30ωρη παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο: η μεγάλη οπισθοδρόμηση στο εργασιακό στάτους των

30ωρη παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο: η μεγάλη οπισθοδρόμηση στο εργασιακό στάτους των

Προσπαθούν να μετασχηματίσουν τον παιδαγωγικό και μορφωτικό ρόλο του εκπαιδευτικού!

Του Νίκου Τσούλια

    Η πολιτική πρωτοβουλία του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. να ανατρέψει το ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών, όπως ίσχυε εδώ και 32 χρόνια, είναι μια κίνηση βαθιά αντιεκπαιδευτική, που επιδιώκει να μετασχηματίσει ουσιαστικά τον παιδαγωγικό και μορφωτικό ρόλο του εκπαιδευτικού και του σχολείου σε μορφές αυστηρού διοικητικού ελέγχου και τυπικής υπαλληλοποίησης των εκπαιδευτικών.

    Και το θράσος του Υπουργού Παιδείας είναι ότι ονομάζει κάθε αντιεκπαιδευτική πρωτοβουλία του και ως «μεταρρύθμιση». Συνεχίζει να εμπαίζει τους εκπαιδευτικούς θεωρώντας – εκτός των άλλων – ότι δεν μπορούν να διαβάσουν και κυρίως να ερμηνεύσουν τι εννοεί η δική του νομοθετική ρύθμιση. Επιχειρεί με τον πιο προκλητικό τρόπο να υποτιμά ακόμα και τη νοημοσύνη τους, ωσάν να μην είναι οι εκπαιδευτικοί αυτοί που μαθαίνουν τους Έλληνες τη γλώσσα τους και το βαρύ φορτίο της! Και κάνουν λάθος όσοι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να αναλύσουν τον κώδικα και τη σημασία των προτάσεων και των λέξεων του κ. Γαβρόγλου στο «πέμπτο δεκαδικό ψηφίο», αφού η απλή ανάγνωση αλλά και η στόχευση είναι απόλυτα γυμνές!

    Η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση έχει διπλή στόχευση. α) Να διαμορφώσει έναν τυποποιημένο και ελεγχόμενο ρόλο των εκπαιδευτικών, γιατί συνδέεται με τις πολιτικές της αυτονομίας των σχολικών μονάδων και της αυτοαξιολόγησης, που ήδη έχει συμφωνηθεί πολιτικά με την Τρόικα. Προφανώς έχει επιλεγεί η γνωστή κυνική μεθοδολογία της σαλαμοποίησης – για να μη φανεί εύκολα η μαύρη σκιά που φέρνει συνολικά – της νομοθέτησης και της εφαρμογής των αλληλοδιάδοχων μέτρων της. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι υπάρχουν στην 4η αξιολόγηση.

    β) Να περιορίσει τον πολιτισμικό ρόλο του σχολείου και τις τόσες και τόσες δημιουργικές πρωτοβουλίες των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Γιατί μέχρι τώρα όλη αυτή η δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών γινόταν είτε μετά το τέλος των μαθημάτων – μετά δηλαδή από το 30ωρο – είτε τα απογεύματα, και με τους εκπαιδευτικούς φυσικά να λειτουργούν με βάση το ωράριο που έχουν μέχρι σήμερα. Γίνεται φανερό ότι εξωθούνται θεσμικά (!) να αντιμετωπίσουν πλέον την κατάσταση με διαφορετικό τρόπο. Και πρέπει να δοθεί αγώνας για να μην εξελιχθούν τα πράγματα προς αυτή την κατεύθυνση, γιατί όλη αυτή η προσπάθεια των εκπαιδευτικών είναι προσωπική και συλλογική προσφορά για μια καλύτερη μόρφωση και παιδεία των μαθητών τους, είναι το «παιδαγωγικό κεκτημένο» τους και η ακτινοβολία τους που αφορούν την κοινωνία και σε καμιά περίπτωση το …μεταρρυθμιστή κ. Γαβρόγλου και τα μνημόνια!

    Μετά απ’ αυτή τη ρύθμιση τίποτα δεν θα θυμίζει το χθες! Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. προσπαθεί να δημιουργήσει το μέλλον των εκπαιδευτικών με πολιτικές πρακτικές των πολύ παλιών δεκαετιών, να διαμορφώσει ένα σχήμα εκπαιδευτικού υπαλληλοποιημένου και υποταγμένου όπως ήταν μέχρι την δεκαετία του 1970. Είναι καθεστώς που δεν το γνωρίζουν οι γενιές των σημερινών ενεργών εκπαιδευτικών, το γνώρισαν μόνο ως μαθητές στους τότε εκπαιδευτικούς τους! Έτσι, μετά από τη μισθολογική και ασφαλιστική απόλυτη υποβάθμιση των εκπαιδευτικών από τα 4 απανωτά μνημόνια ο κύκλος της πλήρους απαξίωσης κλείνει με την υπονόμευση και στο εργασιακό στάτους των.

    Παράλληλα και σαφώς συντονισμένα έρχεται και η αντιαπεργιακή ρύθμιση / ανατροπή του Ν. 1264/1982 για το μετασχηματισμό και της συνδικαλιστικής δράσης, των κοινωνικών οργανώσεων και του εκπαιδευτικού κινήματος – προς μεγάλη ικανοποίηση της Ν.Δ. που θα βρει στρωμένο το θεσμικό περιβάλλον για να συνεχίσει το δικό της νεοφιλελεύθερο πρόγραμμα στο αντίστοιχο σημερινό του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

    Η κυνικότητα της κυβερνητικής πολιτικής των ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. δεν σταματά εδώ. Έχει αρχίσει να μιλάει για «έξοδο από τα μνημόνια» (!), την ίδια στιγμή που έχει πάρει μνημονιακά μέτρα που θα ξεδιπλώνονται και θα υλοποιούνται τουλάχιστον για τα 20 επόμενα χρόνια. Γνωρίσαμε τη βαρουφάκεια «δημιουργική ασάφεια» και κυρίως ζήσαμε τα οικονομικά της αποτελέσματα. Κάποιοι βιάστηκαν να πιστέψουν ότι αυτός ο δημαγωγικός εμπαιγμός έχει τελειώσει. Κάνουν λάθος. Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ομού και οι ΑΝ.ΕΛ. γεννήθηκαν και υπάρχουν μόνο χάρη στη δημαγωγία και στην εξαπάτηση. Και έτσι θα μείνουν μέχρι το τέλος τους…

anthologio.wordpress.com

Νίκος Τσούλιας
Κατάγεται από την Αυγή Αμαλιάδας και είναι εκπαιδευτικός.
Έχει εκλεγεί πρόεδρος της ΟΛΜΕ τέσσερις φορές (1996 – 2003) και έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή στην Ειδική Αγωγή.
Έχει εκδώσει δύο βιβλία εκπαιδευτικού περιεχομένου τα: “Σε πρώτο πρόσωπο” και «Παιδείας εγκώμιον». Έχει δημοσιεύσει δεκάδες άρθρα σε επιστημονικά και εκπαιδευτικά περιοδικά.
Έχει συνεργαστεί επαγγελματικά με τις εφημερίδες «ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ» (1980 – 1986) και «ΕΞΟΡΜΗΣΗ» (1988 – 1996). Τα τελευταία χρόνια αρθρογραφεί στην εφημερίδα “ΤΟ ΑΡΘΡΟ” και στις εφημερίδες της ΗΛΕΙΑΣ: «ΠΡΩΙΝΗ», “ΑΥΓΗ” και “ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ”.

Κατάγεται από την Αυγή Αμαλιάδας και είναι εκπαιδευτικός. Έχει εκλεγεί πρόεδρος της ΟΛΜΕ τέσσερις φορές (1996 – 2003) και έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή στην Ειδική Αγωγή. Έχει εκδώσει δύο βιβλία εκπαιδευτικού περιεχομένου τα: “Σε πρώτο πρόσωπο” και «Παιδείας εγκώμιον». Έχει δημοσιεύσει δεκάδες άρθρα σε επιστημονικά και εκπαιδευτικά περιοδικά. Έχει συνεργαστεί επαγγελματικά με τις εφημερίδες «ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ» (1980 – 1986) και «ΕΞΟΡΜΗΣΗ» (1988 – 1996). Τα τελευταία χρόνια αρθρογραφεί στην εφημερίδα “ΤΟ ΑΡΘΡΟ” και στις εφημερίδες της ΗΛΕΙΑΣ: «ΠΡΩΙΝΗ», “ΑΥΓΗ” και “ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ”.

Απάντηση

Απάντηση