τρία:

(α) τη μεγάλη ευελιξία στη διαμόρφωση των Ομάδων Διδακτικού Προσωπικού, οι οποίες μπορούν να αντλούν κορυφαίο επιστημονικό δυναμικό συνδυάζοντας την εμπειρία των μελών ΔΕΠ τρίτων πανεπιστημίων με τον ενθουσιασμό των νεώτερων επιστημόνων (με άλλα λόγια: η πραγματική δύναμη του ΑΠΚΥ και κάθε ανοικτού πανεπιστημίου είναι τα πάμπολλα μέλη του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, που προέρχονται από ποικίλα ακαδημαϊκά περιβάλλοντα, και όχι τα ελάχιστα μέλη ΔΕΠ)·

Πηγή: Ολόκληρο το άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε στο http://antonispetrides.wordpress.com

Προηγούμενο άρθροΟ θεσμός της Διαμεσολάβησης και η Σχολική Διαμεσολάβηση
Επόμενο άρθροΕνδοσχολική επιμόρφωση στη δημιουργία εκπαιδευτικών ιστοσελίδων
Ο Αντώνης Κ. Πετρίδης (γεν. 1975) είναι αριστούχος απόφοιτος κλασικής φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Cambridge (Trinity College). Υπηρετεί ως Επίκουρος Καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας στο Πρόγραμμα “Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό” του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα κινούνται κυρίως γύρω από το αρχαίο ελληνικό θέατρο και την ελληνιστική λογοτεχνία. Από το 2009 ανήκει στην ομάδα που συνέγραψε και εποπτεύει την εφαρμογή του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος για τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών και Λατινικών στη Μέση Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας έχει αναλάβει την πτυχή της Αρχαίας Γραμματείας από Μετάφραση στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.