Η δύναμη των λέξεων

Η δύναμη των λέξεων

ekpaideutikosΤης Δήμητρας Μιχαλίτση
Νέο δάνειο για την Ελλάδα λέει το μεγάλο κανάλι – καλοί άνθρωποι θα μας δώσουν κι άλλα λεφτά για να καλύψουμε το «χρηματοδοτικό κενό» παρόλο που τα κοινοβούλιά τους τους σκυλοβρίζουν. Προφανώς η γερμανική ηγεσία διακατέχεται από ακατάσχετη ελληνολατρεία και ρισκάρει ακόμα και την επανεκλογή της για να μας βοηθήσει και αυτοί που ισχυρίζονται ότι οι γερμανικές τράπεζες κερδίζουν απ’ την κρίση είναι τουλάχιστον κακοπροαίρετοι για να μην πω ΣΥΡΙΖΑ και θα πέσει φωτιά να τους κάψει. Ούτε κουβέντα για το τρίτο μνημόνιο που θα συνοδεύει το τρίτο δάνειο βέβαια. Αυτά θα μας τα πουν μετά. 

Θετικά αποτελέσματα για την Ελλάδα, πρωτογενές πλεόνασμα – τι ωραία 1/1/14 τέλειωσε η κρίση θα σκεφτόταν κανείς. Και γιατί ξεκίνησε κουβέντα για μειώσεις συντάξεων επειδή τα ταμεία δεν βγαίνουν; Δεν υπάρχουν αρκετοί εργαζόμενοι για να καλύψουν με τις εισφορές τους τους συνταξιούχους λένε. Και τότε γιατί πρέπει οπωσδήποτε να απολυθεί κόσμος; Βοηθά σε κάτι;

Υποχρεωτική ασφάλιση για τα κτίρια για σεισμό πλημμύρα πυρκαγιά γιατί δεν μπορεί το κράτος να αποζημιώνει τους ιδιοκτήτες άκουγα; Δηλαδή μέχρι τώρα τους αποζημίωνε; Όσο ζω μαθαίνω. Και καλά αν ο ιδιοκτήτης δεν έχει να πληρώσει τι θα γίνει; Θα του κατασχέσει το ακίνητο; Δηλαδή δεν έχω να σε αποζημιώσω αν γίνει σεισμός οπότε στο παίρνω να ησυχάσεις κι εσύ κι εγώ Μόνο σε εμένα φαίνεται παράλογο αυτό;

Η ΟΛΜΕ παρασύρεται από άλλους και επιμένει σε απεργία ενώ ο αξιότιμος κ. Υπουργός Παιδείας τους διαβεβαίωσε ότι θα καταβληθεί προσπάθεια να απορροφηθούν όλοι οι διαθέσιμοι τεχνικών ειδικοτήτων σε δομές του υπουργείου υγείας και σε διοικητικές θέσεις του υπουργείου παιδείας .1600 εργαζόμενοι νοσοκομείων μεταξύ των οποίων και γιατροί βγαίνουν σε κινητικότητα, χθες βγήκαν σε κινητικότητα μέχρι και οι ασθενείς. Δηλαδή το υπουργείο υγείας βγάζει σε διαθεσιμότητα τους δικούς του για να πάρει καθηγητές; Βέβαια άλλο πράγμα ο καθηγητής . Εκεί που νοσηλεύεσαι θα σου πετά κι ένα μάθημα να βγαίνεις έξω υγιής και επιμορφωμένος ,μάλλον γι αυτό αυξάνεται το εισιτήριο στα νοσοκομεία, πληρώνεις ταυτόχρονα και ιδιαίτερο.

Επίσης όλοι οι καθηγητές που βγαίνουν σε μετάταξη παρασύρονται και αυτοί. Δεν είναι υποχρεωτική η μετάταξη είναι ένα υβρίδιο προαιρετικής/υποχρεωτικής μετάταξης, όπου κάνει αίτηση όποιος θέλει/φοβάται/δεν έχει οργανική για να πάει όπου ζητήσει/ έχει θέση /του φτάνουν τα μόρια, σε θέση που δεν ξέρει ακόμα ίσως ούτε το υπουργείο σε ποιο δημοτικό είναι και αν θα είναι οργανική ή σε διάθεση ΠΥΣΠΕ ή ΕΣΠΑ ή δεν ξέρω τι άλλο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι μεταξύ πλεονασμάτων και κενών θέσεων υπάρχει μια διαφορά περίπου 1300 ανθρώπων που περισσεύουν από την μια και δεν χωράνε στην άλλη. Μπορούν να κάνουν τους τροχονόμους στα φορεία των ασθενών που θα πηγαίνουν από νοσοκομείο που κλείνει σε νοσοκομείο που θα κλείσει- είπαμε κινητικότητα.

Αλλά μην παρασύρεστε, άλλωστε τι θα ήταν η ζωή χωρίς λίγη περιπέτεια.

Για να μην αναφερθούμε στα νέα προγράμματα για γυμνάσιο και λύκειο τα οποία εισάγουν νέα αντικείμενα πχ Project στο γυμνάσιο χωρίς να ξέρει κανείς τι ακριβώς είναι- υπάρχει ας πούμε το Φύση και Άσκηση, τι θα κάνουν οι μαθητές θα τρέχουν στα χωράφια να βρουν τη φύση; Και καλά στα χωριά, στις πόλεις γιατί δεν το έβγαλαν Μπετόν και Άσκηση να έχουν οι μαθητές και μια άλλη επιλογή; Το Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη( Π.Ε.Α.Α.) δεν το συζητώ, θα εφαρμόσουμε στο σχολείο αυτά που βλέπουμε γύρω μας στην πραγματική οικονομία. Ο ένας μαθητής θα κάνει τον απολυμένο , ο άλλος τον άνεργο , ο τρίτος τον φαλιρισμένο επιχειρηματία , και κάποιοι θα κάνουν τους πολιτικούς και όλοι μαζί θα τραγουδάνε το « ήτανε ‘να μικρό καράβι, ήτανε ‘να μικρό καράβι, που ήταν α α ακυβέρνητο». Πρότεινα στη διαβούλευση κι άλλο ένα μάθημα το Α.Ε.Ρ.Α. (Ανώτερη Εκπαίδευση στη Ρητορική Αερολογία) αλλά δεν χώραγε στο πρόγραμμα. Δεν πειράζει, υπάρχει και η τηλεόραση.

Δημοτικός αστυνομικός συνελήφθη με πλαστό δίπλωμα οδήγησης και η υφυπουργός διοικητικής απορρύθμισης λυπήθηκε πάρα πολύ- την άκουσα με τα αυτιά μου-. Εγώ πάλι λυπήθηκα που άκουσα για τον άλλο, το γενικό διευθυντή της ΕΑΒ με το πλαστό μεταπτυχιακό- καλά κανείς από αυτούς που τον επέλεξαν δεν τον ήξερε, τόσο αδιάβλητες διαδικασίες που ένας παντελώς άγνωστος μπήκε γενικός διευθυντής της ΕΑΒ χωρίς να ξέρει κανείς τι έκανε στη ζωή του; Πάντως η υφυπουργός δεν είπε τίποτα γι αυτόν -μάλλον δεν λυπήθηκε πολύ.

Και για να σοβαρευτούμε λίγο.

Κατ’ αρχήν για την παιδεία κι επειδή παρακολουθώ τα σχόλια και τα άρθρα των συναδέλφων και των επιστημονικών ενώσεων που κονταροχτυπιούνται για την σπουδαιότητα των αντικειμένων τους προσωπική μου άποψη είναι ότι όλα τα αντικείμενα είναι σημαντικά και όλα πρέπει να προσφέρονται. Δεν είναι όλα για όλους όμως. Νομίζω ότι οι μαθητές σήμερα χρειάζονται επιλογές, πολλές επιλογές όχι ένα δίωρο στο γυμνάσιο και στην Α Λυκείου. Να δώσουμε την δυνατότητα στα παιδιά να διαμορφώσουν το δικό τους πιο προσωπικό πρόγραμμα σπουδών . Είχε δημοσιευτεί πριν 3 χρόνια ένα σχέδιο που κινιόταν προς αυτή την κατεύθυνση. Είμαι σίγουρη ότι αν εφαρμοζόταν κάτι παρόμοιο θα άλλαζε η σχολική μας καθημερινότητα προς το καλύτερο. Ας πουν τα πανεπιστημιακά τμήματα τι μαθήματα θεωρούν απαραίτητα και σε τι επίπεδο και ας διαμορφώνουν τα παιδιά το πρόγραμμά τους με βάση το στόχο τους και με υποχρεωτικά μόνο τα βασικά . Με εξετάσεις από τράπεζα θεμάτων στα συγκεκριμένα αντικείμενα θα παίρνουν ας πούμε «πιστοποίηση» και εισιτήριο για το πανεπιστήμιο που θέλουν.

Νομίζω επίσης ότι το που βαδίζουμε είναι σαφές. Μην ακούμε τις λέξεις και ξεχνάμε την πραγματικότητα Μπορεί να μην ξέρουμε τις λεπτομέρειες αλλά τα δείγματα είναι ξεκάθαρα. Γενικευμένη ανασφάλεια, απανωτά μνημόνια για να υπάρχει και το άλλοθι των έξωθεν πιέσεων, ανεργία φτώχεια, ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και ή κατάσχεση της ιδιωτικής ή μετατροπής της σε τόσο κοστοβόρας που θα τη χαρίζουμε μόνοι μας, τέρμα σε δημόσια παιδεία και υγεία , πρόνοια-τι είναι αυτό;. Το αστείο είναι ότι το μόνο τους όπλο είναι αυτό που τους δίνουμε εμείς. Εμείς τους ανεβάσαμε εκεί που είναι, ποιος νομίζετε ότι μπορεί να τους ρίξει;

Δήμητρα Μιχαλίτση

Μανόλης Μαυρακάκης on FacebookΜανόλης Μαυρακάκης on GoogleΜανόλης Μαυρακάκης on TwitterΜανόλης Μαυρακάκης on Youtube
Μανόλης Μαυρακάκης
Ο Μανόλης Μαυρακάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας (τομέα κλασικών σπουδών) της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος, τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι ο διαχειριστής του «Φιλολογικού Ιστότοπου». Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικών βιβλίων στις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

Ο Μανόλης Μαυρακάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας (τομέα κλασικών σπουδών) της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος, τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι ο διαχειριστής του «Φιλολογικού Ιστότοπου». Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικών βιβλίων στις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.