Του Νίκου Τσούλια

    Στην εκπαίδευση έχουμε δύο βασικά πεδία πολιτικής συνειδητού εμπαιγμού εκ μέρους της συγκυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. και του αρμόδιου Υπουργείου Παιδείας, την «κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων» και τους «μαζικούς διορισμούς των εκπαιδευτικών» (18.000).

    Κάθε τόσο ο Υπουργός Παιδείας αναφέρεται σε αυτά δημαγωγώντας με τον πιο ιταμό τρόπο, ενώ γνωρίζει ότι δεν υπάρχει καμιά σχετική πολιτική απόφαση ούτε καν ένα σχέδιό τους για θεωρητικό διάλογο. Ποιος είναι ο στόχος όλης αυτής της σκληρής κομματικής προπαγάνδας και του συνεχιζόμενου ευτελισμού του δημόσιου λόγου; Η στόχευση της προεκλογικής περιόδου. Εκεί θα μεταφέρει τα μεγάλα ζητήματα, για να τα υποσχεθεί για την …επόμενη φορά και μάλιστα με το εξής συνοδευτικό κυνικής εκδοχής σκηνικό: «αν ψηφίσετε εμάς, θα τα κάνουμε, ενώ αν βγουν οι άλλοι, δεν θα τα κάνουν»!

    Ας δούμε λοιπόν την τελευταία εκδοχή του κ. Γαβρόγλου (Βουλή, 5 Ιουνίου 2018) στο ζήτημα των διορισμών των εκπαιδευτικών και ας θέσουμε έναν μικρό προβληματισμό σε κάθε επιμέρους αναφορά.

    α. «Εμείς δεσμευόμαστε ότι τον Οκτώβριο θα υπάρξει ανακοίνωση ενός σοβαρού αριθμού μόνιμων διορισμών σε βάθος τριετίας.

    β. Δυστυχώς δεν μπορεί να γίνει από τον Σεπτέμβριο, διότι όπως ξέρετε είναι πάνω από 120.000 οι αιτήσεις και αυτά όλα πρέπει να περάσουν από τον ΑΣΕΠ κλπ.

    γ. Θα είναι όμως η πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης από τον Οκτώβριο να ανοίξουν τα συστήματα για να γίνει αυτό.

    δ. Αυτό όμως προϋποθέτει ότι θα έρθουμε σε μια συνεννόηση και για το σύστημα πρόσληψης. Έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία, ένα μέτρο που θα ευεργετήσει τόσο πολύ την εκπαίδευση όπως είναι οι μόνιμοι διορισμοί να μην υπονομευθεί σε εισαγωγικά από διαφωνίες μας γύρω από το σύστημα πρόσληψης».

    α. Δεσμεύονται για αυτό που έλεγαν εδώ και 3 χρόνια ότι θα το κάνουν την επόμενη χρονιά για κάθε φορά. Και έτσι θα περάσει η κυβερνητική τους παρουσία, με υποσχέσεις από χρονιά σε χρονιά! Παραδέχεται ο Υπουργός ότι τον Οκτώβριο θα ανακοινώσει αριθμό τριετίας – δηλαδή έργο άλλης κυβέρνησης από ό,τι διαφαίνεται και όχι δικής τους – αλλά όχι πραγματικούς διορισμούς. Γίνεται πλέον σαφές ότι και η σχολική χρονιά 2018 – 2019 δεν θα έχει διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών!

    β. Έχει και δικαιολογία ο κ. Υπουργός. Δεν μπορεί να γίνει από τον Σεπτέμβρη, γιατί χρειάζεται ΑΣΕΠ κλπ κλπ Μα τα 3 προηγούμενα χρόνια που ήταν, είχαμε άλλη κυβέρνηση;

    γ. Πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης οι διορισμοί των εκπαιδευτικών… Μα είναι δυνατόν να λέγεται κάτι τέτοιο; Τα εθνικά ζητήματα, τα μνημόνια και οι δεσμεύσεις για τα επόμενα χρόνια, τα ζητήματα της οικονομίας, της ανάπτυξης, της ανεργίας τι είναι; Άλλο προτεραιότητα και άλλο πρώτη προτεραιότητα. Αλλά ο βερμπαλισμός της δημαγωγίας δεν έχει εμπόδια ορθολογισμού και δεν στομώνει σε λογικά ερωτήματα.

    δ. Η κυβέρνηση παραδέχεται ότι δεν έχει ούτε καν σχέδιο για το σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών. Και μάλιστα κάνει έκκληση να μην «υπονομευτεί η όλη διαδικασία από διαφωνίες γύρω από το σύστημα πρόσληψης», αλλά δεν λέει από ποιους θα υπονομευτεί. Εδώ είναι και μια άλλη μορφή αποκάλυψης του εμπαιγμού του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. «Κλείνει το μάτι» με τρόπο σε κάθε επιμέρους ομάδα των αδιόριστων εκπαιδευτικών. Άλλοτε ένα στέλεχος της κυβέρνησης τονίζει τη σημασία των αναπληρωτών και ο Υπουργός τους «ευγνωμονεί» – σαν να μην έχει καμιά ευθύνη για τη σκληρή δοκιμασία τους – και άλλοτε άλλο στέλεχος του κόμματος ή της κυβέρνησης αναφέρεται προνομιακά σε κάθε επιμέρους ομάδα αδιοριστίας.

    Τελικά, τι συγκεκριμένο προκύπτει από όλη αυτή την αναλυτική αναφορά του Υπουργού Παιδείας στη Βουλή; Το απόλυτο τίποτα. Υποσχέσεις για το μέλλον, για βάθος τριετίας, για μια άλλη κυβέρνηση, χωρίς καν σχέδιο για το σύστημα πρόσληψης

    Ας δούμε και την Υφυπουργό την κ. Μ. Τζούφη τι είπε σχετικά σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ (3 Ιουνίου 2018). «Όλη εκπαίδευση δουλεύει με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι κάθε χρονιά να πηγαίνουν αλλού σε διαφορετικά περιβάλλοντα και ταυτόχρονα είναι εκπαιδευτικοί χωρίς δικαιώματα. Επομένως αν κανείς δε φτιάξει το πλαίσιο που να μπορούν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους και ξέρετε αυτό ήταν μια μεγάλη συζήτηση που έγινε και στο επίπεδο του ΟΟΣΑ. Πρακτικά η φετινή έκθεση του ΟΟΣΑ αναγνωρίζει τις ανεπάρκειες που έχουμε, τα σοβαρά προβλήματα που τα επιδείνωσε η κρίση και επομένως υπάρχει συμφωνία ότι αυτό που πρέπει πρώτα να αξιολογείται είναι η σχολική μονάδα. Μόνιμοι διορισμοί. Ευελπιστούμε ότι εφόσον θα έχουμε και θα έχει το Υπουργείο Παιδείας – αυτή είναι η δέσμευση –  από τον Οκτώβριο και μετά τη δυνατότητα μόνιμων διορισμών θεωρώ ότι ο χώρος της Ειδικής Αγωγής θα πρέπει να ενισχυθεί προνομιακά γιατί τα παιδιά έχουν ανάγκη μόνιμου προσωπικού».

    Τι καταλαβαίνει κανένας από την ανάγνωση αυτού του κειμένου; Θεωρητικολογία, αοριστίες, υποσχέσεις και από το ένα θέμα στο άλλο. Ούτε καν μια έκθεση ιδεών. Και κάπως έτσι ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. με τη δημαγωγία του και με τη συσσώρευση και την όξυνση των προβλημάτων που προκαλεί συνεχίζει το αριστερό και προοδευτικό έργο του…

anthologio.wordpress.com

Προηγούμενο άρθροΣεμινάριο: Σχολική Ψυχολογία
Επόμενο άρθροΘέματα 2018 – Αρχαία Ελληνικά – Ημερήσιο Λύκειο
Κατάγεται από την Αυγή Αμαλιάδας και είναι εκπαιδευτικός. Έχει εκλεγεί πρόεδρος της ΟΛΜΕ τέσσερις φορές (1996 – 2003) και έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή στην Ειδική Αγωγή. Έχει εκδώσει δύο βιβλία εκπαιδευτικού περιεχομένου τα: “Σε πρώτο πρόσωπο” και «Παιδείας εγκώμιον». Έχει δημοσιεύσει δεκάδες άρθρα σε επιστημονικά και εκπαιδευτικά περιοδικά. Έχει συνεργαστεί επαγγελματικά με τις εφημερίδες «ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ» (1980 – 1986) και «ΕΞΟΡΜΗΣΗ» (1988 – 1996). Τα τελευταία χρόνια αρθρογραφεί στην εφημερίδα “ΤΟ ΑΡΘΡΟ” και στις εφημερίδες της ΗΛΕΙΑΣ: «ΠΡΩΙΝΗ», “ΑΥΓΗ” και “ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ”.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.