Ο τομέας Δια Βίου Εκπαίδευσης και το ΚΔΒΜ της Employ, ως πιστοποιημένο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης και αδειοδοτημένος πάροχος Δια Βίου Μάθησης από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας (Α.Π.7459/2014), υλοποιεί το επιστημονικό σεμινάριο  “Το Παιδικό Ιχνογράφημα ως Διαγνωστικό Εργαλείο”  προκειμένου να ενημερώσει και να καταρτίσει τους συμμετέχοντες στο θεματικό πεδίο της Εκπαίδευσης και της Ψυχολογίας.

H Employ ως πιστοποιημένος πάροχος Δια Βίου Μάθησης από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας και έχοντας δεκαετή εμπειρία στο χώρο της Δια Βίου Εκπαίδευσης, έχει υλοποιήσει περισσότερες από 800 επιμορφώσεις σε ολόκληρη την Ελλάδα, έχει συνεργαστεί με περισσότερους από 100 καταξιωμένους ακαδημαϊκούς και επιφανείς επαγγελματίες και το δίκτυο των συνεργαζόμενων φορέων, εκπαιδευτηρίων και επιχειρήσεων υπερβαίνει τους 700. Παράλληλα, αποτελεί την πρώτη ιδιωτική εταιρεία-φορέα Δια Βίου Εκπαίδευσης που συνεργάζεται επίσημα σε επιμορφωτικά προγράμματα με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς.

  1. Γενική Περιγραφή________________________________________

Το παιδικό ιχνογράφημα είναι ένα από τα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες της ψυχικής υγείας για να μπορέσουν να κατανοήσουν την ψυχική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το παιδί. Μέσα από αυτή την τεχνική το παιδί μπορεί να εκφράσει τα βαθύτερα συναισθήματα του. Είναι ένας τρόπος επικοινωνίας με τον εσωτερικό του κόσμο αλλά και η δημιουργία μιας γέφυρας με τον εξωτερικό κόσμο. Η σύνδεση του εσωτερικού με τον εξωτερικό κόσμο δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να δώσει νόημα σε ανεπεξέργαστα κομμάτια του Εαυτού, να τα εκφράσει και να τα συμβολοποιήσει. Για να μπορέσει όμως να γίνει αυτό χρειάζεται και ο Άλλος. Σε θεραπευτικό πλαίσιο ο θεραπευτής προσπαθεί να αναπαραστήσει μέσα του σε ένα μη συμβολικό επίπεδο την εμπειρία του παιδιού, να την ζήσει και να την βιώσει στο επίπεδο της σωματικής αίσθησης και κατόπιν να αρχίσει να συμβολοποιεί την εμπειρία και να την κάνει αντικείμενο σκέψης και επεξεργασίας σε ένα συμβολικό επίπεδο. Από εκεί και πέρα ο ρόλος του είναι να επιστρέψει αυτή την επεξεργασία πίσω στο παιδί μέσα από την ερμηνεία. Οι διεργασίες αυτές δεν είναι τόσο γραμμικές όσο ακούγονται καθώς συνήθως συμβαίνουν ταυτόχρονα και είναι εμπεδωμένες η μία μέσα στην άλλη. Η δημιουργία αυτού του  «ενδιάμεσου χώρου» αναπτύχθηκε από τον  D. Winnicott. Ο D.Winnicott μιλάει για αυτόν τον τόπο μεταξύ του παιδιού και του  θεραπευτή/γονέα/εκπαιδευτικού, όπου ο τελευταίος κατανοεί, στηρίζει και επιτρέπει στο παιδί να εξελιχθεί και να δημιουργήσει έναν αληθές εαυτό.

Στόχος Επιμόρφωσης

Το παιδικό ιχνογράφημα όπως οποιοδήποτε άλλο εκφραστικό μέσο που χρησιμοποιείται για την ανάδυση του ψυχισμού του παιδιού δεν είναι αρκετό από μόνο του για να αναγνωρίσει ο ενήλικας αυτό που θέλει να μεταφέρει το παιδί. Ο ενήλικας – θεραπευτής, γονέας, εκπαιδευτικός- καλείται να κατανοήσει, να επεξεργαστεί και να δώσει νόημα σε αυτά που φέρνει το παιδί. Για να μπορέσει όμως να δει «πραγματικά» τις ανάγκες του παιδιού θα πρέπει ο ίδιος να περάσει από ένα δικό του εσωτερικό βίωμα, να βιώσει ξανά το δικό του εσωτερικό παιδί που κρατάει μέσα του και το μεταφέρει σε όλες τις σχέσεις του. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει ο θεραπευτής, γονέας, εκπαιδευτικός να δει την «ιστορία» που φέρνει το παιδί μέσα από τη ζωγραφική αλλά και σε σχέση με τον περιβάλλον του. Μέσα από ατομικές και ομαδικές βιωματικές τεχνικές και σε σύνδεση με τη θεωρία, αυτό το σεμινάριο στοχεύει:

  1. Σε μία πρώτη προσπάθεια να κατανοήσει ο εκπαιδευόμενος τον “ενδιάμεσο χώρο” μεταξύ του παιδιού και του ενήλικα.
  2. Στην κατανόηση της παιδικής ζωγραφικής ως μέσο έκφρασης συναισθημάτων και εμπειριών του παιδιού.
  3. Στην κατανόηση της θεραπευτικής διαδικασίας μέσα από τη ψυχαναλυτική-ψυχοδυναμική προσέγγιση.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται σε επαγγελματίες της ψυχικής υγείας, σε εκπαιδευτικούς, σε γονείς και σε όσους ενδιαφέρονται να έρθουν σε επαφή με τη συγκεκριμένη προσέγγιση για μία βαθύτερη κατανόηση του ψυχισμού του παιδιού.

  1. Αναλυτικό Πρόγραμμα_____________________________________

 

Θεματικές Ενότητες Επιμόρφωσης

 

Θεματική 1

  • Εισαγωγή ενός θεραπευτικού πλαισίου μέσα από τη ψυχαναλυτική-ψυχοδυναμική προσέγγιση
  • Το σώμα ως μέσο αλληλεπίδρασης με τους Άλλους
  • Βιώνοντας το παιδί μέσα από εμάς
  • Το χαρτί γίνεται ο εσωτερικός κόσμος του παιδιού/ατόμου και η ζωγραφιά αποτυπώνει το συναίσθημα αυτού του κόσμου.
  • Το παραμύθι σε σύνδεση με τη ζωγραφιά

Θεματική 2

  • Η έννοια του “ενδιάμεσου χώρου”
  • Ο “Αληθές και Ψευδής Εαυτός”
  • Η πρωταρχική σχέση μεταξύ του παιδιού και του γονέα
  • Πως ερμηνεύουμε μία ζωγραφιά
  • Η προβολή και η έννοια της στη ψυχαναλυτική προσέγγιση
  • Ο ρόλος του θεραπευτή/εκπαιδευτικού/γονέα και η σχέση με το παιδί
  • Παρατήρηση του εαυτού

Θεματική 3

  • Το Squiggle του D. Winnicott μέσα από δυαδικό βίωμα
  • Η σχέση των δύο μέσα στο χώρο
  • Παρατήρηση του εαυτού μέσα από ομαδικό βίωμα
  • Πως γίνεται η επεξεργασία μίας ζωγραφιάς σε θεραπευτικό πλαίσιο
  • Η χρήση των υλικών και των αντικειμένων
  • Η σιωπή κατά τη διάρκεια της θεραπείας και κατά τη δημιουργική φάση
  • Η έννοια της φαντασίωσης και του συμβολισμού
  • Η σύνδεση της ζωγραφιάς με το όνειρο
  • Το τέλος της θεραπείας
  1. Πληροφορίες____________________________________________

Ημερομηνία Διεξαγωγής

  • Ημερομηνία: 8 – 9 Απριλίου 2017
  • Ώρες Διεξαγωγής: 10:00 – 15:30

Χώρος Διεξαγωγής

Grand Hotel Palace

           Μοναστηρίου 305, Θεσσαλονίκη à Χάρτης, Πρόσβαση

Κόστος

Προεγγραφή έως 4/4/17

  • Φοιτητές / Άνεργοι: 75€
  • Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 95€

Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή:                     115€

Διαδικασία Συμμετοχής

 

  1. Δηλώνετε συμμετοχή ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά στα ακόλουθα τηλέφωνα επικοινωνίας (2310.230545 & 211.7706766)
  2. Λαμβάνετε την επιβεβαίωση της κράτησης μέσω email
  3. Αφού λάβετε την επιβεβαίωση, προχωράτε στην κατάθεση της προκαταβολής προκειμένου να δεσμεύσετε τη θέση σας, όπως αναφέρεται παρακάτω στη διαδικασία πληρωμής
  4. Την ημέρα έναρξης του σεμιναρίου πραγματοποιείτε την εξόφληση του υπολοίπου ποσού και ολοκληρώνετε την εγγραφή σας.

Διαδικασία Πληρωμής

Βήμα 1ο à Προκαταβολή:  Η συμμετοχή σας στην επιμόρφωση οριστικοποιείται μόνο με εμπρόθεσμη κατάθεση της προκαταβολής (15€) στον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας που είναι ο ακόλουθος:

EUROBANK 0026.0037.01.0200499162

(IΒΑΝ GR1102600370000010200499162)

Δικαιούχος: ΤΑΟΥΣΑΝΗΣ Χ – ΚΟΤΙΟΣ Κ ΟΕ | EMPLOY

Ως αιτιολογία κατάθεσης γράφετε τον κωδικό Κ18 και το ονοματεπώνυμο σας και κρατάτε το αποδεικτικό της τραπέζης το οποίο επιδεικνύετε κατά την προσέλευση σας στη γραμματεία την ημέρα διεξαγωγής.

 

*Σε περίπτωση ηλεκτρονικής μεταφοράς εμβάσματος (e-banking) από τράπεζα διαφορετική της EUROBANK, τα τραπεζικά έξοδα επιβαρύνουν εξολοκλήρου το συμμετέχοντα. (Mέσω e-banking θα πρέπει το ποσό να έχει πιστωθεί το αργότερο 3 ημέρες πριν την ημέρα διεξαγωγής)

 

Βήμα 2ο à Εξόφληση: γίνεται την ημέρα διεξαγωγής της επιμόρφωσης, καταβάλλοντας τα υπόλοιπα δίδακτρα στη γραμματεία της επιμόρφωσης και επιδεικνύοντας απαραίτητα i) το αποδεικτικό της τράπεζας και ii) το φοιτητικό πάσο / βεβαίωση ανεργίας για όσους δικαιούνται έκπτωση.

  1. Προσκεκλημένη Επιμορφώτρια__________________________

 

Στέλλα Κολυβοπούλου

Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Η Στέλλα Κολυβοπούλου είναι ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια με μεταπτυχιακές σπουδές στις Ψυχαναλυτικές Σπουδές (Goldsmith’s College, University of London, UK), στην Ψυχοθεραπεία μέσω Κίνησης (Goldsmith’s College, University of London, UK) και δίπλωμα πάνω στην Εργοθεραπεία με κατεύθυνση Μουσικοθεραπείας (University of Middlesex, UK). Συνεχίζει την μετεκπαίδευση της στην Βορειοελλαδική Ψυχαναλυτική Εταιρεία (Β.Ψ.Ε.) στο 5ετες εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Ψυχανάλυση. Η πολυετής επαγγελματική της πορεία ξεκίνησε στην γενική και ειδική αγωγή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Λονδίνο και σε ψυχιατρική κλινική του Βρετανικού Εθνικού Συστήματος Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου. Τα τελευταία δέκα χρόνια ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη ως ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια και ως ψυχοθεραπεύτρια μέσω κίνησης με ενήλικες και παιδιά (μέσα από το συμβολικό παιχνίδι) σε ατομικές και ομαδικές συνεδρίες. Το 2009 συμμετείχε στη Διεπιστημονική Ομάδα της Μονάδας Εφήβων, του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, Θεσσαλονίκης μέσω προγράμματος του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Από το 2010 μέχρι το 2016 ήταν Επιστημονικός Συνεργάτης της συγκεκριμένης Μονάδας. Δίδαξε στην Εταιρεία Αρωγής Ψυχικής Υγείας, Κοινωνικής Στήριξης, Εκπαίδευσης και Δημιουργίας “Ψυχολογία – Τέχνη” στη Θεσσαλονίκη. Εργάστηκε ως ψυχολόγος στον ξενώνα “Συνύπαρξη” με εφήβους ασυνόδευτους πρόσφυγες. Έχει συμμετάσχει σε πλήθος σεμιναρίων και ημερίδων ως προσκεκλημένη επιμορφώτρια -εισηγήτρια και διατηρεί ιδιωτικό γραφείο στη Θεσσαλονίκη.

5. Παροχές_______________________________________________________

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:

  • Βεβαίωση Παρακολούθησης από το πιστοποιημένο ΚΔΒΜ της Employ
  • Πλούσιο και Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό, σχετικά με την περαιτέρω κατάρτιση στο αντικείμενο της επιμόρφωσης
  • Φάκελος συνέδρου
  • Μπλοκ σημειώσεων
  • Στυλό
  • Coffee Break
  1. Πληροφορίες – Γραμματεία___________________________________

Για δηλώσεις συμμετοχής και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη γραμματεία της εταιρείας.

Τ.      2310.230545 | 211.7706766

  1. M. [email protected] |  U   www.e-employ.gr
  2. F. www.facebook.com/employ.page

Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας: 10:00 έως 18:00 καθημερινά από Δευτέρα ως Παρασκευή

* Για οποιαδήποτε πληροφορία την ημέρα διεξαγωγής της επιμόρφωσης,

 επικοινωνείτε απευθείας με το 6945175015

Ενημερωτικό υλικό

Χορηγοί Επικοινωνίας

www.paideia-ergasia.gr

www.socialpolicy.gr

www.filologikos-istotopos.gr

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.