Διαδικασία  Παραπομπής στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. από τα Σχολεία

 

Ο γονέας υποβάλλει αίτηση αξιολόγησης στο σχολείο και ο Διευθυντής αποστέλλει ταχυδρομικά στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. τα  παρακάτω έντυπα, προκειμένου να δρομολογηθεί η διαδικασία διάγνωσης και αξιολόγησης:

Α. την αίτηση του γονέα

Β. την Περιγραφική Παιδαγωγική Έκθεση (Π.Π.Ε.) Δημοτικού ή Νηπιαγωγείου ή Δ/θμιας

Γ. το Βραχύχρονο Πρόγραμμα Παρέμβασης (Β.Π.Π.) Δημοτικού ή Νηπιαγωγείου (Σχολικού Συμβούλου) ενδοσχολικής παρέμβασης

Δ. το «Ερωτηματολόγιο για Εκπαιδευτικούς Achenbach» για το Δημοτικό- Γυμνάσιο  και το «Ερωτηματολόγιο για Εκπαιδευτικούς Achenbach» για το Νηπιαγωγείο, όταν τελικά αποφασιστεί η παραπομπή του μαθητή, για αξιολόγηση σε αυτό.

Όλα τα έντυπα είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του ΚΕΔΔΥ Ν. Ηρακλείου.

Σημειώνεται ότι είναι αναγκαίο η αίτηση αξιολόγησης του γονέα να συνοδεύεται από όλα τα παραπάνω  απαιτούμενα δικαιολογητικά.

 

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:

Για τα νηπιαγωγεία  και την Α΄ Δημοτικού κρίνεται σκόπιμο η παραπομπή να μη γίνεται πριν τα Χριστούγεννα προκειμένου να δίνεται χρόνος προσαρμογής στους μαθητές. Εξαίρεση αποτελούν περιπτώσεις που πιθανολογούνται σύνδρομα (νοητική υστέρηση, αυτισμός κ.α) και πιθανόν να χρειάζεται επανακαθορισμός σχολικού πλαισίου φοίτησης,  οπότε επισπεύδεται η διαδικασία με την ενημέρωση του Σχολικού Συμβούλου  και την σύνταξη της περιγραφικής παιδαγωγικής έκθεσης.

         Επίσης, σύμφωνα με το Ν3699/2008 (άρθρο 3, παρ. 1), σημειώνεται ότι στην κατηγορία μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν εμπίπτουν οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση που συνδέεται αιτιωδώς με εξωγενείς παράγοντες, όπως γλωσσικές ή πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και ως εκ τούτου δεν εξετάζονται από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

Στα σχολεία όπου λειτουργεί Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης, Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.), η παραπομπή γίνεται από την Ε.Δ.Ε.Α.Υ. στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ εφόσον, σύμφωνα με την υπ αριθ. (Απόσπασμα από ΦΕΚ 315/2014)17812/Γ6 εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ   η) Παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ, όταν συνεχίζουν, παρά την υποστήριξη στο σχολείο τους, να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον. Για την παραπομπή απαιτείται η τεκμηριωμένη εισήγηση του συλλόγου των διδασκόντων που προβλέπεται στο τρίτο εδάφιο της περίπτωσης  δ΄. Στην παραπεμπτική απόφαση βεβαιώνεται ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από το σχολείο του μαθητή, την ΕΔΕΑΥ και τους Σχολικούς Συμβούλους γενικής εκπαίδευσης και το Σύμβουλο ΕΑΕ και συνοδεύεται από έκθεση του ψυχολόγου της ΕΔΕΑΥ σχετικά με το ψυχολογικό προφίλ του μαθητή και τους τομείς περαιτέρω διερεύνησης και γνωμάτευσης, με βάση την επεξεργασία των δεδομένων κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης. Όλες οι περιπτώσεις μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες που έχουν ενταχθεί σε ΣΔΕΥ, καθώς και τα συναφή αιτήματα των γονέων εξετάζονται από το οικείο ΚΕΔΔΥ αποκλειστικά και μόνο κατόπιν παραπομπής της οικείας ΕΔΕΑΥ ».

Όταν ο μαθητής/τρια αποφοιτά από μια βαθμίδα, κατά την εγγραφή του στην επόμενη, μαζί με το απολυτήριο αποστέλλεται και η Γνωμάτευση  του ΚΕΔΔΥ, υπό μορφή ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟΥ εγγράφου.

Σχετικά:

Ν. 2817/2000,
Ν.3699/2008

Υπ. Απ. 28911/Γ6 (ΦΕΚ 449, τ. Β΄, 3-4-2007), αρθρ. 2, παρ. ζ,
Π.Δ. 201, αρθρ. 11, παρ. ζ. Φ.3/543/85333/Γ1/31-8-05/Δ/νση Σπουδών Π.Ε./ΥΠΕΠΘ,
Απόσπασμα από ΦΕΚ 315/2014)17812/Γ6 εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ

Φ.3/543/85333/Γ1/31-8-05/Δ/νση Σπουδών Π.Ε./ΥΠΕΠΘ,

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.