Διαχείριση αγχωδών διαταραχών στον χώρο της εκπαίδευσης

Διαχείριση αγχωδών διαταραχών στον χώρο της εκπαίδευσης

Webinar

Η παρούσα επιμόρφωση πραγματεύεται ένα επίκαιρο θέμα που φαίνεται ότι μαστίζει τη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα της χώρας μας ολοένα και περισσότερο. Τα υψηλά ποσοστά άγχους που παρατηρούνται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές καταμαρτυρούν την ανάγκη διεξοδικής μελέτης του θέματος αυτού καθώς και την καταστρατήγηση τακτικών αντιμετώπισής του. Το διαδικτυακό σεμινάριο ξεκινά με την περιγραφή του συναισθήματος του άγχους, τον ορισμό του άγχους καθώς και παρεμφερών εννοιών. Παρατίθενται παράλληλα διάφορα επικαιροποιημένα στοιχεία σχετικά με τις συναισθηματικές καταστάσεις που βιώνονται στο σύγχρονο σχολείο από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Στη συνέχεια αναλύονται τα ζητήματα και οι προβληματισμοί που αφορούν τη διάγνωση αγχωδών διαταραχών, τα διαγνωστικά εγχειρίδια, τους επιστήμονες που μπορούν να αξιολογήσουν τέτοιες διαταραχές και τα ζητήματα δεοντολογίας και επαγγελματισμού. Γίνεται διαχωρισμός ανάμεσα στο φυσιολογικό- δημιουργικό άγχος (eustress) και στο παθολογικό άγχος, ενώ περιγράφεται πιο εξειδικευμένα η κρίση πανικού. Για την αντιμετώπιση και την ορθή διαχείριση των αγχωδών διαταραχών που έχουν περιγραφεί, παρατίθενται διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης, θεμελιωμένοι στην πιο σύγχρονη βιβλιογραφία και στα τρέχοντα έγκυρα ερευνητικά δεδομένα. Τέλος, αναλύεται το φαινόμενο της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών, με περιγραφή των συμπτωμάτων, των αιτίων και του τρόπου πρόληψης και αντιμετώπισης.

Στόχος Επιμόρφωσης
Το παρόν διαδικτυακό σεμινάριο στοχεύει να προσφέρει μια πλήρη θεωρητική κατάρτιση των αγχωδών διαταραχών, διανθισμένη με πρακτικά παραδείγματα από την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Προσφέρει ταυτόχρονα μια επικαιροποιημένη ενημέρωση σχετικά με τις τεχνικές αντιμετώπισης κάθε διαταραχές που αφορά το φάσμα του άγχους. Ο κυρίαρχος στόχος είναι η ενημέρωση των επιμορφούμενων και κυρίως η εμπέδωση των ορίων ανάμεσα στο φυσιολογικό και το παθολογικό, αλλά και ανάμεσα στην αυτοβοήθεια και την ανάγκη για αναζήτηση επιπρόσθετης επαγγελματικής υποστήριξης σε θέματα άγχους. Παράλληλα θα καταβληθεί προσπάθεια να αποκομιστούν πρακτικά οφέλη, όπως πώς καταρτίζονται προγράμματα πρόληψης του άγχους (συναισθηματική αγωγή), πώς προλαμβάνεται η εξουθένωση των εκπαιδευτικών, πώς αντιμετωπίζουμε κάποιον που παθαίνει κρίση άγχους και ποιες είναι οι γενικότερες συστάσεις που πρέπει να εφαρμόζουμε ως προς την ποιότητα της ζωής μας, ώστε να θωρακίζουμε την ψυχική μας υγεία.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που ενδιαφέρονται να καταρτιστούν σχετικά με τις διαταραχές του άγχους. Επίσης, μπορούν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα άτομα που βρίσκονται σε κάποιον εκπαιδευτικό ρόλο (π.χ. σπουδαστές, φοιτητές), που για οποιονδήποτε λόγο τους ενδιαφέρει η σχέση ανάμεσα στη μαθητική και φοιτητική ζωή και το άγχος. Επιπρόσθετα, το σεμινάριο αυτό ενδιαφέρει ειδικούς ή φοιτητές ψυχικής υγείας, αλλά και γονείς, που επιζητούν τρόπους με τους οποίους μπορούν να προλάβουν ή να αντιμετωπίσουν αγχώδη συμπτώματα που μπορεί να έχουν εμφανιστεί στην οικογένειά τους.

Αναλυτικές πληροφορίες

Φιλολογικός Ιστότοπος

Απάντηση

Απάντηση