Τροπολογία για αξιολόγηση εκπαιδευτικών

δασκαλος_photoΤροπολογία για την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας, που θα συμπεριληφθεί σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Η νέα Αρχή για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στην Εκπαίδευση
Σύμφωνα με την τροπολογία θα συσταθεί μια ανεξάρτητη διοικητική αρχή με την επωνυμία «Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε). Θα είναι 7μελής και η αποστολή της θα είναι μεταξύ άλλων:
– Η διασφάλιση της υψηλής ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
– Θα αξιολογεί την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
– Θα υποστηρίζει το υπουργείο Παιδείας στην βελτίωση του σχεδιασμού της εθνικής στρατηγικής για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με στόχο την επιτυχή μετάβαση των μαθητών στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, τη σταδιοδρομία και τη δια βίου μάθηση.
Τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών
– Για τις σχολικές μονάδες και τις διευθύνσεις εκπαίδευσης ο βαθμός ανταπόκρισης στα προγράμματα δράσης που καταρτίζονται σύμφωνα με το σχετικό νόμο. (3848/2010)
– Τα μαθησιακά αποτελέσματα.
– Η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα του διδακτικού και γενικότερα του εκπαιδευτικού έργου, όπως τεκμηριώνεται ιδίως από την αξιολόγηση από τους μαθητές και τα πρόσωπα που ασκούν τη γονική τους μέριμνα.
– Η καταλληλότητα των προσόντων του διδακτικού προσωπικού.
– Η ποιότητα των υποστηρικτικών υπηρεσιών, όπως τα σχολικά εργαστήρια και οι βιβλιοθήκες.
– Η ανταπόκριση των σχολικών μονάδων και των λοιπών υπηρεσιών στον στρατηγικό στόχο για μείωση της μαθητικής διαρροής, καθώς και στην αντιμετώπιση φαινομένων ρατσισμού, εκφοβισμού και βίας.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, “κοινές δεσμεύσεις με τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και η επιτακτική εσωτερική ανάγκη η χώρα μας να αποκτήσει σύστημα αποτίμησης της ποιότητας στην εκπαίδευση, επιβάλλουν την καθιέρωση ενός συστήματος της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου για τη διασφάλιση της ποιότητας.
Το σύστημα αξιολόγησης πρέπει ενδεικτικά να αναφέρεται:
α) Στο έργο των Δομών (Κεντρικό επίπεδο, Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Σχολικές Μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης)
β) Στις διαδικασίες που αναπτύσσονται / εφαρμόζονται σε όλα τα παραπάνω επίπεδα
γ) Στους διαθέσιμους ανθρώπινους και υλικούς πόρους
δ) Στο έργο των στελεχών της εκπαίδευσης και των λοιπών εκπαιδευτικών.

Πηγή: ΟΕΦΕ

Μανόλης Μαυρακάκης on FacebookΜανόλης Μαυρακάκης on GoogleΜανόλης Μαυρακάκης on TwitterΜανόλης Μαυρακάκης on Youtube
Μανόλης Μαυρακάκης
Ο Μανόλης Μαυρακάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας (τομέα κλασικών σπουδών) της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος, τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι ο διαχειριστής του «Φιλολογικού Ιστότοπου». Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικών βιβλίων στις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

Ο Μανόλης Μαυρακάκης είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας (τομέα κλασικών σπουδών) της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Από το 2000 εργάζεται ως καθηγητής φιλόλογος, τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην Ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι ο διαχειριστής του «Φιλολογικού Ιστότοπου». Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικών βιβλίων στις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.