Ο τομέας Δια Βίου Εκπαίδευσης και το ΚΔΒΜ της Employ, ως πιστοποιημένο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης και αδειοδοτημένος πάροχος Δια Βίου Μάθησης από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας (Α.Π.7459/2014), υλοποιεί το επιστημονικό σεμινάριο  “Μεθοδολογία Διδακτικής της Νεοελληνικής Γλώσσας”  προκειμένου να ενημερώσει και να καταρτίσει τους συμμετέχοντες στο θεματικό πεδίο της Εκπαίδευσης και της Διδακτικής.

H Employ ως πιστοποιημένος πάροχος Δια Βίου Μάθησης από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας και έχοντας δεκαετή εμπειρία στο χώρο της Δια Βίου Εκπαίδευσης, έχει υλοποιήσει περισσότερες από 800 επιμορφώσεις σε ολόκληρη την Ελλάδα, έχει συνεργαστεί με περισσότερους από 100 καταξιωμένους ακαδημαϊκούς και επιφανείς επαγγελματίες και το δίκτυο των συνεργαζόμενων φορέων, εκπαιδευτηρίων και επιχειρήσεων υπερβαίνει τους 700. Παράλληλα, αποτελεί την πρώτη ιδιωτική εταιρεία-φορέα Δια Βίου Εκπαίδευσης που συνεργάζεται επίσημα σε επιμορφωτικά προγράμματα με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς.

  1. Γενική Περιγραφή________________________________________

Μία από τις κεντρικές διαστάσεις των προγραµµάτων σπουδών του 2011 για τη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας στην πρωτοβάθµια και τη δευτεροβάθµια εκπαίδευση είναι ο κριτικός γραµµατισµός, με την έννοια της καλλιέργειας της κριτικής ανάλυσης του λόγου από τους μαθητές. H ύπαρξη πλέον μιας τεράστιας ποικιλίας μορφών κειμένων και γλωσσών επιτάσσει την προσέγγιση και την κατανόηση της γλώσσας όχι μόνο στο επίπεδο του λόγου και της μορφοσυντακτικής και γραμματικής του εξομάλυνσης αλλά και την καλλιέργεια των επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων ώστε να είναι σε θέση οι μαθητές ως μελλοντικοί πολίτες να συνδιαμορφώνουν κριτικά το πολιτικό, κοινωνικό και πολιτισμικό γίγνεσθαι. Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας συνεπώς στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί ουσιαστικά το προπύργιο και το θεμέλιο για τη μετέπειτα εξέλιξη παιδιού – εφήβου ως ολοκληρωμένο και ενεργό μέλος της κοινωνίας.

Στόχος Επιμόρφωσης

Η Νεοελληνική Γλώσσα πέραν του στενού και οριοθετημένου περιβάλλοντος της ως σχολικό μάθημα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σηματοδοτεί την ιστορία, τον πολιτισμό, την προέλευση, την επάρκεια στη γνώση και στην επικοινωνία, την εξέλιξη. Στοχεύοντας, λοιπόν, στη γνωριμία μας με αυτήν οι επιμορφούμενοι θα έρθουν σε επαφή με την ιστορική πορεία της όσον αφορά την αντιμετώπιση της βάσει των Αναλυτικών Προγραμμάτων, με νέες τεχνικές μεθόδους διδασκαλίας που θα στηρίζονται στην αυτενέργεια και στην ενθάρρυνση και δεν θα κινούνται στα στεγανά της παραδοσιακής τάξης. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα συζητηθεί ο όρος ψηφιακός εγγραμματισμός και η χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία του γλωσσσικού γραμματισμού, διερευνώντας συνάμα το παιδαγωγικό πλαίσιο μέσα  στο οποίο πρέπει να εκτυλίσσεται η διδακτική πράξη. Εν τέλει θα αποκτηθούν εκείνες οι δεξιότητες που θα καταστήσουν ικανό το φοιτητή και μελλοντικό δάσκαλο αλλά και τον εν ενεργεία εκπαιδευτικό στη δημιουργία σχεδίων εργασίας των γλωσσικών ενοτήτων, στην παραγωγή λόγου, στην κατάρτιση ασκήσεων, στην επαρκή και τεκμηριωμένη αξιολόγηση, στη χρήση νέων μεθόδων και μέσων διδασκαλίας.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς-φιλολόγους, δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, οι οποίοι θέλουν να ενημερωθούν για τις επιστημονικές εξελίξεις σε θέματα μεθοδολογίας της διδασκαλίας της νέας ελληνικής γλώσσας και να εφαρμόσουν νέες, σύγχρονες τεχνικές μάθησης και διδασκαλίας. Απευθύνεται, επίσης, σε πτυχιούχους τμημάτων φιλολογικής κατάρτισης, οι οποίοι επιθυμούν να επικαιροποιήσουν και να συμπληρώσουν τη γνώση τους σε θέματα μεθοδολογίας της διδασκαλίας της νέας ελληνικής γλώσσας.

  1. Αναλυτικό Πρόγραμμα_____________________________________

Θεματικές Ενότητες Επιμόρφωσης

 

Θεματική 1: Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Σκοπός της ενότητας είναι να προσεγγιστούν κριτικά και να μελετηθούν τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τόσο σε γυμνασιακό όσο και σε λυκειακό επίπεδο. Ειδικότερα, με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ) και τα συνακόλουθα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ) που εισηγείται το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο επιχειρείται μια κάθετη κατανομή της διδακτέας ύλης και οριζόντια διασύνδεση των μαθημάτων  μέσα από θεμελιακές έννοιες με απώτερο σκοπό την διαφοροποίηση θέασης των στόχων, της μεθοδολογίας και της διδακτικής πράξης.

Θεματική 2: Bασικές αρχές μεθοδολογίας και  σχεδιασμού της διδασκαλίας

Η διδασκαλία δεν έχει μονοδιάστατο χαρακτήρα αλλά προσδιορίζεται από μια σειρά παραγόντων που συνθέτουν την ουσία της και αναλύονται στο παιδαγωγικό κλίμα, στο περιεχόμενο, στις αρχές, στους στόχους, στις διδακτικές μεθόδους, στην πορεία της διδασκαλίας, τις τεχνικές και στην αξιολόγηση των μαθητών και της μάθησης.

Θεματική 3: Μελέτη σχολικών εγχειριδίων του μαθήματος  στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο

Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού συστήματος χρειάζεται να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη συνεχή αναβάθμιση των στόχων, του περιεχομένου, της μαθησιακής διαδικασίας και της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας της Νέας Ελληνικής Γλώσσας. Άμεση απόρροια αυτού είναι η κατάκτηση της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και η ικανοποιητική χρήση της σε διάφορα περιβάλλοντα και καταστάσεις επικοινωνίας.

Θεματική 4: Η μέθοδος project

Θεωρητική προσέγγιση της ως προς τη νεοελληνική γλώσσα ως διδακτικό αντικείμενο. Το project αποτελεί στην ουσία έναν τρόπο έρευνας και συνιστά ένα σχέδιο εργασίας. Σημαντικό ρόλο στη μεθοδολογία του διαδραματίζουν οι ανάγκες, οι προδιαθέσεις και τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων, γι αυτό και η αξιοποίηση της προωθεί την αυτενέργεια, τη δημιουργικότητα και την ανάληψη πρωτοβουλιών. Η εφαρµογή της µεθόδου απαιτεί αναδιοργάνωση των Αναλυτικών Προγραµµάτων, αναδιαµόρφωση του ωραρίου µε το οποίο λειτουργεί το σχολείο και κυρίως αλλαγή νοοτροπίας των δασκάλων. Μελέτη σύνδεσης της μεθόδου με τη χρήση νέων τεχνολογιών στη σχολική τάξη.

Θεματική 5: Προτάσεις για τη διδακτική προσέγγιση του μαθήματος

Στα πλαίσια ειδικότερα του μαθήματος της Νέας Ελληνικής γλώσσας θα παρουσιαστούν ενδεικτικά σχέδια διδασκαλίας ενοτήτων όλων των σχολικών τάξεων, θα πειραματιστούν οι συμμετέχοντες με την κατάρτιση ατομικών ή ομαδικών σχεδίων επί χάρτου και την κατασκευή κριτηρίων αξιολόγησης των μαθητών.

  1. Πληροφορίες____________________________________________

Ημερομηνία Διεξαγωγής

  • Ημερομηνία: 13 – 14 Μαΐου 2017
  • Ώρες Διεξαγωγής: 10:00 – 15:30

Χώρος Διεξαγωγής

Θα ενημερωθείτε με νεότερη ανακοίνωση

Κόστος

Προεγγραφή έως 9/5/17

  • Φοιτητές / Άνεργοι: 75€
  • Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 95€

Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή:                    115€

Διαδικασία Συμμετοχής

 

  1. Δηλώνετε συμμετοχή ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά στα ακόλουθα τηλέφωνα επικοινωνίας (2310.230545 & 211.7706766)
  2. Λαμβάνετε την επιβεβαίωση της κράτησης μέσω email
  3. Αφού λάβετε την επιβεβαίωση, προχωράτε στην κατάθεση της προκαταβολής προκειμένου να δεσμεύσετε τη θέση σας, όπως αναφέρεται παρακάτω στη διαδικασία πληρωμής
  4. Την ημέρα έναρξης του σεμιναρίου πραγματοποιείτε την εξόφληση του υπολοίπου ποσού και ολοκληρώνετε την εγγραφή σας.

Διαδικασία Πληρωμής

Βήμα 1ο à Προκαταβολή:  Η συμμετοχή σας στην επιμόρφωση οριστικοποιείται μόνο με εμπρόθεσμη κατάθεση της προκαταβολής (15€) στον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας που είναι ο ακόλουθος:

EUROBANK 0026.0037.01.0200499162

(IΒΑΝ GR1102600370000010200499162)

Δικαιούχος: ΤΑΟΥΣΑΝΗΣ Χ – ΚΟΤΙΟΣ Κ ΟΕ | EMPLOY

Ως αιτιολογία κατάθεσης γράφετε τον κωδικό Ρ24 και το ονοματεπώνυμο σας και κρατάτε το αποδεικτικό της τραπέζης το οποίο επιδεικνύετε κατά την προσέλευση σας στη γραμματεία την ημέρα διεξαγωγής.

 

*Σε περίπτωση ηλεκτρονικής μεταφοράς εμβάσματος (e-banking) από τράπεζα διαφορετική της EUROBANK, τα τραπεζικά έξοδα επιβαρύνουν εξολοκλήρου το συμμετέχοντα. (Mέσω e-banking θα πρέπει το ποσό να έχει πιστωθεί το αργότερο 3 ημέρες πριν την ημέρα διεξαγωγής)

 

Βήμα 2ο à Εξόφληση: γίνεται την ημέρα διεξαγωγής της επιμόρφωσης, καταβάλλοντας τα υπόλοιπα δίδακτρα στη γραμματεία της επιμόρφωσης και επιδεικνύοντας απαραίτητα i) το αποδεικτικό της τράπεζας και ii) το φοιτητικό πάσο / βεβαίωση ανεργίας για όσους δικαιούνται έκπτωση.

 

 

 

 

 

  1. Προσκεκλημένη Επιμορφώτρια__________________________

 

Ρούσου Σοφία

MA, MSc, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Η Ρούσου Σοφία είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στην οποία εισήχθη με υποτροφία εισαγωγής από το ΙΚΥ. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης από το ίδιο τμήμα καθώς και Μεταπτυχιακού Διπλώματος στην Εκπαίδευση Ενηλίκων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου με ειδίκευση στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Παράλληλα, κατέχει πιστοποιημένη επιμόρφωση από το Υπουργείο Παιδείας στην Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΣΔΕ, Πιστοποιητικό Δια Βίου Εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων και Πιστοποιητικό Εξειδίκευσης από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με τίτλο «Διδακτική και Ψυχολογική στήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες στο γενικό σχολείο». Η πολυετής διδακτική και επαγγελματική της εμπειρία περιλαμβάνει διδασκαλία στη δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση και πλούσια πρακτική εμπειρία στην εκπαίδευση Ενηλίκων. Εργάστηκε ως Υπεύθυνη Εκπαίδευσης του προγράμματος «Εκπαίδευση των μεταναστών στην ελληνική γλώσσα, την ιστορία και τον πολιτισμό – Οδυσσέας», ως εκπαιδεύτρια στα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, όπου δίδασκε στα προγράμματα ελληνικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας, δημιουργικής γραφής, ιστορίας και υποστήριξης γονέων Τσιγγάνων επί πέντε συναπτά έτη. Επίσης, εργάστηκε ως εκπαιδεύτρια-διδάσκουσα στα ΣΔΕ Σερρών και ως καθηγήτρια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση επί 5 συναπτά έτη ενώ έχει διδάξει και στην ιδιωτική εκπαίδευση έχοντας ιδιαίτερη εξειδίκευση στη διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Ακόμη, ως Εργαστηριακός Συνεργάτης στο ΤΕΙ Σερρών, δίδασκε Παιδαγωγικά στο τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών επί τρία συναπτά έτη, ενώ συνεργάζεται και ως Επιμορφώτρια / Εισηγήτρια με την εταιρεία Employ. Έχει συγγράψει αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό με θέμα «Παιδαγωγικά», το οποίο διανεμόταν στους φοιτητές του σχετικού τμήματος. Παράλληλα, έχει ενεργή παρουσία σε Ελληνικά και Διεθνή συνέδρια και αρθρογραφία σε αντίστοιχα επιστημονικά περιοδικά. Για την κοινωνική και εκπαιδευτική της δράση και προσφορά σε ειδικές πληθυσμιακές ομάδες, τιμήθηκε με Δίπλωμα από τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτιστικής, Κοινωνικής Ανάπτυξης Σερρών.

5. Παροχές_______________________________________________________

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:

  • Βεβαίωση Παρακολούθησης από το πιστοποιημένο ΚΔΒΜ της Employ
  • Πλούσιο και Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό, σχετικά με την περαιτέρω κατάρτιση στο αντικείμενο της επιμόρφωσης
  • Φάκελος συνέδρου
  • Μπλοκ σημειώσεων
  • Στυλό
  • Coffee Break
  1. Πληροφορίες – Γραμματεία___________________________________

Για δηλώσεις συμμετοχής και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη γραμματεία της εταιρείας.

Τ.      2310.230545 | 211.7706766

  1. M. [email protected] |  U   www.e-employ.gr
  2. F. www.facebook.com/employ.page

Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας: 10:00 έως 18:00 καθημερινά από Δευτέρα ως Παρασκευή

* Για οποιαδήποτε πληροφορία την ημέρα διεξαγωγής της επιμόρφωσης,

 επικοινωνείτε απευθείας με το 6945175015

Ενημερωτικό υλικό

Χορηγοί Επικοινωνίας

www.paideia-ergasia.gr

www.socialpolicy.gr

www.filologikos-istotopos.gr

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.