Έντονη είναι η κριτική των κομμάτων της αντιπολίτευσης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το νέο Λύκειο.
Ο κ. Τάσος Κουράκης βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α τόνισε: “Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, λοιπόν, από την αρχή μέχρι το τέλος χαρακτηρίζεται από μια διαδικασία επιλογής και απόρριψης ενώ φιλοδοξία κάθε μεταρρύθμισης θα ήταν να κερδίσει τους μαθητές των πίσω θρανίων αλλάζοντας τα αναλυτικά προγράμματα, ξαναγράφοντας βιβλία και εισάγοντας θεσμούς ενισχυτικής διδασκαλίας”.

Μάλιστα ο κ. Κουράκης συμπλήρωσε πως “όταν είχαμε τη μεταρρύθμιση Αρσένη κατά την περίοδο 1989-1990 και μπήκαν οι εξετάσεις στην Β΄ και Γ΄Λυκείου, ένας μεγάλος αριθμός μαθητών πάνω από 25% κόπηκαν. Σκεφτείτε τι θα γίνει τώρα που τα θέματα θα είναι κατά 50% από τράπεζα θεμάτων.
Θα γίνει σφαγή. Το 60% δεν θα περάσει. Όταν μάλιστα μπαίνουν και οι δικλίδες απόρριψης μέσος όρος 10 σε κάθε μάθημα, μαθηματικά και ελληνικά 10, και 8 στα υπόλοιπα, καταλαβαίνετε πόσοι θα κατορθώσουν να προαχθούν από τη μια τάξη στην άλλη ή να πάρουν απολυτήριο”.

Ο κ. Κωνσταντίνος Γιοβανόπουλος από τους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ σημείωσε: “Δεν νομίζω ότι έτσι προσφέρουμε μεταρρύθμιση στο τόπο, είναι μια αντιμεταρρύθμιση αφού διαπιστώνω ότι, όταν εγώ πριν από 25 χρόνια έδινα εξετάσεις είχαν δέσμες. Τώρα, επιστρέφουμε πάλι στις δέσμες από την αρχή, λες και δεν έχουμε βήματα προς τα εμπρός να κάνουμε ή να συνεννοηθούμε, λες και δεν μπορούμε να συμπράξουμε όλοι σε ένα εθνικότερο σχέδιο, σε ένα μακρόπνοο σχέδιο. Εκεί που πια να μιλάμε για μεταρρύθμιση”.

Η κ. Μαρία Ρεπούση από τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ επεσήμανε μεταξύ άλλων: “Η αυτοτέλεια του Λυκείου, νομίζω ότι θα συμφωνήσουμε πολλοί από εμάς και η απεξάρτησή της από το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ μοιάζει σήμερα ως προαπαιτούμενο οποιασδήποτε μεταρρύθμισης του Λυκείου. Τι κάνει το σχέδιο νόμου; Το επισημαίνει η Αιτιολογική Έκθεση. Το κάνει ή δεν το κάνει; Συμβάλει στην απεξάρτηση του Λυκείου από το σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη Βαθμίδα της Εκπαίδευσης; Το διακηρύσσει, κάνει κάποια δειλά βήματα, αλλά δεν το ολοκληρώνει”.

Κριτική άσκησε και ο βουλευτής του Κ.Κ.Ε Γιώργος Λαμπρούλης: “Στην ουσία η κυβέρνηση στερεί ακόμη πιο νωρίς από τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας είναι αναγκαία για τη σημερινή εποχή γενική μόρφωση, ως υπόβαθρο για κάθε μελλοντική επαγγελματική επιλογή”.

Του νομοσχεδίου υπεραμύνθηκε ο εισηγητής της Ν.Δ Γιάννης Πασχαλίδης τονίζοντας πως “το παρόν νομοσχέδιο είναι το δημιούργημα ενός πολυπρόσωπου συμβουλίου και ελπίδα μας, είναι η ανάπτυξή του, σε διάστημα τριών ετών, να δημιουργήσει ένα νέο «επαναστατικό τόπο μάθησης». Νέα προγράμματα σπουδών και ένα σύστημα εισαγωγικών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αποσυνδεδεμένο από το σχολείο, έρχονται να καταργήσουν το Λύκειο, με τη μορφή που το γνωρίζουμε μέχρι σήμερα”.

Οι φορείς που κλήθηκαν για να διατυπώσουν τις απόσψεις τους στην Επιτροπή Μορψτικών Υποθέσεων είναι η ΟΛΜΕ, η ΟΙΕΛΕ, η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών, η ΕΤΕ, η ΓΕΣΕΒΕ .η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εκπαιδευτών Ειδικής Αγωγής, η ΠΟΣΔΕΠ, η ΟΣΕΠ ΤΕΙ, η Ανωτάτη Συνομοσπονδία Γονέων και η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.