Ο τομέας Δια Βίου Εκπαίδευσης και το ΚΔΒΜ της Employ, ως πιστοποιημένο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης και αδειοδοτημένος πάροχος Δια Βίου Μάθησης από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας (Α.Π.7459/2014), υλοποιεί το επιστημονικό σεμινάριο “Ψυχολογική Προσέγγιση και Ερμηνεία στο Παιδικό Ιχνογράφημα“. προκειμένου να ενημερώσει και να καταρτίσει τους συμμετέχοντες στο θεματικό πεδίο της Εκπαίδευσης & της Ψυχολογίας.

            H Employ ως πιστοποιημένος πάροχος Δια Βίου Μάθησης από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας και έχοντας δεκαετή εμπειρία στο χώρο της Δια Βίου Εκπαίδευσης, έχει υλοποιήσει περισσότερες από 800 επιμορφώσεις σε ολόκληρη την Ελλάδα, έχει συνεργαστεί με περισσότερους από 100 καταξιωμένους ακαδημαϊκούς και επιφανείς επαγγελματίες και το δίκτυο των συνεργαζόμενων φορέων, εκπαιδευτηρίων και επιχειρήσεων υπερβαίνει τους 700. Παράλληλα, αποτελεί την πρώτη ιδιωτική εταιρεία-φορέα Δια Βίου Εκπαίδευσης που συνεργάζεται επίσημα σε επιμορφωτικά προγράμματα με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς.


 

  1. Γενική Περιγραφή________________________________________

Το  σχέδιο  κάθε παιδιού,  ιδιαίτερα των μικρότερων,  είναι  ένας τρόπος έκφρασης, μια εικόνα του εαυτού του. Ζωγραφίζοντας,  αποτυπώνει σκέψεις,  συναισθήματα,  εμπειρίες,  προβλήματα,  ανάγκες και  «συνομιλεί» με τους μεγάλους. Στοιχεία της προσωπικότητας  που δεν εκφράζονται λεκτικά, αποτυπώνονται στο χαρτί και η ζωγραφιά λειτουργεί ως μέσο διευκολυντικό της ανάπτυξης.

                  Ως ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία αποτελεί μια από τις «γλώσσες» αφήγησης ιστοριών, που διαφορετικά θα μας έμεναν άγνωστες.

                  Αν γνωρίζουμε να «διαβάζουμε»  τα σχέδιά τους, μπορούμε να δώσουμε απαντήσεις σ’ όλα αυτά που θέλει να πει το παιδί, πρώτα απ’ όλους  στη μαμά και τον μπαμπά.

                  Ως μέσο επικοινωνίας, ανάμεσα στο θεραπευτή και το παιδί, η ζωγραφική, το σχέδιο, εγκαθιστά την μεταξύ τους σχέση και αφού σχετίζεται με τη νοητική ηλικία, θα μπορούσε να συμβάλλει στην αξιολόγηση της νοημοσύνης ως συμπληρωματικό εργαλείο.  Επίσης, καθώς προκύπτουν απ’ αυτό  συμπεράσματα σχετικά με το γνωστικό και συναισθηματικό επίπεδο του παιδιού, συμπληρώνει τη διαγνωστική αξιολόγηση για συναισθηματικά προβλήματα, ανάπτυξης και κοινωνικά.

                  Ως απλές σχεδιάσεις γραμμών, χωρίς χρώματα, είτε ως ολοκληρωμένες ζωγραφιές, το παιδικό ιχνογράφημα αποτελεί καθρέπτη της προσωπικότητας, της νοημοσύνης και του εσωτερικού κόσμου, με την ανάδυση των συνειδητών και ασυνείδητων συναισθημάτων τους.  Μας φανερώνει πως η δημιουργικότητα είναι χάρισμα του ανθρώπου που εμφανίζεται από την παιδική ηλικία.

Στόχος Επιμόρφωσης

 

Το σεμινάριο προσφέρει γνώσεις προκειμένου όποιος το παρακολουθήσει να κατανοήσει τη ψυχολογική ερμηνεία ενός παιδικού σχεδίου (της προσχολικής και παιδικής ηλικίας). Ξεκινώντας από διαφορετικές αφετηρίες, οι γονείς, οι ειδικοί θεραπευτές, οι παιδαγωγοί, οι εκπαιδευτικοί, οι εικαστικοί, θα πάρουν πληροφορίες γι’ αυτή τη θεμελιώδη κι αποκαλυπτική δραστηριότητα του παιδιού και για τον τρόπο που αυτό βιώνει τον εαυτό του και τον κόσμο.

                  Με το ιχνογράφημα, το παιδί εξωτερικεύει συναισθήματα, εμπειρίες, επιλύει προβλήματα, έτσι ώστε το σχέδιο ν’ αποτελεί μέσο αξιολόγησης των συναισθηματικών συγκρούσεων του παιδιού, αλλά και μέσο διευκολυντικό της ανάπτυξής του. Επιδιώκεται η καλύτερη κατανόηση της θεωρίας μέσα από κλινικό υλικό και παραδείγματα.

                  Τα θέματα που θα παρουσιαστούν στο σεμινάριο είναι:

  • Το ιχνογράφημα και η σημασία του ως μέσο έκφρασης των παιδιών.
  • Θεωρητικές προσεγγίσεις: η ερμηνεία του μουντζουρώματος, η εξέλιξη του ιχνογραφήματος ανάλογα με την ηλικία και το φύλο, ανάλυση σημαντικών στοιχείων όπως το χρώμα, το κράτημα του μολυβιού, η κάλυψη της κόλας, το σημείο εκκίνησης, η γραμμή, η πίεση στο χαρτί, η μορφή, οι σημαντικές παραλείψεις ή προσθήκες.
  • Το παιδικό σχέδιο ως προβολική δοκιμασία: τα πιο συνήθη θέματα των παιδικών σχεδίων και η ερμηνεία τους, «το σχέδιο της ανθρώπινης φιγούρας», «το δέντρο», «το σπίτι», «η οικογένεια» , «τα ζώα», «τα μηχανικά σχήματα».
  • Παρουσίαση παιδικών σχεδίων-σχολιασμός.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε ειδικούς παιδαγωγούς, σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων , εικαστικούς που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να αποκτήσουν μία βαθύτερη κατανόηση του παιδικού ιχνογραφήματος. Επίσης, απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, νοσηλευτές, δραματοθεραπευτές  κ.α, που συνεργάζονται με παιδιά και αναζητούν πρακτικούς τρόπους για την αποτελεσματικότερη υποστήριξή τους. Τέλος, απευθύνεται σε γονείς που επιζητούν να κατανοήσουν καλύτερα τα παιδιά τους.

  1. Αναλυτικό Πρόγραμμα_____________________________________

Θεματικές Ενότητες Επιμόρφωσης

 

  • Τι είναι το ιχνογράφημα

Ήδη από την ηλικία των 2 ή 3 χρ., το μικρό παιδί μουτζουρώνει, τραβά γραμμές, αφήνει ίχνη, σημάδια, που εκφράζουν όλα όσα έχει να πει. Κάθε γραμμή δηλώνει κάτι κι όλες μαζί συνθέτουν μια ιστορία: τα συναισθήματα, τους φόβους, τις επιθυμίες του. Σύμφωνα με τον Piaget,  τα παιδικά σχέδια βρίσκονται ανάμεσα στο συμβολικό παιγνίδι και στις νοερές εικόνες. Χωρίς φανερό λόγο, παρέχουν ευκαιρίες αφομοίωσης, στο βαθμό που μέσω του σχεδίου αναδημιουργούν και κατανοούν προσωπικά σημαντικά γεγονότα.

 

  • Η εξέλιξη του παιδικού σχεδίου με την ηλικία-το μουντζούρωμα (1-3χρ.)

Το μουντζούρωμα  είναι μια οικουμενική δραστηριότητα. Ξαναζωντανεύει τα πρωτόγονα σχέδια και τη δυνατότητα να εκφραστεί ο εαυτός με αποτύπωμα. Το παιδί, αφήνοντας ένα ίχνος, νιώθει πως υπάρχει και την έντονη επιθυμία να το πει σε όλους. Είναι η στιγμή της δημιουργίας του γραπτού λόγου που θα μετατραπεί σε επικοινωνία. Στον τρόπο σχεδίασης και στο γραφικό  ίχνος εμπεριέχονται ο αυθορμητισμός, ο έλεγχος, η κάλυψη του χώρου, η επικράτηση καμπύλων γραμμών ή γωνιών, στοιχεία που μπορούμε να επισημάνομε και να ερμηνεύσομε. Το αισθητηριακό στοιχείο, ο τρόπος που αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα και το κινητικό στοιχείο, ο τρόπος που επιδρά στο χαρτί, αποκτούν μεγάλη σημασία.

  • Ερμηνεία του σχεδίου στην ηλ.>3-4χρ.

Μετά το στάδιο του μουντζουρώματος, το παιδί, ακολουθώντας την φυσιολογική  ψυχοκινητική του ανάπτυξη , εκφράζεται αυθόρμητα με τις μορφές και τα σχήματα και τα συνοδεύει με λόγια. Με  σχεδιαστική δεξιότητα και προσωπική ικανότητα  εξερευνά συνειδητά το χώρο με τις σύνθετες μορφές. Τα σχήματα γεννιούνται από την τελειοποίηση των μορφών και την συνειδητοποίηση από το παιδί ότι όσο περισσότερο το σχέδιό του μοιάζει με την πραγματικότητα, τόσο περισσότερο εκτιμάται από τους  μεγάλους.  Μ’ αυτή τη δημιουργική δράση το παιδί κυριαρχεί συμβολικά στον κόσμο με το να τον περιορίζει στο χαρτί, ικανοποιώντας έτσι την φυσική του ανάγκη για παντοδυναμία.

 

  • Το τεστ της οικογένειας

Το παιδί σχεδιάζει την οικογένειά του και με τον τρόπο αυτό διηγείται τη χαρά, ή αντίθετα τον φόβο, τη ζήλεια, τις αγωνίες, τις στενοχώριες του. Οι ανάγκες του να είναι αγαπητό, αποδεκτό από την οικογένεια παραμένουν διαχρονικές.

  • Το τεστ του σπιτιού

Πολύ συχνό στα παιδικά σχέδια, υπάρχει ήδη στο μουντζούρωμα κι εκφράζει την επιθυμία του παιδιού να ζήσει σε μια «ασφαλή στέγη». Αναπαριστά τον τρόπο ζωής του παιδιού, τη σχέση με τους γονείς του, το ρόλο του στην οικογένεια και τον τρόπο προετοιμασίας του ν’ αντιμετωπίσει τον έξω κόσμο.

  • Το τεστ του δέντρου

Στην ψυχανάλυση, το δέντρο αποτελεί σύμβολο του Εαυτού και αναπαριστά το ίδιο το άτομο που το σχεδιάζει. Το ολοκληρωμένο σχήμα του δέντρου εμφανίζεται μόνο στην ηλικία 4-6 χρ. Με το τεστ αυτό, παίρνομε στοιχεία για την κατανόηση του χαρακτήρα του παιδιού. Η ανάλυση και ερμηνεία του γίνεται λαμβάνοντας υπ’ όψιν την κάλυψη της κόλας και τα στοιχεία του δέντρου: ρίζες, κορμός, φύλλωμα.

  • Το τεστ της ανθρώπινης φιγούρας

Σχεδιάζοντας έναν άνθρωπο, το παιδί αναπαριστά ασυνείδητα την αντίληψη που έχει για το σώμα του και το πώς νιώθει για τον εαυτό του. Το τεστ αυτό, μας δίνει μια πρώτη εικόνα της ψυχοσωματικής ανάπτυξης και του επιπέδου σχεδιαστικής εξέλιξης του παιδιού. Αναλύονται κι ερμηνεύονται οι διαστάσεις κι οι αναλογίες της φιγούρας, η σχεδιαστική γραμμή, τα χαρακτηριστικά του προσώπου. Με τη βοήθεια του τεστ, ο θεραπευτής είναι σε θέση να ενισχύσει την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση του παιδιού και να το ενθαρρύνει στην πορεία της ανάπτυξής του.

  1. Πληροφορίες____________________________________________

Ημερομηνίες Διεξαγωγής

  • Ημερομηνία Διεξαγωγής: 8 Απριλίου 2017
  • Ώρες Διεξαγωγής: 10:00 – 15:30

Χώρος Διεξαγωγής

Θα ενημερωθείτε με νεότερη ανακοίνωση

Κόστος

Προεγγραφή έως 4/4/17

  • Φοιτητές / Άνεργοι: 45€
  • Εκπαιδευτικοί / Επαγγελματίες: 55€

Εκπρόθεσμη ή Απευθείας Εγγραφή:                     65€

Διαδικασία Συμμετοχής

 

  1. Δηλώνετε συμμετοχή ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά στα ακόλουθα τηλέφωνα επικοινωνίας (2310.230545 & 211.7706766)
  2. Λαμβάνετε την επιβεβαίωση της κράτησης μέσω email
  3. Αφού λάβετε την επιβεβαίωση, προχωράτε στην κατάθεση της προκαταβολής προκειμένου να δεσμεύσετε τη θέση σας, όπως αναφέρεται παρακάτω στη διαδικασία πληρωμής
  4. Την ημέρα έναρξης του σεμιναρίου πραγματοποιείτε την εξόφληση του υπολοίπου ποσού και ολοκληρώνετε την εγγραφή σας.

Διαδικασία Πληρωμής

Βήμα 1ο à Προκαταβολή:  Η συμμετοχή σας στην επιμόρφωση οριστικοποιείται μόνο με εμπρόθεσμη κατάθεση της προκαταβολής (15€) στον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας που είναι ο ακόλουθος:

EUROBANK 0026.0037.01.0200499162

(IΒΑΝ GR1102600370000010200499162)

Δικαιούχος: ΤΑΟΥΣΑΝΗΣ Χ – ΚΟΤΙΟΣ Κ ΟΕ | EMPLOY

Ως αιτιολογία κατάθεσης γράφετε τον κωδικό Μ19 και το ονοματεπώνυμο σας και κρατάτε το αποδεικτικό της τραπέζης το οποίο επιδεικνύετε κατά την προσέλευση σας στη γραμματεία την ημέρα διεξαγωγής.

 

*Σε περίπτωση ηλεκτρονικής μεταφοράς εμβάσματος (e-banking) από τράπεζα διαφορετική της EUROBANK, τα τραπεζικά έξοδα επιβαρύνουν εξολοκλήρου το συμμετέχοντα. (Mέσω e-banking θα πρέπει το ποσό να έχει πιστωθεί το αργότερο 3 ημέρες πριν την ημέρα διεξαγωγής)

 

Βήμα 2ο à Εξόφληση: γίνεται την ημέρα διεξαγωγής της επιμόρφωσης, καταβάλλοντας τα υπόλοιπα δίδακτρα στη γραμματεία της επιμόρφωσης και επιδεικνύοντας απαραίτητα i) το αποδεικτικό της τράπεζας και ii) το φοιτητικό πάσο / βεβαίωση ανεργίας για όσους δικαιούνται έκπτωση.

  1. Προσκεκλημένη Επιμορφώτρια__________________________

 

Δρ. Κατερίνα Μέντη

Παιδοψυχίατρος PhD

 

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Παρακολούθησα και τελείωσα το τμήμα Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών και από το ίδιο Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ρίου Πατρών έλαβα την ιατρική ειδικότητα της Παιδοψυχιατρικής και στη συνέχεια το διδακτορικό μου δίπλωμα που αφορά το αντικείμενο της Παιδοψυχιατρικής.

                  Έχω παρακολουθήσει μετεκπαιδεύσεις πάνω στις ψυχοθεραπείες και σε θέματα που αφορούν την Ψυχιατρική και Παιδοψυχιατρική μέσα από προγράμματα  δια βίου εκπαίδευσης, σεμινάρια, συνέδρια και έχω συμμετάσχει σε επιστημονικές εκδηλώσεις ως ομιλήτρια καθώς και εισηγήτρια σε σεμινάρια φορέων υγείας και της κοινότητας.

                  Εργάζομαι ως κλινικός ιατρός στον ιδιωτικό τομέα 17 συνεχή έτη, ενώ έχω εργασθεί και για 2 έτη στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, στο Νοσοκομείο Παίδων Πατρών Καραμανδάνειο.

                  Υπήρξα επιστημονικός συνεργάτης ΑΤΕΙ Πατρών στο Τμήμα Νοσηλευτικής για 7 συνεχή έτη, όπου δίδασκα το μάθημα της Ψυχιατρικής. Δραστηριοποιούμε στη φροντίδα των ασθενών μου ιδιωτικά αλλά και εθελοντικά, τα τελευταία 3 έτη σε συνεχή βάση, συμμετέχοντας σε ομάδες ψυχοεκπαίδευσης σε δομή ψυχικής υγείας, καθώς και συμβουλευτική εργασία σε συλλόγους ασθενών με χρόνιες παθήσεις.

                  Τα ακαδημαϊκά και ερευνητικά ενδιαφέροντά μου, αφορούν την αυτοκτονικότητα και χρήση ουσιών, την ψυχοπαθολογία της παιδικής κι εφηβικής ηλικίας, την ανάπτυξη στην προσχολική ηλικία και τις διαταραχές της, κακοποίηση και ψυχιατρικό δίκαιο, διαταραχές διατροφής, σωματική υγεία του ψυχιατρικού πληθυσμού, εφαρμογή e-health για την πρόνοια ευπαθών κοινωνικά ομάδων, ψυχοθεραπεία, ψυχοεκπαίδευση και κοινωνική ψυχιατρική, ιδιαίτερα στην πρόληψη και την αποκατάσταση.

5. Παροχές_______________________________________________________

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:

  • Βεβαίωση Παρακολούθησης από το πιστοποιημένο ΚΔΒΜ της Employ
  • Πλούσιο και Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό, σχετικά με την περαιτέρω κατάρτιση στο αντικείμενο της επιμόρφωσης
  • Φάκελος συνέδρου
  • Μπλοκ σημειώσεων
  • Στυλό
  • Coffee Break
  1. Πληροφορίες – Γραμματεία___________________________________

Για δηλώσεις συμμετοχής και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη γραμματεία της εταιρείας.

Τ.      2310.230545 | 211.7706766

  1. M. [email protected] |  U   www.e-employ.gr
  2. F. www.facebook.com/employ.page

Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας: 10:00 έως 18:00 καθημερινά από Δευτέρα ως Παρασκευή

* Για οποιαδήποτε πληροφορία την ημέρα διεξαγωγής της επιμόρφωσης,

 επικοινωνείτε απευθείας με το 6940810344

 Ενημερωτικό υλικό

Χορηγοί Επικοινωνίας

www.paideia-ergasia.gr

www.socialpolicy.gr

www.filologikos-istotopos.gr

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.