logotexnia_2015Ὁ τόπος μας εἶναι κλειστός

«Ὁ τόπος μας εἶναι κλειστός, ὅλο βουνὰ ποὺ ἔχουν σκεπὴ τὸ χαμηλὸ οὐρανὸ μέρα καὶ νύχτα. Δὲν ἔχουμε ποτάμια δὲν ἔχουμε πηγάδια δὲν ἔχουμε πηγὲς μονάχα λίγες στέρνες, ἄδειες κι᾿ αὐτές, ποὺ ἠχοῦν καὶ ποὺ τὶς προσκυνοῦμε. Ἦχος στεκάμενος κούφιος, ἴδιος με τὴ μοναξιά μας ἴδιος με τὴν ἀγάπη μας, ἴδιος με τὰ σώματά μας. Μᾶς φαίνεται παράξενο ποὺ κάποτε μπορέσαμε νὰ χτίσουμε τὰ σπίτια τὰ καλύβια καὶ τὶς στάνες μας. Κι᾿ οἱ γάμοι μας, τὰ δροσερὰ στεφάνια καὶ τὰ δάχτυλα γίνουνται αἰνίγματα ἀνεξήγητα γιὰ τὴ ψυχή μας. Πῶς γεννήθηκαν πῶς δυναμώσανε τὰ παιδιά μας;
Ὁ τόπος μας εἶναι κλειστός. Τὸν κλείνουν οἱ δυὸ μαῦρες Συμπληγάδες. Στὰ λιμάνια τὴν Κυριακὴ σὰν κατεβοῦμε ν᾿ ἀνασάνουμε βλέπουμε νὰ φωτίζουνται στὸ ἡλιόγερμα σπασμένα ξύλα ἀπὸ ταξίδια ποὺ δὲν τέλειωσαν σώματα ποὺ δὲν ξέρουν πιὰ πῶς ν᾿ ἀγαπήσουν».
(Γεώργιος Σεφέρης, Α. Ἡ Πέτρα)

Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

Στην εισήγηση μας με μεθοδολογικό εργαλείο την ανάλυση περιεχομένου, (content analysis) προσεγγίζουμε ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής και ιδεολογικού πλαισίου της διδακτικής της λογοτεχνίας στο Λύκειο. Με γνώμονα τη σύνδεση του Λυκείου με την τριτοβάθμια εκπαίδευση εστιαζόμαστε στο γνωστικό περιεχόμενο της ύλης και πώς αυτό συνδέεται με τις ουμανιστικές αξίες (human values), την ηθική (morality), αλλά και την ολοκλήρωση της προσωπικότητας των πολιτών ως κοινωνικών υποκειμένων.

  • Συγκριτική προσέγγιση των δυο τελευταίων Αναλυτικών Προγραμμάτων
  • Διδακτική της λογοτεχνίας με αξιοποίηση χωροχρονικών και πολιτισμικών διαστάσεων
  • Χρήση ΤΠΕ στη λογοτεχνία
  • Εθνική και παγκοσμιοποιημένη λογοτεχνία
  • Κοινωνικά δίκτυα και λογοτεχνία
  • Νεανική ηλικία και λογοτεχνία
  • Ψυχο-κοινωνιολογικές προσεγγίσεις στη λογοτεχνία

 

Περισσότερες πληροφορίες για το σεμινάριο στη σελίδα www.aie.gr

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.