Ίσως κανένα άλλο μάθημα του αναλυτικού προγράμματος δεν έχει συζητηθεί τόσο όσο το μάθημα της Ιστορίας. Οι λόγοι ποικίλλουν και σχετίζονται τόσο  με  το ίδιο το περιεχόμενο του μαθήματος που συνδέεται με την ανάγκη διασφάλισης της ιστορικής γνώσης αλλά και της συνέχειας μιας εθνικής συνείδησης και ταυτότητας όσο και με την διδακτική, τον τρόπο και την μεθοδολογία με την οποία διδάσκεται το μάθημα. Όσον αφορά στο πρώτο, υπεισέρχονται διάφοροι παράγοντες, δύσκολοι στην ορθή διαχείρισή τους αν ληφθεί υπ όψη και το κοινό αίσθημα του κάθε λαού, με αποτέλεσμα πολλά από τα εθνικά αναλυτικά προγράμματα διαφόρων χωρών να εμφανίζουν μια άρνηση ή τουλάχιστον δυσκολία σε προτεινόμενες αλλαγές παρ’όλο που κάποιες μοιάζουν αναγκαίες στην σύγχρονη εκπαίδευση. Όσον αφορά στο δεύτερο και μιλώντας ειδικά για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με την κυρίαρχη τάση της απομνημόνευσης (στοχοθεσία που υιοθετείται από το δημοτικό σχολείο ή σε κάθε περίπτωση πολύ νωρίς με απώτερο στόχο τις… απολυτήριες εξετάσεις του Λυκείου) αλλά και την επανάληψη των ιστορικών περιόδων στις διάφορες τάξεις, το μάθημα της Ιστορίας παρά την αδιαμφισβήτητη σπουδαιότητά του απαξιώνεται διαρκώς από τους μαθητές. Κυρίως δε, ακόμα και οι μαθητές που ανταποκρίνονται επαρκώς στις απαιτήσεις του σχολείου στερούνται ουσιαστικής γνώσης του μαθήματος.

Το σεμινάριο αυτό θίγει και τα δύο θέματα που αφορούν στην διδασκαλία του μαθήματος  της Ιστορίας στο σύγχρονο σχολείο, και προτείνει τρόπους και μεθοδολογία που βοηθούν τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες εκείνες που οδηγούν στην ουσιώδη γνώση. Αυτήν που αναδεικνύει τον πραγματικό ρόλο του   μαθήματος της Ιστορίας ως τέτοιο που διαμορφώνει την κριτική σκέψη και βοηθά τον άνθρωπο να κατανοήσει τον κόσμο και τον εαυτό του μέσα σε αυτόν.

Στόχος Επιμόρφωσης

Στόχοι του σεμιναρίου είναι:

  • Να προτείνει τρόπους και μεθοδολογία διδασκαλίας που διαμορφώνουν ένα ενεργητικό και διερευνητικό μοντέλο μάθησης στο μάθημα της Ιστορίας
  • Να συνδιαμορφώσει με τους εκπαιδευτικούς σχέδια μαθημάτων για τις διαφορες βαθμίδες, που στηρίζουν μια νέα προσέγγιση διερευνητικής και πολυαισθητηριακής μάθησης
  • Να εστιάσει στην σπουδαιότητα και την δυναμική του μαθήματος της Ιστορίας ως μέσο κατανόησης του κόσμου και έτσι να συμβάλλει στην βελτίωση στάσεων και συμπεριφορών αλλά και στην διαμόρφωση ενός πολυπολιτισμικού στοχασμού πάνω στην σημερινή παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα.

Σε ποιους απευθύνεται

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, παιδαγωγούς και υπεύθυνους σχεδιασμού εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικών προγραμμάτων, γονείς , επαγγελματίες της εκπαίδευσης (σχολικούς ψυχολόγους, διευθύνσεις σχολείων και εκπαίδευσης κλπ.)

Προσκεκλημένη Επιμορφώτρια

Μαργαρίτα Μανσόλα Dip.Ed. M.A.

Εκπαιδευτικός- Εκπαιδευτική Ψυχολόγος CPsychol

Κόστος Συμμετοχής

Μειωμένη Συμμετοχή: 35€ (Φοιτητές – Άνεργοι)

Για εγγραφές μέχρι 17/05/2018

Κανονική Συμμετοχή: 45€ (Εκπαιδευτικοί, Επαγγελματίες, Ιδιώτες)

Για εγγραφές μέχρι 17/05/2018

Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή: 55€

Για εγγραφές από 18/05/2018 μέχρι την ημέρα διεξαγωγής

Κατόπιν διαθεσιμότητας και τηλεφωνικής επικοινωνίας

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.