ypourgeio paideias-2

mineduΣυνέντευξη του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Γκιουλέκα στην εκπομπή Πρωινό ΑΝΤ1και στους δημοσιογράφους Ν. Ρογκάκο και Ντ. Κουτροκόη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλημέρα κ. υφυπουργέ… Να μείνουμε στο θέμα της διαθεσιμότητας, οι εκπαιδευτικοί φοβούνται ότι η απόφαση της κινητικότητας ουσιαστικά σημαίνει και την απόλυσή τους.

Κ. Γκιουλέκας: Να ξεκαθαρίσουμε ότι μιλάμε σε συνθήκες πολέμου, μιλάμε για τραγικές καταστάσεις, για πρωτοφανείς συνθήκες από τις οποίες όλοι οι Έλληνες υφίστανται τρομερές θυσίες στο εισόδημά τους, στη ζωή, στον προγραμματισμό τους, παντού.
Υπάρχουν κάποιες ανάγκες που είναι συγκεκριμένες και τις γνωρίζουμε. Αυτές οι ανάγκες πρέπει να καλυφθούν. Το να μετακινείς κάποιους δημοσίους υπαλλήλους από τη μία πλευρά στην άλλη, προσπαθώντας στην συντριπτική τους πλειοψηφία, αυτοί οι άνθρωποι να μην χάσουν την δουλειά τους αλλά απλώς να μετακινηθούν είναι ένα απαραίτητο μέτρο, το οποίο -επιτρέψτε μου- θα έπρεπε να είχε ληφθεί όχι τώρα σε συνθήκες κρίσεως, αλλά νωρίτερα. Δηλαδή σε ένα νοσοκομείο δεν έχουμε νοσηλευτές, κάπου αλλού υπάρχει ένας αριθμός νοσηλευτών που θα μπορούσε να μετακινηθεί. Σαφώς καταλαβαίνω ότι μπορεί να είναι ένα «ξεβόλεμα» κάποιων ανθρώπων και είναι λογικό να υπάρχει και ανησυχία για το που θα πάνε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κανείς όμως, λένε, ότι δεν μπορεί να τους εγγυηθεί ότι θα απορροφηθούν.

Κ. Γκιουλέκας: Να σας πω ξεκάθαρα, από αυτούς τους 2.000 ανθρώπους από το Υπουργείο Παιδείας, πάνω από το 55%, δηλαδή, πάνω από 1.100 – 1.150 ανθρώπους οι οποίοι ασχολούνται στα ιατρικά και παραϊατρικά επαγγέλματα, δηλαδή δίδασκαν αυτό το γνωστικό αντικείμενο, πρόκειται να πάνε στο Υπουργείο Υγείας. Κατά τη συνάντηση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου με τον υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, «κλείδωσε» αυτό το θέμα και το σύνολο των ανθρώπων που δίδασκαν γνωστικά αντικείμενα από το χώρο της Υγείας μετακινούνται στο υπουργείο Υγείας…

Από την άλλη πλευρά, ένα μεγάλο μέρος των ανθρώπων που τίθενται σε διαθεσιμότητα θα συνεχίσουν να απασχολούνται στην κατάρτιση των παιδιών που ήδη σπουδάζουν στις ειδικότητες που καταργήθηκαν μέχρι τα παιδιά αυτά να πάρουν το απολυτήριό τους.

Επαναλαμβάνω ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι άνθρωποι που βρίσκονται στο στάδιο της μετακίνησης , θα πάνε σε άλλες θέσεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πόσοι θα περάσουν την «πόρτα εξόδου» τελικά;

Κ. Γκιουλέκας: Για την «πόρτα εξόδου», σας λέω, ότι αυτή την στιγμή παλεύουμε να μην υπάρξει, εάν είναι δυνατόν, ούτε ένας ο οποίος θα την περάσει. Παλεύουμε, να είναι ένας ελάχιστος αριθμός ή ένας μηδαμινός αριθμός. Αυτή είναι η τεράστια προσπάθεια που γίνεται…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό ήταν απαίτηση της τρόικα ή ήταν μια αλλαγή που έπρεπε να γίνει στον τομέα της εκπαίδευσης;

Κ. Γκιουλέκας: Να ξεκαθαρίσω, με τους δανειστές μας βρισκόμαστε σε μια σκληρή διαπραγμάτευση. Από αυτή την διαπραγμάτευση προέκυψε και η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση. Μέσα σε αυτή την μάχη υπάρχουν πολλές δυσκολίες και γίνονται πολλά σημαντικά πράγματα. Όχι δεν είναι απαίτηση της τρόικα αλλά αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης. Γιατί η ελληνική κυβέρνηση αποφασίζει, δεν αποφασίζει η τρόικα. Η τρόικα δίνει κάποιες συντεταγμένες βάσει των εκτιμήσεων της για το πως θα πρέπει να κινηθεί η οικονομία μας. Την τελική απόφαση την έχει ο Πρωθυπουργός της χώρας και η ελληνική κυβέρνηση. Βεβαίως επαναλαμβάνω ότι βρισκόμαστε κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες και υπάρχει ένας αγώνας που συνεχίζεται. Και τα θέματα της διαθεσιμότητας και της κινητικότητας είναι από τα δύσκολα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν ξέρω εάν προλάβατε να διαβάσατε την έκθεση του ΔΝΤ, αλλά μεταξύ των άλλων λέει ότι δεν αποκλείονται νέα επώδυνα μέτρα το 2014. Μπορεί να βγει αυτό το πράγμα;

Κ. Γκιουλέκας: Όχι, κατηγορηματικά. Σαφώς και δε μπορεί να βγει. Η τρόικα, και οι δανειστές μας μπορεί να λένε διάφορα πράγματα, όμως εμείς θα αποφασίσουμε. Και δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση. Το έχει πει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, επανειλημμένως και ξεκάθαρα, πως δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξουν άλλα μέτρα. Και για έναν πολύ απλό λόγο. Οι Έλληνες, έχουν ξεπεράσει τα όρια και της αντοχής τους και της ανοχής τους. Άλλωστε και ο υπουργός Εργασίας Γ. Βρούτσης έχει πει ότι δεν υπάρχει περίπτωση περικοπής συντάξεων, έχουμε αγγίξει τα όρια ασφαλείας και το γνωρίζετε πολύ καλά. Άρα δεν συζητούμε για νέα μέτρα, δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το τι ζητάει η τρόικα, λένε ότι υπάρχει ένα ενδεχόμενο ακόμη για αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών που ίσως τελικά χρειαστεί να τεθούν σε διαθεσιμότητα

Κ. Γκιουλέκας: Να σας ξεκαθαρίσω και να διαβεβαιώσω κάτι σε όλους όσους μας ακούν αυτή την στιγμή. Μιλάμε για περίπου 150.000 εκπαιδευτικούς στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αυτό το οποίο συζητούμε τώρα, είναι το τελευταίο μέτρο κινητικότητας που αφορά σε εκπαιδευτικούς. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μετακινηθεί άλλος εκπαιδευτικός. Αυτό είναι απόφαση του κυβερνητικού συμβουλίου για τις διοικητικές μεταρρυθμίσεις που γίνονται . Απόφαση που λήφθηκε με τον Πρωθυπουργό και έχει «κλειδώσει». Δεν υπάρχει περίπτωση – και θέλω να το τονίσω, ότι οι εκπαιδευτικοί της χώρας θα πρέπει να είναι ήσυχοι. Δεν πρόκειται να τεθεί σε κινητικότητα κανένας άλλος εκπαιδευτικός από εδώ και μπρός. Το υπουργείο Παιδείας, σε ότι αφορά τους εκπαιδευτικούς, συνέβαλε με τον μέγιστο αριθμό και σας διαβεβαιώνω ότι δεν πρόκειται να γίνει άλλη μετακίνηση εκπαιδευτικών.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε υπουργέ, νιώθετε κουρασμένος; Έχετε κόπωση;

Κ. Γκιουλέκας:Όποιος νιώθει κουρασμένος να πάει στο σπίτι του. Στην πολιτική δεν δικαιούμαστε να είμαστε κουρασμένοι. Αυτή την στιγμή γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια, από τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά μέχρι όλους, όσοι υπηρετούν τον ελληνικό λαό είτε από τις θέσεις της κυβέρνησης, είτε από τις θέσεις της κυβερνητικής παράταξης είτε από τις θέσεις της αντιπολίτευσης. Δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα για κανέναν. Την ώρα της μάχης, αλίμονο εάν κάποιοι δηλώνουν ότι έχουν κόπωση…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να επιστρέψουμε στα θέματα της Παιδείας και να σας ρωτήσουμε για τις αλλαγές που αναμένουμε στο Λύκειο καθώς υπάρχει μεγάλη αγωνία, μια και τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα

Κ. Γκιουλέκας:: Όταν ο Πρωθυπουργός με επέλεξε για αυτή την θέση και μου το ανακοίνωσε, το πρώτο που σκέφτηκα ήταν το πόσες αλλαγές έχουν γίνει στο χώρο της Παιδείας έως τώρα. Γιατί έχετε απόλυτο δίκιο οι Έλληνες έχουν μπερδευτεί. Από την άλλη πλευρά αυτό που εμείς προσπαθούμε είναι να ξεκαθαρίσουμε το τοπίο.

Το νομοσχέδιο για το νέο Λύκειο στην πατρίδα μας, το οποίο θα παρουσιαστεί άμεσα και θα μπει σε διαβούλευση άρα θα έχει ο καθένας την άνεση να κάνει όποιες παρατηρήσεις, επισημάνεις, διορθώσεις, επιθυμεί ,έχει τα εξής χαρακτηριστικά. Θα σας δώσω ένα γενικό περίγραμμα γιατί σύντομα θα το παρουσιάσει ο υπουργός Παιδείας.

Καταρχήν, το Γενικό Λύκειο, αποκτά μια μεγαλύτερη αυτοτέλεια για να μπορέσει να οδηγήσει τα παιδιά μετά την αποφοίτησή τους προς τρείς κατευθύνσεις. Είτε στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας , είτε στην αγορά εργασίας, είτε προς μια άλλη παράλληλη δραστηριότητα που τα ίδια τα παιδιά θα επιλέξουν.

Το Επαγγελματικό Λύκειο, μας ενδιαφέρει να μπορεί να δώσει μεγαλύτερη επάρκεια δεξιοτήτων και κατάρτισης στους μαθητές τους. Να μην είναι δηλαδή, εάν το θέλετε, ένα πάρεργο της Παιδείας, ένας χώρος που και μαθαίνουν και δεν μαθαίνουν τα παιδιά, αλλά να μπορούν να αποκτούν στέρεες βάσεις.

Γι αυτό, το κάνουμε τριετές – μέχρι τώρα να σας θυμίσω ότι η Α ‘ Λυκείου ήταν ενιαία και για τα παιδιά του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου. Τώρα, λοιπόν το Επαγγελματικό Λύκειο αποκτά αυτοτέλεια και στα τρία χρόνια θα διδάσκονται κάποια βασικά μαθήματα και εκείνο το πεδίο που επιλέγει ο μαθητής ως κατεύθυνση κατάρτισης και δεξιότητας. Επίσης, θα δίνεται και η προαιρετική δυνατότητα μετά την αποφοίτηση από το Τεχνικό Λύκειο να κάνει και ένα ακόμα έτος μαθητείας, ώστε να μπορεί να αποκτήσει ένα πλήρες επαγγελματικό πλαίσιο προσόντων για να μπορεί με αυτό να βγει στην αγορά εργασίας, με μεγαλύτερες πιθανότητες να βρει μια θέση εργασίας στο πολύ δύσκολο τοπίο που υπάρχει. Θέλουμε όταν τα παιδιά βγαίνουν στην αγορά εργασίας, να έχουν τα απαραίτητα προσόντα και να μην είναι άτομα που δεν τα εμπιστεύεται κανείς για την επάρκεια των γνώσεών τους.

Κάτι άλλο. Η καινοτομία του συστήματος – και αυτό αφορά και τις δικές μου αρμοδιότητες ως υφυπουργού Παιδείας – είναι ότι μιλάμε για μια αμιγώς τεχνική κατάρτιση, για ένα επίπεδο Μεταγυμνασιακού ΙΕΚ, το οποίο δεν υπήρχε μέχρι τώρα. Ήταν μόνο οι επαγγελματικές σχολές ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν. Θα είναι ένα στάδιο πριν τα Μεταλυκειακά ΙΕΚ που υπάρχουν. Θα είναι Μεταγυμνασιακά ΙΕΚ όπου εκεί θα μπορεί κανείς να παίρνει τα τρία πρώτα χρόνια την κατάρτιση την οποία χρειάζεται. Μόνο που εδώ θα μιλάμε για ένα χώρο καθαρά της τεχνικής εκπαίδευσης, ουσιαστικά της κατάρτισης για να αποκτήσει κανείς δεξιότητες

Τα Δημόσια ΙΕΚ βεβαίως παραμένουν. Ο καθένας για τέσσερα εξάμηνα μπορεί να σπουδάσει και να φοιτήσει δωρεάν. Τα Δημόσια ΙΕΚ μάλιστα, αναβαθμίζονται και από εκεί που κάποιοι τα χαρακτήριζαν -και όχι εντελώς άδικα- ως πάρεργο της Παιδείας μια και υπήρχαν κάποιοι καθηγητές που έβλεπαν τα ΙΕΚ ως ένα χώρο κατώτερης εκπαίδευσης, εμείς ερχόμαστε να το αναβαθμίσουμε με μόνιμες μετακινήσεις πλέον εκπαιδευτικών στον χώρο των ΙΕΚ και με μια σειρά από μεταρρυθμίσεις που κάνουμε θέλουμε να αναβαθμίσουμε την τεχνική εκπαίδευση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων πότε τα αναμένουμε;

Κ. Γκιουλέκας: Όπως κάθε χρόνο, στα τέλη Αυγούστου. Κανονικότατα. Κι επειδή φαντάζομαι ότι αυτό που ενδιαφέρει πάρα πολύ κόσμο είναι όχι μόνο το πότε θα βγουν τα αποτελέσματα αλλά και το θέμα των μετεγγραφών. Να ξέρει, ο κόσμος, ότι οι μετεγγραφές θα γίνουν φέτος κανονικά όπως κάθε χρόνο. Μάλιστα επειδή, όπως είπαμε, είμαστε σε συνθήκες πολέμου, φέτος θα μπορούν να κάνουν αιτήσεις μετεγγραφής όχι μόνο αυτοί που εισάγονται φέτος στα ΑΕΙ και ΤΕΙ αλλά και εκείνοι που εισήχθησαν πέρυσι όπως και το 2011, δηλαδή και αυτοί που είναι ακόμη και στο τρίτο έτος και έχουν ανάγκη για μετεγγραφή θα μπορούν φέτος να υποβάλλουν αίτηση, όλοι αυτοί οι ενδιαφερόμενοι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή πέρα από τους πρωτοετείς και τους δευτεροετείς θα μπορούν να κάνουν μετεγγραφές και αυτοί που είναι στο τρίτο έτος;

Κ. Γκιουλέκας: Ακριβώς, θα το εξηγήσει ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος παρουσιάζοντας και αυτό το αναγκαίο θέμα για τις δύσκολες συνθήκες που βρισκόμαστε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε ότι αφορά τις ευπαθείς κοινωνικές οικογένειες και ομάδες για τις μετεγγραφές θα υπάρξει ειδική μέριμνα;

Κ. Γκιουλέκας: Αυτό προσπαθούμε. Τα άτομα που πληρούν τα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια να προηγηθούν…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μια ερώτηση, επειδή είσθε επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσςη του δήμου Θεσσαλονίκης και πολύ σύντομα θα έχουμε δημοτικές εκλογές, θα είστε υποψήφιος;

Κ. Γκιουλέκας: Με τους συνεργάτες μου πάνω στην Θεσσαλονίκη ξεκινήσαμε έναν αγώνα που δεν είναι ευκαιριακός, που δεν είχε όριο κάποιες εκλογές. Είναι ένας αγώνας ζωής για μια πόλη με την οποία συνδεόμαστε με δεσμούς ζωής. Άρα με αυτή την έννοια σας λέω, ότι δηλώνω πάντα «παρών», με τη σύμφωνη γνώμη της παράταξης στην οποία ανήκω και πάνω από όλα του Πρωθυπουργού, που είναι πρόεδρος της παράταξης και έχει την τελική απόφαση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ : Θα θέλατε να είσθε υποψήφιος;

Κ. Γκιουλέκας: Εγώ συνεχίζω τον αγώνα μου για τη Θεσσαλονίκη, έναν αγώνα από όποιο μετερίζι και εάν βρεθώ…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα θα θέλατε, αυτό καταλαβαίνω εγώ.

Κ. Γκιουλέκας: Εγώ το έχω δηλώσει ξεκάθαρα. Δήλωσα «παρών».

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Προηγούμενο άρθρο«Επι ασπαλάθων ή ρόδων;»
Επόμενο άρθροΕκπαίδευση: Ασκήσεις
Ο Μανόλης I. Μαυρακάκης γεννήθηκε στην Αθήνα και κατοικεί μόνιμα στο Ηράκλειο Κρήτης. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος σε σχολεία και φροντιστήρια της Μέσης Εκπαίδευσης. Από το 2018 συνεργάζεται με τις εκδόσεις Πατάκη εκδίδοντας σημαντικό αριθμό βιβλίων για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Είναι δημιουργός και διαχειριστής της εκπαιδευτικής σελίδας filologikos-istotopos.gr.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.